Aš labai supykčiau. Labai. Nes valstybės simboliai privalo būti gerbiami.

Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai išvykdami iš Kauno oro uosto, regėdami vienos iš mūsiškių finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą, jaučiasi it gavę su skuduru per veidą. Išvykimo salėje antrame aukšte kabančioje reklamoje vaizduojamas Vincas Kudirka kišantis pirštą į nosį Buckinghamo rūmų garbės sargybos kariui, stovinčiam poste.

Primenu, kad Buckinghamo rūmai — Jungtinės Karalystės monarchijos pagrindinė buveinė, šalies karalių citadelė, valstybingumo ašis, o ją saugantys kareiviai su meškos kailio kepurėmis ir raudonais mundurais seniai tapo Britanijos vizitine kortele. Kam įdomu, informuoju, kad reklamoje matomas karys priklauso Coldstream rinktinei. Uniforma ir ginklas pavaizduoti itin preciziškai, todėl pagal sagų tarpus ant munduro galima be vargo identifikuoti dalinį, kuriame tarnauja vaizduojamas karys.

Kalbėti apie tai, kad tyčiojamasi iš V. Kudirkos, matyt, būtų tiesiog kvaila. Net vaikas tai supranta. Turime itin puikų pavyzdį, kai reklamos siunčiama žinia įvairialypė pačia blogiausia prasme: a) mes negerbiame savęs (V. Kudirka); b) mes negerbiame Jungtinės Karalystės (niekinamas stovintis garbės sargyboje JK karys); c) esame patys mužikiausi prasčiokai, nes tokias reklamas sąmoningai pakabiname ten, kur joms labiausiai nederėtų būti (oro uoste).

Tad klausimas mums visiems — ar norime, kad kas nors su lietuviška trispalve valytų grindis? Ir ką reikėtų daryti, kad protu nepasižymintys provokatoriai verslininkai aiškiai žinotų, kur yra riba, kurios nevalia peržengti? (…)

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI pakalbino įmonės „TransferGo“, kurios paslaugas ir reklamuoja skaitytojo aprašyta reklama, atstovę Gustę Sadaunykaitę. Pašnekovė nurodė, kad šias reklamas šiuo metu galima pamatyti Vilniaus ir Kauno oro uostuose.

Pasak G. Sadaunykaitės, reklama tikrai nėra šaipomasi: pagrindinė reklamos tema – „Pinigai keliauja laisvai“, joje siekta pavaizduoti keliaujančius herojus linksmose, turistams žinomose situacijoje, kuriose gali atsidurti ir keliaujantieji.

Pašnekovė patikino, kad didžioji dalis atsiliepimų apie reklamą – kaip tik teigiami, ji pelnė ne vieną dizaino apdovanojimą, o praėjusį pusmetį buvo taip išpopuliarėjusi, kad žmonės patys prie jos fotografuodavosi.