Į „Delfi“ kreipėsi skaitytoja Elena, kuri teigė, kad Vilniaus viešasis transportas visai nepasikeitė nuo jos vaikystės laikų.

„Atvažiavau aplankyti Lietuvos sostinės. Įsėdau į Vilniaus troleibusą. Kryptis – Antakalnis. Apsidairau. Rodos grįžau į sovietmetį, rodos – niekas nepasikeitė.

Juk važiuoju tuo pačiu troleibusu, kokiu važiavau ir būnant maža mergaitė. Tie patys surūdiję, apšepę, netinkami nei Vilniaus gyventojams vežioti, nei miesto svečiams parodyti troleibusai.

Vilniaus viešasis transportas

Juk mieste daug turistų – Vilniuje jie praleidžia daug laiko ir naudojasi viešuoju transportu. Vis dėlto liūdniausia, jog būtent vietiniams gyventojams duodama naudoti visiška metalo atgyvena, o ir vairuotojams tikriausiai nėra malonu turėti tokią kledarą primenančią darbo vietą. Žmogui tiesiog nemalonu tokioje transporto priemonėje būti, sakyčiau koktu.

Ką galvoja Vilniaus Savivaldybė? Ar nežemina jie Vilniaus gyventojų paleisdami į gatves aprūdijusius troleibusus į Vilniaus gatves? Gal laikas atsinaujinti?

Vilniaus viešasis transportas

Esu tikra, kad koks atstovas pasakys, jog tokių troleibusų ne tiek ir daug, kokių 10 procentų visų Vilniaus transporto priemonių. Tas tiesa, ne visi jie yra tie sovietiniai metalo gabalai, bet jų turėtų būti visiškas nulis.

Negana to, jog vilniečiai priversti laukti kamščiuose, grūstis perpildytuose troleibusuose – bent jau komfortiškų, sakyčiau nežeminančių orumo transporto priemonių galėtų pasiūlyti.

Taigi, Vilniaus Savivaldybe, Vilniaus Mere, – ne toks turėtų būti viešasis transportas. Jau senai atėjo laikas tai parodyti. Juk norime lygiuotis į Europos sostines, pritraukti turistų, o ir savų žmonių nenorėtumėme negerbti siūlydami tokį seną metalo laužą?

Nebent norime didžiuotis tuo, jog Vilniuje bus filmuojamas dar vienas serialas iš sovietmečio, troleibusus irgi tam reikalui tuos pačius paliksim. Pridedu nuotraukas su data. 2022 metai, Vilnius.“, – rašė skaitytoja Elena.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Giedrė Buivydaitė teigė, kad Vilniaus viešasis transportas yra pradėjęs troleibusų parko atnaujinimo etapą.

„Šiuo metu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pradėjo pirmąjį troleibusų parko atnaujinimo etapą – yra paskelbtas viešasis tarptautinis pirkimas, kuriuo numatoma įsigyti nuo 90 iki 101 autonominės ridos troleibusų.

Pirmieji nauji autonominės ridos troleibusai turėtų Vilniaus gatves pasiekti 2024 m. pradžioje, likusieji 2025 m. atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Artimiausiu metu planuojama skelbti ir pirkimą 70 naujų triašių troleibusų.

Sostinės troleibusų parkas jaunėja palaipsniui – per pastaruosius penkerius metus į sostinės gatves išriedėjo 41 nauji žemagrindžiai troleibusai.

Nepaisant turimų naujų troleibusų, dabar vidutinis troleibusų parko amžius išties yra senas – siekia apie 22 metus, nes didelė dalis sudaro senieji „Škoda“ troleibusai.

Atnaujinus troleibusų parką (apie 80 proc.) ir pridėjus turimus naujus, 2025 m. vidutinis troleibusų amžius siektų kiek daugiau nei 1,7 metai.

2021 m. el. paštu gavome 1395 atsiliepimus, iš jų 16 skundų ir paklausimų dėl senų transporto priemonių (be gautų telefonu), o 2022 m. iš el. paštu gautų 1351 3 interesantai domisi, kada atnaujinsime parką.

Pavienių momentinių atsiliepimų gauname ir socialiniuose tinkluose, bendraujame su keleiviais ir stengiamės atsakyti į visus klausimus. Transporto priemonės nors ir senos bei neturi „prekinės“ išvaizdos, yra tvarkingos ir tinkamos vežti keleivius, tačiau suprantame, kad estetinis vaizdas dėl troleibusų amžiaus keleiviams sukelia įvairių reakcijų“, – rašė atstovė G. Buivydaitė.

Savo istorijas ir pasakojimus siųskite pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)