Jau seniai nieko nebestebina grobuoniška azartinių lošimų reklama Lietuvoje, ypač kelianti sparnus per esminius sporto renginius. Be abejonės, tomis dienomis suaktyvėja Lietuvos (ne)legalios lažybininkų kontoros, kurių reklaminė „amunicija“ buvo užtvindžiusi visą mediją: įsijungus nacionalinį transliuotoją monotoniškai girdėjome, kaip kiekvieną valandą viena bendrovė remia rungtynių transliacijas, o socialinėje erdvėje visus šeria kamuoliais, tuo tarpu neatsilikti bandantys pristatinėja informacines futbolo laidas, reklamoje braižydami „statymo“ schemas, treti – „kaip feniksas iš pelenų“ atgimusi dar viena bendrovė, futbolo analitiko antpečius perdavusi žymiausioms Lietuvos „fyfoms“ bei komentatoriui Kesminui.

Niekas nebestebina, kai net paprastas Lietuvos pilietis (kaip aš) žino, kokioje „stagnacijoje“ yra užstrigęs azartinių lošimų įstatymas, kokie suinteresuotų grupių pulkai vis dar šokinėja aplink jo „laužą“, kad žmogus su keista pavarde be jokių skrupulų gali paimti „šlamančiųjų paskolą“ iš savo „pavaldinių“, o azartinių lošimų priežiūros institucija tik trypčioja vietoje. Be abejonės, šioje maišalynėje iki tol buvusios nelegalios azartinių lošimų reklamos formos tyliai tampa „legaliomis“.

Gal ir nebūčiau rašęs šių savo pamąstymų, bet netyčia užfiksuotas vieno iš lažybininko reklaminis kadras paskatino padaryti mini tyrimą, kurio rezultatai šokiravo. Praėjusią savaitę, tradiciškai visuomeniniu transportu keliavau į darbą ir dėl asmeninių reikalų išlipau sau neįprastoje stotelėje Kaune, Jonavos gatvėje. Ji visa bei tolėliau stovintis reklaminis stendas buvo aplipintas lažybų bendrovės reklama, kuri rodyklėmis „rėkte rėkė“ užeiti į netoliese esantį saloną prekybos centre. Apsižvalgęs aplink suskaičiavau, kad 20 metrų spinduliu mane bei miestiečius supo net keturi lažybų bendrovės logotipai.

Esu girdėjęs, kad dabartinis azartinių lošimų įstatymas iki šiol labai reglamentavo reklamos formas, kanalus bei vietas, tad smalsumo vedinas pasitikrinau. Nuojauta manęs neapgavo, nes azartinių lošimo įstatymo vienas iš straipsnių savo formuluote aiškiai byloja, kad reklamos forma bei pateikimo būdas turi būti be jokių skatinimo ženklų. Deja, įvairiaspalvis reklaminis plakatas save „pardavinėjo“ kitaip. Nejau dideliais žingsniais tapsime mažuoju Las Vegasu, kur ant kiekvieno kampo išsikeros azartiškos lauko reklamos, silpnavaliui piliečiui padėsiančios paploninti piniginę?

„Einant į smalsumo mišką nelegalios reklamos medžių buvo vis daugiau“ – atsivertus lažybų bendrovės internetinį puslapį, socialinę Facebook erdvę, vos spėjant pasislėpti nuo atakuojančių internetinių banerių akis bado riebūs „skatintuvai“: registruokis, laimėk, dalyvauk, užeik, pasiimk, išbandyk, dalyvauk lažybose, o epicentre – vaiko nuotrauka, daryta viename iš lažybų punktų.

Tarsi natūralu, kad džiaugiasi abi pusės: nieko nusuvokiantis paauglys, kuris gavo savo vasaros dovaną iš gerų dėdžių, ir lažybininkai, kurie tyliai kloja minkštą dirvą naujai kartai į savo lažybų punktus. Šiandien vieno vaiko nuotrauka oficialiame lažybų bendrovės Facebook profilyje, o rytoj - visos klasės?

Apskritai, ar kas pagalvoja kokiomis moralinėmis nuostatomis bei kokioje pagundų aplinkoje auga mūsų vaikai, kaip lengvai galima užverbuoti dabartinę Z kartą, kuri masiškai panirusi į technologinę pasiūlą?

Ką veikia lošimų priežiūros tarnyba, kurios viena iš funkcijų yra prižiūrėti sklandų bei legalų azartinių lošimų dalyvių darbą? Nejau šiais laikais užtenka tik „paskolų“ mechanizmo, kad funkcionieriai prieš viską užmerktų akis?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!