Kosulys, gerklė su visais jos priklausiniais lyg išlupta, peršti, rodos, suvalgiau krienų stiklainį ir nebegaliu išskalauti. Baisiausia, kad prasidėjo žudantis ausų niežulys. Gerklę skalavau, tepiau sunku išvardinti kuo, ausis tepiau, kuo rašė internete. Rezultatas nulinis.

Sužinojau, kad gydytojai teikia konsultacijas telefonu. Skambinu. Valgau eurus vaistų pavidalu – kenčiu tą patį. Skambinu dar, kad kosčiu iki negalėjimo. Temperatūros neturiu, priimti negali. Vėl geriu grynus pinigus, jau greit du mėnesiai, o vis blogyn.

Prisidėjo beprotiška sloga, užgulė ausis. Nekarščiuoju, vadinasi, koronaviruso nėra, kontaktų neturėjau. O be koronaviruso pagalba man nepriklauso? Metalo skonis gerklėje – gydytoja sako, gal geležies trūksta. Iš kur žinoti be tyrimų? Padėtis be išeities.

O juk gydytojai vis kartodavo ir kartodavo – nesigydykit patys ar kaimyno patarti, juk kas tinka vienam, kitam gali pakenkti, reikalingi išsamūs tyrimai ir taip toliau. O dabar ką, patarimas telefonu? Juk nemato manęs, nežino mano būsenos. Belieka savigyda.

Nežinau, kas svarbiau, gal kad ponios į lauko kavinę ateitų gražios ir lakuotos, nes sveikata liko už borto. Dvidešimt pirmas amžius, o ligoniai kenčia, nerasdami išeities. Jau nekalbu apie žmones, kenčiančius sąnarių skausmus ar širdies problemas. Gėda.

***

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) atstovų teigimu, iš esmės situacija keičiasi, nes leista atnaujinti planines paslaugas, kai įstaigos bus pasiruošusios.

„Įstaigų administracijos turės užtikrinti infekcijų kontrolės aspektu saugias medikų ir pacientų konsultacijas. Įstaigos turės organizuoti registraciją taip, kad pacientai nesibūriuotų, specialistų konsultacijas pacientams turės susiplanuoti taip, kad išlaikytų tam tikrus laiko tarpus tarp vizitų, galėtų patalpas išvėdinti, dezinfekuoti. Todėl visi kviečiami būti kantrūs ir supratingi – kontaktinių konsultacijų skaičius bent artimiausiu laiku bus mažesnis nei iki krizės pradžios.

Vis dėlto, galima pasidžiaugti, kad itin sparčiai plėtojamos nuotolinės konsultacijos, tiek medikai, tiek pacientai vis labiau vertina šį anksčiau tik kitose šalyse buvusį populiarų konsultavimosi būdą. Atkreipiamas dėmesys, kad nuotolinės paslaugos lieka prioritetu ir tik tuo atveju, jeigu problemos negalima išspręsti nuotoliniu būdu, pacientai galės konsultuotis gyvai“, – sakė SAM atstovė.