Esu pametęs asmens tapatybės kortelę (ATK), todėl nuvykau į Vilniaus apskrities migracijos tarnybą Vilniuje – tam, kad užsisakyčiau naują dokumentą.

Atsispausdinau eilės lapelį ir pasiramsčiuodamas nuėjau prie liftų, tačiau mano nuostabai paaiškėjo, kad nė vienas iš dviejų liftų neveikia. Praeinančio darbuotojo paklausiau, ką man daryti. Sulaukiau atsakymo, kad vis tiek turiu pasiekti antrą aukštą, nes ten priimami užsakymai ATK gamybai.

Padedamas žmonos šiaip ne taip užlipau į antrą aukštą. Kuriame išgirdau, kad visgi dokumentus, jei būčiau pareikalavęs – pabrėžiu, „pareikalavęs“ – galėjau pateikti bei užsakyti ir pirmame aukšte...

Todėl man kyla klausimai. Ar taip galima ir ar normalu taip elgtis su neįgaliu žmogumi, kuris turi aiškiai matomą judėjimo negalią? Ar tokiose įstaigose kaip Migracijos tarnyba neturėtų būti sudarytos visos sąlygos neįgaliųjų, tai pat kaip ir kitų piliečių, patogiam aptarnavimui?

***

Migracijos departamentas informavo apie tvarką ir pabrėžė, kad tam tikras aplinkybes galima pažymėti jau spausdinant bilietėlį.

„Vilniaus skyriuje yra įdiegta eilių valdymo sistema. Klientas bilietų spausdinimo terminale pasirenka reikalingą paslaugą ir gauna bilietėlį. Minėtame terminale yra mygtukas „Senatvės pensininkai, nėščiosios, neįgalūs ir vaikai iki 5 metų“.

Jį paspaudus, terminalas išduoda bilietėlį su aptarnavimo vietos nuoroda pirmame aukšte. Klientas prie jam skirto aptarnavimo langelio kviečiamas švieslentėje įsižiebus jo bilietėlio numeriui.

Tikėtina, klientas neatkreipė dėmesio į terminalo ekrane esančias nuorodas ir paspaudė bendros eilės mygtuką.

Įvykis darbo kolektyve jau aptartas, darbuotojams priminta darbo etika.

Tiesa yra ta, kad Vilniaus skyriuje (Naugarduko g. 100, Vilnius) liftas į antrą aukštą, kuriame be klientų aptarnavimo salės yra ir administracijos patalpos, įvertinant darbo su dokumentais saugą, klientų nekelia.

Tam, kad atskirų socialinių grupių asmenys nepatirtų nepatogumų dėl laiptų, jie yra aptarnaujami pirmame aukšte. Skyriuje pastebėjus neįgaliuosius, tėvelius su mažyliais ar senyvo amžiaus žmones, iš anksto patariama rinktis specialiai jiems skirtą paslaugą. Gaila, šiuo minimu atveju, judėjimo negalią turintis klientas paslaugą rinkosi savarankiškai.

Migracijos departamentas informuoja, kad naujose patalpose, į kurias Vilniaus skyrius persikels netrukus, klientų aptarnavimo salė įrengta pirmame aukšte, pagalvota ir apie patogų negalią turinčių asmenų priėjimą“, – teigė atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)