Vaikai neišvyko į mokyklą

Štai Elena iš Vilniaus rašo Delfi redakcijai:

„Gal merui metas ne knygas pristatinėti, o mažiau save girti ir dirbti? Nes dabar atrodo, kad kadangi jau nebekandidatuos, tai miestas ir jo gyventojaidzin.

Nepykau, kai tik prasidėjo streikas, suprantama – vairuotojai turi savo sąlygas, vyksta derybos, pakentėsiu toje stotelėje. Nepykau ir antradienio vakarą, kai gatvės jau buvo virtusios čiuožykla. Suprantu, ledas tik dabar formuojasi, nespėjama dar pabarstyti šaligatvių.

Bet trečiadienio rytą, kuomet vos ne vos nuslysti šaligatviu iki stotelės ir jautiesi per žingsnį nuo traumatologinio, o galiausiai sulaukęs viešojo transporto į jį net netelpi, lauki kito, šiaip ne taip įsigrūdi, ir tada išlipęs vėl mini žingsniukais slidinėji iki darbo, nebegali nepykti.

Kad visur bus ledas, buvo matyti jau vakar. Nejaugi tikrai nebuvo galima smėliu šaligatvių nubarstyti iš pat ryto? Ir ne, čia ne kokio vieno mikrorajono problema.

O tada dar paskaitai, kad meras dėl streikuojančių vairuotojų tarsis su premjere. Laba diena, ant kiek jau reikia nebesusitvarkyti miesto reikaluose, kad meras eina pas premjerę pagalbos? Kantrybės jau nebepakanka, atrodo, kad Vilnius tapo pajuokos objektu.“

O štai – Dinaros laiškas:

„Nusprendžiau parašyti, nes net nežinau kur kreiptis. Gyvename Vilniuje, Butrimonių gatvėje. Žiemą gatvė virsta čiuožykla, turiu du vaikus, negaliu vesti į mokyklą ar darželį. Rašau į savivaldybę, atsakymo nėra, šiandien ryte skambinau „Grindai“, liepė eiti ieškoti kiemsargio ir padėjo ragelį.

Mano šeima nuolat moka mokesčius, tačiau miestas savo įsipareigojimų nevykdo. Iš mano vaikų atimama galimybė mokytis tik todėl, kad savivaldybės įmonė negali smėliuoti gatvių. Šiandien vaikai Kalėdų šventės pasigedo. Labai liūdna.“
Plikledis Vilniaus gatvėse

Miestą valo kelios įmonės

Ieškodama atsakymo kreipiausi į Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyrių.

Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas atsakė: „Su šaligatvių valymu besirūpinančiomis įmonėmis savivaldybės atstovai kalbasi kasdien, vyksta pasitarimai, išskiriamos problemiškiausios vietos, kurioms reikia skirti daugiau dėmesio. Taip pat, atsižvelgiant į sinoptikų prognozes, sudarinėjami planai, kaip pasiruošti ekstremalioms sąlygoms, tokioms kaip gausus snygis, plikledis ir panašiai. Svarbu pabrėžti, kad šaligatvių slidumą lemią ir jo danga – pavyzdžiui, betoninės plytelės gali būti slidesnės nei asfaltinė danga.“

G. Grubinsko teigimu, laiptų ir kiemų valymu rūpinasi 5 įmonės, su kuriomis savivaldybė yra sudariusi sutartis: „Ecoservice“, „Stebulė“, „Šilėja“, „Ekonovus“ ir „VSA Vilnius“. Valymo metu pirmenybė teikiama laiptams, takams prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų, viešojo transporto stotelėms, magistraliniams šaligatviams prie gatvių ir dviračių takams, o tik vėliau šaligatviams prie gatvių ir gyvenamųjų namų kiemams.

Įmonėms Vilniaus miesto teritorija yra padalinta taip:

• UAB „Ekonovus“ valo šaligatvius miesto Centre (Žvėryno, Naujamiesčio, Šnipiškių, Vilkpėdės, Naujininkų, Žirmūnų, Senamiesčio ir Rasų seniūnijos), Senamiestyje (Senamiesčio ir Naujamiesčio seniūnijos), Pašilaičiuose (Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės, Viršuliškių seniūnijos);

• UAB „Stebulė“ – Antakalnyje (Antakalnio seniūnija), Žirmūnuose (Verkių, Žirmūnų ir Šnipiškių seniūnijos), Verkiuose (Verkių seniūnija), Aukštuosiuose Paneriuose (Panerių ir Naujininkų seniūnijos), Naujojoje Vilnioje (Naujosios Vilnios, Rasų ir Antakalnio seniūnijos), Salininkuose (Naujininkų, Naujosios Vilnios, Panerių ir Rasų seniūnijos), Žemuosiuose Paneriuose (Panerių, Grigiškių ir Vilkpėdės seniūnijos);

• UAB „Šilėja“ – Pilaitėje (Pilaitės seniūnija);

• UAB „Ecoservice“ – Lazdynuose (Lazdynų ir Karoliniškių seniūnijos);

• UAB „VSA Vilnius“ – Fabijoniškėse (Fabijoniškių, Šeškinės ir Verkių seniūnijos).

„Savo iniciatyva savivaldybė suintensyvino teritorijų valymų patikrinimus, tuo rūpinasi tiek seniūnijų, tiek savivaldybės specialistai. Operatyviai vertinami gyventojų nusiskundimai, pagal kuriuos įmonės taip pat paraginamos atkreipti dėmesį į nenuvalytas ar mažiau nuvalytas vietas. Vakar pranešimų apie slidžias šaligatvių atkarpas savivaldybė nebuvo gavusi, šiandien esame gavę beveik 20 skundų. Visi jie vertinami: įmonės iškart informuojamos, kad nuvalytų vietas, dėl kurių gauti skundai, o patys skundai, atsižvelgiant į objektyvius kriterijus, yra nagrinėjami ir įmonėms pasibaigus mėnesiui gali būti taikomi išskaitymai pagal sutartyse numatytus dydžius“, – teigia Grubinskas.

Streikuojantieji ir darbdaviai vis dar derasi

Kadangi sostinėje viešuoju transportu keliaujantys žmonės vis labiau nepatenkinti susidariusia padėtimi, kai dėl retai kursuojančių autobusų ir troleibusų priversti šalti stotelėse, galų gale, neįlipti į sausakimšą transportą ir nuolat visur vėluoti, Delfi Pilietis pasidomėjo, kas naujo šioje situacijoje.

„Dėl Kolektyvinės sutarties punktų sutarta jau penktadienį, VVT administracija yra pasiruošusi ją pasirašyti. Dabar liko paskutinis profesinės sąjungos reikalavimas dėl streiko dienų apmokėjimo, kuris nebūtų moraliai teisingas šiuo metu dirbančiųjų atžvilgiu. Daugelis sutiks, kad atlygis gaunamas už darbą.

Beje, VVT profesinės sąjungos vadovas prieš porą savaičių teigė, jog streikuojantiems profsąjunga mokės po 40 eurų už kiekvieną streiko dieną - tikiuosi, tai ir padarys.

O aš raginu vairuotojus nutraukti streiką, įtikinti profsąjungos vadovą pasirašyti kolektyvinę sutartį su suderėtais punktais ir užtikrinti kokybišką paslaugą keleiviams bei gauti dar iki streiko pradžios padidintą atlyginimą“, – per atstovą perdavė Vilniaus miesto meras R. Šimašius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)