Į „Delfi“ kreipėsi skaitytoja, kuri teigė, kad susidūrė su sunkumais dėl bankinių operacijų, atostogų metu.

„Liepos pradžioje per booking.com sistemą rezervavau trijų nakvynių poilsį viename Lenkijos viešbutyje. Buvo nurodyta mokėjimo suma – 331 euras, parašyta, kad atsisakius atvykti pinigai negrąžinami.

Klientė užsisakė per booking.com

Labai nustebau, kai kitą dieną gavau SEB banko žinutę, kurioje buvo parašyta, jog iš mano sąskaitos nuskaičiuota 345,13 eurų, nes taikomas 3,1962 proc. valiutos keitimo mokestis. Kadangi booking.com sistemoje buvo nurodyta suma eurais, kreipiausi į banką norėdama pasiaiškinti, kodėl jie man pritaikė mokestį, jeigu aš mokėjau eurais – kaip ir buvo nurodyta.

Užtruko, kol teikėsi atsakyti – galiausiai SEB banko Klientų patirties valdymo skyriaus vyr. vadybininkė Loreta Ivanauskienė paskambino man telefonu ir pasakė, neva viskas iš banko pusės atlikta teisingai, nustatyti valiutos keitimo mokesčiai, nes mano pervesta 331 eurų suma buvo konvertuota į zlotus, vadinasi, tokiu atveju gali būti taikomas valiutos keitimo mokestis. Na, tiek to, tegul taiko.

Bet kodėl tokia žvėriškai didelė suma? Juk remiantis tokia logika, jei būčiau sumokėjusi už poilsį 2000 eurų, iš mano sąskaitos SEB būtų nusirašęs net 2063,92 eurus! Ar logiška ir pateisinama taikyti antkainį, priklausantį nuo mokamos sumos?

Ar neturėtų būti fiksuoto dydžio, o ir protingumo kriterijus atitinkantis antkainis, atliekant tokias operacijas? Juk jokie papildomi darbai nedaromi – tiek sumokant 100 eurų, tiek 1000, kompiuterio mygtukai spragtelna lygiai tiek pat kartų!

Negana to, paskaičiavau pagal SEB banko atsiųstoje SMS nurodytą procentą – jei jau buvo pritaikytas 3,1962 proc. mokestis, tai turėjo iš mano sąskaitos nuskaičiuoti ne 345, 13 eurų, o 341,57 eurus. Kai to pasiteiravau ponios L. Ivanauskienės, ji iš pradžių negalėjo tuo patikėti, paprašė atsiųsti banko žinutę, kur taip parašyta, o kai nusiunčiau, galiausiai pareiškė, kad vis tiek viskas iš banko pusės gerai!

Ar tikrai gerai? Parūpo sužinoti, ką pasakys Lietuvos bankas. Ilgai laukusi ir pagaliau sulaukusi atsakymo, nuliūdau, nes ilgame laiške buvo daug biurokratinio „vandenėlio“ ir mažai konkretumo. Neva lyg ir galima įžvelgti, kad klientės, tai yra mano, skundas dėl SEB nuskaitymų pagrįstas, bet tam reikia atlikti tyrimą, o kad Lietuvos bankas tą tyrimą atliktų, kliento pateiktas prašymas turi būti „pakankamai aiškus ir apibrėžtas, kad minėtas finansų rinkos dalyvis aiškiai žinotų lūkestį, o Lietuvos bankas galėtų įvertinti, ar banko atsisakymas patenkinti reikalavimą yra pagrįstas, ar ne“.

Panašu, kad tai puikus būdas Lietuvos bankui atsikratyti tokių klientų – biuroktatine teisine kalba parašė, kad pirmasis kreipimasis netinkamas, ir viso gero. O jei noriu, kad kreipimasis būtų tinkamas, turbūt privalau samdytis advokatą, kad jis surašytų viską, kaip reikia. Taip turbūt žmonės ir nuleidžia rankas... Nusispjoviau, tepasiunta tie nuostoliai.

Skaitytojo ekrano nuotr.

Tiesa, dar kreipiausi elektroniniais laiškais į Seimo Ekonomikos komiteto pirmininką ir kelis kitus parlamentarus, tikėdama sulaukti informacijos, kaip jie vertina tokį komercinio banko lupikavimą, deja, negavau net pranešimo, kad mano laiškas juos pasiekė.

O žinau, kad pasiekė, nes turiu kompiuteryje specialią programėlę, kuri rodo, ar mano laišką adresatas matė. Gali būti, kad mūsų valdžios vyrai atostogauja, tai tikrai dėl paprasto žmogelio skundo nesiaiškins. O gal turi ir kitų priežasčių SEB neliesti.

Vis dėlto ar normalu, kad komerciniai bankai plėšia iš gyventojų tokius didelius pinigus? Kodėl jiems valdžia negali uždėti apynasrio? Juk kenčia gyventojai, kurie, akivaizdu, yra bejėgiai prieš galingus verslo magnatus“, – rašė skaitytoja Virginija.

SEB banko atstovė Ieva Dauguvietytė–Daskevičienė teigė, kad mokestis apmokant kortele užsienio valiuta nėra naujas.

„SEB banko klientams atsiskaitant bet kuria mokėjimo kortele ir mokant ne eurais, atsiskaitymo valiuta keičiama į eurus pagal „Mastercard“ nustatytą valiutos keitimo kursą, prie kurio pridedamas SEB banko valiutos keitimo mokestis (2,65 proc.) Šis mokestis SEB banke taikomas jau ilgą laiką ir nėra naujas.

Pagal ES reglamentą, klientui atlikus operaciją kortele ne eurais (kronomis, zlotais ir pan.), jam, iš karto atlikus operaciją, siunčiame SMS. Procentinis dydis SMS žinutėje parodo, kiek klientas sumoka už konversiją pagal Europos centrinio banko kursą.

Apskaičiuojant valiutos keitimo mokestį pagal Europos centrinį banką naudojami:

· „Mastercard“ valiutos keitimo kursas (valiutų kursas nuolat svyruoja)

· SEB valiutos keitimo mokestis (2,65 proc.)

· Europos centrinio banko (ECB) kursas

SMS žinutė klientą informuoja, kokią sumą jis sumoka eurais tuo atveju, jei moka lokalia šalies valiuta, kad galėtų palyginti, jeigu būtų rinkęsis mokėti eurais“, – paaiškino I. Dauguvietytė–Daskevičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)