Užeinam į pagrindinį pastatą, į banko skyrių, kad neapsirikčiau (nes dar ir būsto centras yra) iš karto prieinu prie administratorės ir pasakau, kad noriu keisti valiutą, ji nurodė atsispausdinti eilės numerį ir palaukti. Viskas kaip ir OK. Žmonių daug, nes visame Vilniuje gal tik kokie 5 skyriai likę, kur grynųjų pinigų operacijas galima atlikti.

Kol laukiame prie adminstratorės, dar prieina nepatenkintas klientas ir piktinasi „ar normalu, kad tiek ilgai tenka laukti?“... Suprantama, kai daug žmonių... Kol laukiame, dukrytė pažaidžia boulingą ant didelio ekrano (čia bankas pasistengė).

Sulaukiame savo eilės, užeiname į kabinetuką, pasakau, kad noriu valiutos pasikeisti. Darbuotoja sako „gerai“, dar pataukši klaviatūra, sako, kad reikės dokumento. Galvoju, keista, bet OK. Ir tikrai matau šalia kompiuterio užrašą, kad „keičiant bet kokią sumą valiutos, reikalingas dokumentas“. Ramiai paduodu vairuotojo pažymėjimą. Darbuotoja jį paima, dar pataukši per klaviatūrą ir sako, kad vairuotojo pažymėjimas netinka, nes „nepririštas prie mano sąkaitos“ ar panašiai.

Aš jai sakau, kad aš tik valiutą noriu pakeisti, bet darbuotoja sako, kad be paso ar ID kortelės nieko nebus... Klausiu, ar iš vairuotojo pažymėjimo negalite mano tapatybės nustatyti? Tačiau darbuotoja atsako „tokia tvarka“.

Nieko nepešęs išeinu, nes paso nesinešioju su savimi.

Gal tik man keista, jog vairuotojo pažymėjimas (galiojantis daugelyje Europos ir pasaulio valstybių) netinka bankui paprasčiausiam valiutos pakeitimui? Tai tegul užsirašo ant įėjimo, kad be paso net neikite į banką... Ir prie darbuotojos užrašas turėtų būtį „Valiutos keitimui būtinas pasas“, o ten parašyta „Būtinas dokumentas“. Nuo kada vairuotojo pažymėjimas nėra dokumentas? Policijos pareigūnams tai yra dokumentas.

Dar kilo klausimas, kodėl darbuotoja negalėjo paklausti mano bankinio prisijungimo ID, nes skambinant į banką telefonu to užtenka nustatyti tapatybei ir tada telefonu galima atlikti įvairias operacijas...

P.S. Vienintelis pliusas, kad esu Auksinės „Swedbanko“ kortelės savininkas, tai realiai eilėje laukiau tik kokias 5 minutes (nes suteikiama pirmenybė), bet jei būčiau pralaukęs, kaip kiti žmonės, valandą ar daugiau, tai turbūt būčiau pasakęs kažką nemandagaus niekuo dėtai banko darbuotojai...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius pakomentavo situaciją:

„Remiantis šiuo metu galiojančia asmens identifikavimo tvarka, vairuotojo pažymėjimas banke yra priimamas tik tam tikroms operacijoms atlikti, įskaitant ir valiutos konvertavimo. Tačiau tai įmanoma tik tuomet, kai bankas turi kliento galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento skenuotą kopiją. Tai yra, paso ar asmens tapatybės kortelės kopiją.

Šiuo atveju kliento bankui pateikto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento galiojimas buvo pasibaigęs, o kliento pateiktas vairuotojo pažymėjimas, kaip pirminis identifikavimui skirtas dokumentas, netiko.

Bankas privalo nuolat atnaujinti duomenis apie klientą, įskaitant ir asmens duomenis. Tai numato pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas“.