Pati esu abiturientė, noriu stoti į biochemiją, genetiką ar mediciną. Ten konkursiniai balai yra labai aukšti, mokytis reikėjo labai daug. Išaušo pirmoji egzaminų diena ir aš iškėlusi galvą atėjau į lietuvių egzaminą, tikėdamasi bent 85 balų.

Išėjau su žemai nuleista galva ir ašarom akyse. Atėjo ir biologijos egzaminas, kuris „na tikrai bus šimtas“. Iš jo išėjau pasimetusi, nesuprasdama, kur buvo klausimai iš pagrindinių temų. Na jau anglų tai tikrai potencialus šimtukas. Iš egzamino
išlėkiau supratusi, kad 90 nebus.

Kodėl mūsų visa švietimo sistema ignoruoja mokytojų pasisakymus, kurie šių metų lietuvių VBE (Valstybiniais brandos egzaminai) išpeikė, kadangi temos buvo nišinės, šalutinės ir mokykloje plačiai neanalizuojamos.

Kodėl biologijos egzamino sudarinėtojaipamiršo į egzaminą įtraukti tokias svarbias temas kaip inkstai, širdis, nervų sistemos, sinapsė, homeostazė? Kodėl ir biologijos egzamine dominavo nišinės temos? Kodėlčiukas tapau po šitų egzaminų, nebesuprantu, kas juos
sudarinėja, o kas tikrina, ar jie tinkami abiturientams.

Bet dar geresnė tema tai yra anglų egzaminas, pats populiariausias ir daugiausiai šimtukų atnešantis. Kiekvienais metais, kaip taisyklė, mokyklos pildo skundus, kaip mokiniams nepasisekė su klausymo užduotimi, kaip nieko nesigirdėjo.

NŠA (Nacionalinė švietimo agentūra), kaip taisyklė, skundus užginčija, nusimeta kaltę: „Ne mes kalti, kad kolonėlės 2010 metų.“ Tas pats atsitiko ir man šiais metais. Anglų klausyme padarau 2–3 klaidas. Šiais metais radau dvylika klaidų. Kolonėlės iš pradžių net nepasileido, o ir galėjo nebe pasileist.

Nes prasidėjus užduočiai girdėjosi tik ateivių kalba, nebuvo jokios raiškos, atrodo, kalbantieji švepluoja, nukanda galūnes, o dar jei kalbančiojo balsas žemesnis, tai gali užduoties net neskaityti, viskas susilies į gražią visumą ir išgirsi tik kalbančiojo aimaną.

Kodėl ši problema, tapusi tradicija, yra ignoruojama? Kodėl nėra imamas pavyzdys iš IELTS egzaminų, per kurį kiekvienas mokinys gauna ausines ir klauso įrašų? Būdų, kaip daryti klausymo užduotį, be galo daug. Tik bėda ta, kad niekam nerūpi, o NŠA niekad neklysta.

Juokinga yra, kai tavo ateitį nulemia kolonėlių kokybė. Visiškas absurdas, visas darbas nueina perniek. Ignoravimas ir neigimas – NŠA varomasis arkliukas.

Liko tik drebėti prieš matematikos ir chemijos egzaminus, kurie ir šiaip nedžiugina puikiais rezultatais. Kas bus šias metais, aš nežinau. Galbūt neleis naudotis skaičiuotuvais?

Apibendrintai kalbant, mūsų egzaminai yra loterija, kai lietuvių VBE tinka 3–5 autoriai, biologiją sudarinėja iš nišinių temų, o anglų egzamino balas priklauso nuo kolonėlių kokybės ir sėdėjimo vietos. Pirmą kartą nepasisekė sėdint „galiorkoj“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)