Skaitytoja kreipėsi į „Delfi“, norėdama papasakoti apie nemalonią situaciją dėl prekės grąžinimo.

„Rašau, norėdama įspėti kitus pirkėjus, apsipirkinėjančius internetinėse parduotuvėse. Tikrai ir pati dažnai tą darau, tai tikrai patogu, bet su tokia situacija susidūriau pirmą kartą. Kaip žinia, šiuo metu vis dar nemažai yra dirbančių iš namų, taip pat ir aš. Tad nusprendžiau įsigyti naują ergonomišką biuro kėdę. Išnaršiusi visas interneto platybes, pasidomėjusi visokiais privalumais trūkumais, prisiskaičiusi pardavėjų informacijos, kuo jų parduodama prekė ypatinga, nusprendžiau kėdę įsigyti iš bent jau man gerai žinomos internetinės parduotuvės „Varle.lt“.

Esu ir anksčiau naudojusis šios parduotuvės paslaugomis, viskas buvo gerai. Užsakiau kėdę, sumokėjau beveik 200 eurų (tai supraskit, ne taburetę pirkau) ir laukiau savo užsakymo. Už siuntos pristatymą dar sumokėjau papildomai. Mano užsakymas atvyko supakuotas dėžėje – išpakavau, reikėjo pačiai susimontuoti. Gerai, tą ir padariau. O kaip kitaip man įvertinti, ar gavau tą prekę, kurią užsakiau, ar yra visos reikiamos detalės, ar prekės išvaizda ir aprašymas atitinka tai, ką gavau ir ar apskritai daiktas yra toks, kokio noriu? Turbūt kito būdo įvertinti nelabai ir yra, nes tiesiog užmetusi akį į detalių kratinį dėžėje to nesuprasiu. Taip pat svarbu pažymėti, kad pardavėjas nesudaro sąlygų prieš perkant prekę įvertinti gyvai.

Ir ką jūs sau galvojat? Pasėdėjusi gal pusvalandį supratau, kad ant šios kėdės sėdėti neįmanoma. Pradėjo beprotiškai skaudėti nugarą, aukštis kėdės netinkamas, o daugiau jo pasireguliuoti galimybės nėra. Grįžau ant savo senosios taburetės ir sėkmingai dirbau toliau, prabangų pirkinį padėjusi į šalį. Supratau, kad daugiau ant jos tikrai nesėsiu.

Parašiau internetinei parduotuvei, kad noriu grąžinti įsigyti prekę, nes tą galiu padaryti per 14 darbo dienų net nenurodant priežasties. Ir va tada prasidėjo visas įdomumas. Ogi pasirodo, pati esu kalta, kad gavusi prekę ją sumontavau, nes kėdės sumontavimas yra tolygus jos panaudojimui ir prekė nebeatitiko prekinės išvaizdos. Aš, asmeniškai, galvoju, kad tik sumontuota kėdė atitiko savo prekinę išvaizdą, bet ką jau čia... Kažkam detalių kratinys dėžėje labiau panašus į prekę.

Gerai, suprantu, pusvalandį kėdę „pašildžiau“, varžtus susukau. Bet klausykit, o kaip tada iš tikrųjų įvertinti pirkinį, gavus jį nesumontuotą? Mano supratimu, čia jau yra „užprogramuotas“ prekės negrąžinimas... Arba pardavėjas turi pristatyti prekę pats pilnai sumontavęs, kad mano priverstinis neišvengiamas rankų įsikišimas nebūtų traktuojamas kaip daikto panaudojimas? Logiško paaiškinimo aš nerandu. Gal kažkas turite daugiau patirties?

Na, tarkim, pagal įstatymą pardavėjas neprivalo priimti šios prekės atgal (dėl to dar aiškinuosi), bet kur įmonės bendradarbiavimas? Siunčia man tuo šalboninius atsakymus, kad nepriimsim pirkinio atgal ir viskas. Skaitykit įstatymus. Tikrai labai nemalonus bendravimas... Grąžintų man tuos beveik 200 eurų arba pasiūlytų keitimą į kitą, tinkamesnį variantą, ir kitą kartą aš pas juos grįžčiau vėl. Su kitais, gal net brangesniais, pirkiniais. O dabar, spėkit, ar grįšiu? Taip, klientų yra pilna ir be manęs, bet ir parduotuvių yra pilna...“ – rašė moteris.

„Varle.lt“ Serviso vadovas Andrius Visockis patvirtino, kad surinktos kėdės grąžinti negalima.

„Kėdės būna išardytos. Jos surenkamos, susukami varžtai, įstatomas amortizatorius į koją. Kėdės surinkimo metu yra subraižomos dalys (varžtų galvutės, neįmanoma amortizatoriaus išimti be mechaninių pažeidimų). Dėl to prekė praranda prekinę išvaizdą. Jos kaip naujos parduoti negalime, o tiekėjai tokių prekių nebepriima. Bendrovė tikrai priima daug prekių grąžinimų per 14 d., bet prekės turi būti prekinės išvaizdos ir nesugadintos“, – teigė A. Visockis.