Nauja „Maxima“, nauji šaligatviai, nauji įvažiavimai, naujos tvorelės, viskas nauja, na, ir kaip gi be naujo šviesoforo minėtoje sankryžoje? Ten jo niekada nebuvo, gal niekam jo ir nereikėjo, gal įrengimas brangus. Apie tai kaip tik ir sukasi mano trumpa istorija – taip, vėl apie tą pati, apie eismą Vilniuje, gal tiksliau chaosą eisme Vilniaus mieste.

Pora savaičių stabiliai važiavau pro minėtą sankryžą, pirmyn iš ryto, atgal vakare. Kiekvieną kartą be jokių išimčių buvau priverstas sustoti kartu su daugybe kitu vairuotojų, skubančių pagrindine gatve. Sustoti ir pastovėti, tiesiog pastovėti – be jokios suvokiamos priežasties: gal pasigrožėti nauja „Maxima“, gal nauja infrastruktūra ar dar kažkuo.

O transporto spūstis tokiu piko laiku tokiose beprasmio sustojimo vietose formuojasi akimirksniu, ne išimtis ir minėta sankryža. Dažnai sustodavau toli nuo gatvių susikirtimo, dar baisiau, kai reikia laukti kelis kartus persijungiančio šviesoforo. Taigi, mano 2 savaičių bendra statistika: per sankryžą važiuota 20 kartų, visus dvidešimt kartų buvo sustabdytas eismas, visus 20 kartų iš šalutinės gatvės neišsuko nė vienas automobilis, taip pat visus minėtus kartus per sankryžą nepraėjo nė vienas pėstysis. Klausimas – kam vis dėlto reikalingas minėtas šviesoforas ir kodėl jis dirba tokiu beprasmiu režimu ir kodėl spūstis dirbtinai formuojama dar net normaliai neįvažiavus į Vilnių?

Pamėginau ieškoti informacijos internete, kas gi dar galėtų žinoti atsakymus... Paieška buvo stebėtinai lengva – www.sviesoforai.lt portalas, lakoniškas dizainas, daugybė naudingos ir nelabai informacijos ir funkcijų. Mane domina tik skiltis „Kontaktai“ (…).

Elektroninio pašto adresas pasitikėjimo nekėlė, dažniausiai adresai, kurie prasideda „Info“ reiškia ne ką daugiau, kaip vietą, kuri priima „spamą“, kuris dažniausiai sunaikinamas vos tik atsiranda, bet ką padarysi. Surašiau savo pastebėjimus ir nuoskaudas ir visų Vilniaus vairuotojų vardu nusiunčiu užklausą (...), blogiau juk nebus.

Stebėtinai greit, po poros dienų gaunu atsakymą – gaunu ne tik atsakymą, bet esu informuojamas, kad probleminis šviesoforas sutvarkytas, ir nebeturėtų kelti problemų vairuotojams!

Esu tikrai sužavėtas tokia atsakingų institucijų ir žmonių reakcija bei kompetencija, ir, be abejo, daugelio vairuotojų vardu noriu pareikšti padėką. Gal iš tiesų ne viskas taip jau blogai, gal iš tiesų galime patys kažką daugiau nuveikti...

Jau 2 dienas iš eilės pravažiavau pro „žalią“!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Skaitytojas taip pat pateikė susirašinėjimą, kuriame nurodoma, kad atsižvelgus į skaitytojo nusiskundimą buvo atlikti pakeitimai – transporto jutiklis nuo balandžio pabaigos buvo perkeltas arčiau „STOP“ linijos. Dėl šios priežasties manyta, kad situaciją turėtų pagerėti – tai patvirtino ir skaitytojas.

Norite pasidalinti mintimis, pagyrimais ar pastabomis apie eismą Lietuvoje? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt!