„Delfi“ sulaukė skaitytojo S. laiško, kuriame jis papasakojo apie siuntų mokesčių kuriozą.

„Spalio 10 d. nusipirkau eilinį pirkinį. Pirkinio vertė su siuntimu buvo 11,29 euro, dar 2,37 euro kainavo importo mokestis (ši suma bus svarbi tolimesnei diskusijai). Spalio 18 d. iš Lietuvos Pašto gavau el. laišką, kad siunta atkeliavo į Lietuvą ir privalau užpildyti deklaraciją. Siuntos kodas AAA (tikrasis numeris žinomas, – Red.).

Tada paskambinau LP aptarnavimo telefonu ir paklausiau, kodėl turiu deklaruoti siuntą, juk importo PVM sumokėjau dar pirkdamas „Ebay“? LP aptarnavimo vadybininkė man paaiškino: siuntėjas ant siuntos neįrašė IOSS kodo (deklaravimo numeris), todėl dėl jo klaidos turėsiu mokėti dar kartą.

Aš atsakiau, kad galiu pateikti įrodymą, jog jau sumokėjau, nes tam tikslui „Ebay“ sugeneruoja specialų dokumentą „Tax invoice“. LP aptarnavimo vadybininkė man atsakė, kad tokios procedūros jie neturi – turėsiu deklaruoti ir sumokėti.

Atsakiau, tiek jau to, susimokėsiu – nuo tiek nenubednėsiu, nors viduje jaučiau, kad esu teisus. Vis dėlto LP savitarnos svetainėje deklaravau siuntą ir susimokėjau dar 5 eurus (importo PVM + pašto paslauga deklaravimui). Sudėjus su jau sumokėtais pinigais, mano importo mokestis išbrango iki 7,37 euro.

Kitą dieną paprastu laišku gavau kitą panašu pranešimą, kad turiu deklaruoti kitą siuntą – BBB (tikslus numeris žinomas, – Red.) Ką?! Kadangi kelyje buvo dar viena siunta, pagalvojau, kad galbūt ir tos siuntos siuntėjas padarė klaidą – nedeklaravo IOSS.

Bet prisijungęs savitarnoje radau labai mažai duomenų apie siuntėją. Vėl paskambinau į LP aptarnavimo liniją ir paprašiau duomenų daugiau apie šią siuntą. Aptarnavimo vadybininkė man paaiškino: duomenų yra tiek, kiek matau. Jei nedeklaruosiu, negausiu siuntos. Ką gi – vėl deklaravau ir tą kitą siuntą. Susimokėjau vėl 5 eurus.

Spalio 23 d. gavau abi siuntas ir mano nuostabai antra siunta buvo su IOSS kodu (deklaruoti nereikėjo). O ant pirmos siuntos IOSS kodo nebuvo ir abiejose voko pusėse buvo du skirtingi siuntos lipdukai: AAA ir BBB numeriai. Supratau, kad mano importo mokestį per klaidą paskaičiavo dar kartą ir vienos siuntos mokestis išaugo iki 12,37 euro!

Viduje užvirė pyktis ir apėmė sportinis azartas kovoti su nesąmonėm (pinigai ne esmė). Eilinį kartą kreipiausi į aptarnavimo skyrių. Paaiškinau situaciją. Aptarnavimo vadybininkė pažadėjo viską sutvarkyti kelių dienų laikotarpyje: patikrinti neegzistuojančią siuntą BBB (ji sistemoje neturės pristatymo įrašo) ir inicijuoti pinigų grąžinimą. Informavo, kad pati susisieks su manimi.

Spalio 28 – lapkričio 7 dienomis, negavęs žadėto grįžtamo ryšio, dar 5 kartus kreipiausi į aptarnavimo skyrių, kalbėjausi su skirtingais vadybininkais. Visi atsakinėjo, kad problema sprendžiama, kol galu gale viena mergina patarė užregistruoti pretenziją. Informavo, kad per kelias dienas su manim susisieks LP deklarantai. Taigi, užregistravau pretenziją. Ir dvi savaites vėl negavau jokio grįžtamo ryšio.

Maždaug lapkričio 21 d. dar kartą kreipiausi į LP aptarnavimo skyrių. Atsiliepus operatorė nusistebėjo, kad negavau grįžtamo ryšio, patarė dar palaukti iki gruodžio 1-osios ir, nesėkmės atveju, vėl susisiekti. Praradau kantrybę ir daugiau nesikreipiau.

Dar el. paštu gavau laišką su raginimu patikslinti pretenzijos duomenis, nes mano prikabintos pretenzijos nuotraukos sistemoje neatsidaro (nors pateikiau pagal visus savitarnos reikalavimus), reikia pirkinio vertės patvirtinančių dokumentų. Man pačiam labai norėtųsi gauti pašto atsakymus į šiuos klausimus:

1. Net jeigu ir tiekėjas užmiršo ant siuntos pateikti mano sumokėto importo PVM įrodymą (IOSS kodą), aš juk turėjau nemažiau svarbesnį įrodymą – „Ebay tax invoice“ IOSS kodu.
Klausimas: kodėl LP nepripažino mano turimo dokumento ir įpareigojo mane sumokėti importo PVM dar kartą? Nesuprantu logikos.

2. Aptarnavimo skyriui telefonu pateikiau pretenziją, kad paštas suklydo, įpareigodami mane deklaruoti tą pačią siuntą 2 kartus – t. y., nuskanavo 2 skirtingus lipdukus nuo tos pačios siuntos. Savo informacinėje sistemoje jie turėjo matyti, kad antra siunta fiziškai neegzistuoja, nes nebuvo pristatyta. Klausimas: ar aptarnavimo skyrius neturėjo išspręsti mano telefonu pateiktos akivaizdžios pašto klaidos iki galo (pinigų grąžinimo)? Kodėl po poros savaičių incidento sprendimo vilkinimo nukreipė mane registruoti pretenziją dar ir savitarnos portale?

3. Užregistravus pretenziją savitarnoje, pirmą grįžtamą ryšį gavau po mėnesio laiko. Klausimas: kuo pagrįsti tokie ilgi aptarnavimo terminai?

4. Kokios pašto darbuotojų prognozės mano užregistruotos pretenzijos išsprendimo terminams?“ – klausė skaitytojas.

Lietuvos Pašto Komunikacijos departamento projektų vadovė Monika Pulokė bendrai pakomentavo situaciją.

„Atsiprašome kliento dėl nesklandžios komunikacijos. Būtinai atkreipsime dėmesį į šią situaciją ir jos priežastis, kad ateityje ji nepasikartotų. Į pateiktas pretenzijas atsakome per 14 dienų nuo jos pateikimo. Kai klausimas liečia siuntų importo mokesčių perskaičiavimą, atsakymas gali užtrukti ilgiau, nes mokesčius perskaičiuoja LR muitinė, jų numatytas atsakymo terminas yra 120 dienų.

Toliau situaciją galime pakomentuoti tik bendrai.

Nuo liepos 1 d. įvedus PVM lengvatos panaikinimą siuntoms iš trečiųjų šalių, siuntų vežėjai informacija apie siuntas keičiasi skaitmenizuotai. Deklaravimo procesas taip pat vyksta skaitmenizuotai. Todėl ir visa informacija apie siuntą – ar ji į šalį atvyksta su apmokėtais importo mokesčiais, ar ne – turi būti perduodama per tam skirtas sistemas, Lietuvos paštas privalo vadovautis informacija, esančia sistemoje.

Siuntos, kurių importo mokesčiai apmokėti pirkimo metu, turi specialų pardavėjo ar jo atstovo nurodytą IOSS numerį. Jis nėra viešas, perduodamas tik elektroninėmis sistemomis ir tik muitinės ar kitų atsakingų institucijų specialistams, o ne pirkėjams. Tad net jei prekės pardavėjas nurodo pirkėjui savo IOSS numerį ar prideda tai patvirtinantį dokumentą, jis vis tiek turi būti perduotas tam skirtomis sistemomis.

Kai sistemoje nėra požymio, kad siuntos importo mokesčiai yra apmokėti, jai taikoma standartinis deklaravimo procesas, LR muitinė apskaičiuoja mokesčius. Kai siunta deklaruojama per Lietuvos paštą, už suteiktą paslaugą taip pat taikomas ir tarpininkavimo mokestis“, – teigė M. Pulokė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (61)