Gerbiamasis Algirdai Monkevičiau,

turime labai didele problema su namų darbais. Mokytojai labai užduoda daug namų darbų, o mes išmokti nebespėjame. Ir surašo pažymius labai prastus. Tad gal įmanoma padaryti taip, kad pratęstų atsiskaitymus „ant ilgesnio laiko“, ir kad neduotų labai daug namų darbų per dieną?

Užduoda visus du puslapius išmokt, o kitas pamokas irgi reikia išmokti, mums labai didelis krūvis ir mokytojos neleidžia atsiskaityti vėliau.

Apie kameras ir „Zoom“. Ne kiekvienas gali pasijungti, bet užsienyje tai pažeidžia vaikų kodeksą, todėl jie nekalba per kameras – jiems tik užduoda namų darbus ir jie atsiunčia nuotraukas.

Mes ne kiekvienas namuose turime internetą ar telefoną, o paskui mokytojai prirašo, kad nebuvai pamokoje, nesvarbu, jei buvai, tik be kameros. Vis vien jie prašo tas kameras, kurių tikrai nėra būtina turėti, įsijungti. Tikimės sėkmingo jūsų pritarimo.

Į šį prašymą negavau jokio atsakymo, o šitą problemą tikrai reikia spręsti. Nežinau, kaip kitaip beįmanoma susisiekti su švietimo ministru Algirdu. Jei sąlygos pasikeistų, vaikai pradėtų mokytis, stengtis labiau. Tebunie geros sąlygos moksleiviams.

***

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pakomentavo mokinės laišką ir teigė, kad pamokoms prisijungimas su vaizdu yra išties reikalingas.

„Suprantame mokinės išsakytas mintis – nuotoliniu būdu mokytis neįprasta, tenka atlikti daugiau savarankiško darbo. Nesvarbu, kokiu būdu mokomasi, pamokų skaičius, numatytas ugdymo programai įgyvendinti, negali būti mažinamas. Per savaitę turi išlikti toks pat pamokų skaičius, koks buvo mokantis kontaktiniu būdu.

Mokantis nuotoliniu būdu, mokymosi tempas lėtėja, ir tikėtina, kad daugėja užduočių, kurias mokiniai turi atlikti namuose. Mokykla turi stebėti mokinių mokymosi krūvį, reguliuoti mokytojų skiriamų namų darbų, kontrolinių darbų ir kitų patikrinimų apimtis ir tikslingumą, – tai daroma nuolat, nepriklausomai nuo to, kokiu būdu mokomasi.
Jeigu mokymosi krūviai padidėja, mokykla, tai pastebėjusi, turi priimti sprendimus ir rasti būdą, kaip juos sumažinti.

Mokymosi krūvių problematiką ministerija šiemet jau buvo aptarusi per nuotolinę vaizdo konferenciją su mokyklų direktorių pavaduotojais, taip pat buvo pristatytos mokyklų gerosios patirtys.

Sunku įsivaizduoti vaizdo pamokas be vaizdo: juk mokytojas turi matyti, ar tikrai prisijungęs tas mokinys, girdėti, kaip jis atsakinėja, kaip įsitraukia į klasės diskusiją. Tai yra pamokos laikas, skirtas bendram klasės darbui, kaip kad ir būtų įprastai, jeigu visi mokiniai sėdėtų savo suoluose. Jeigu mokytojas mato mokinį per vaizdo kamerą per pamokoms skirtą laiką, tai nėra pažeidžiamos mokinio teisės. Juk nesvarbu, ar mokytojas jį mato prieš save klasėje, ar per vaizdo kamerą.

Jeigu namuose nėra tinkamos įrangos ar iškyla kitokių techninių problemų, mokiniams ar jų tėvams visada galima kreiptis į mokyklą, kuri suras būdų, kaip padėti. Jeigu mokinei per sunku, nespėja su visa klase atlikti užduočių, apie tai būtinai reikia kalbėtis su mokytoju, klasės vadovu. Mokyklose ir per karantiną teikiama mokymosi pagalba.

Tikimės, kad išsakyti mokinės nesklandumai nesunkiai bus išspręsti suvienijus jos pastangas ir mokyklos pagalbą.
Nuotolinis ugdymas, skaitmeninių priemonių naudojimas, nors paskatintas netikėtos pandemijos, tampa įprasta mokinių mokymosi ir mokyklų kasdienybe. Ši patirtis pravers ir ateityje, kai, tikimės, koronaviruso pandemija nuslūgs. Sakykime, nuotolinį mokymą bus galima greitai pasitelkti užklupus gripo epidemijai, nepalankioms oro sąlygoms“, – rašoma ministerijos komentare.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (154)