Seime ką tik pateiktas projektas įstatymo, kuris, galima sakyti, pagaliau atskirs varguolį nuo turtuolio. Kas gi tas kriterijus, vertinant automobilius? Ogi automobilio variklio galia.

Pasaulyje yra įvairių kriterijų, pagal kuriuos skaičiuojami mokesčiai už automobilius. Vienos šalys skaičiuoja, kiek CO2 gramų išmetama, kitas domina automobilio variklio litražas ar pačios transporto priemonės vertė. Lietuva nusprendė pasirodyti originali ir eilinį kartą išrasti dviratį - skaičiuos pagal arklio galias.

Iš esmės tai nėra prastas kriterijus, jei iš didelio rašto nebūtų išeinama iš krašto. Laikais, kai skelbiama, kad automobiliai dyzeliniais motorais tapo populiaresni už varomus benzinu, kriterijumi rinktis arklio galias yra gana juokinga. Kiekvienas, šiek tiek besidomintys automobiliais, žino, kad dyzeliniai motorai arklio galiomis nepasižymi.

Tereikia kelių minučių peržvelgti interneto svetaines Lietuvoje ir pamatysime, prie ko priveda Lietuvos politikų išmonė: Audi A4 Allroad Quattro 2.0TDI, BMW X3 2.0d, Volvo S80, Volvo XC60 - su dyzeliniais motorais. Dar būtų galima tęsti - visi šie brangūs (kainos svyruoja apie 140-150 tūkst. litų) automobiliai mūsų Seimui pasirodė per prasti, kadangi nė vieno iš jų variklio galia nesiekia 150KW. Jų savininkams „prabangos“ mokesčio mokėti nereikės.

Nesu prieš patį mokestį, nors ir patenku į gretas tų, turinčių net kelias transporto priemones, kurios bus apmokestintos, bet tik Lietuvoje BMW X3 bus laikoma „varguolio“ mašina...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!