Kodėl savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“ tai nerūpi? Gal neteko nieko girdėti apie oro kondicionierius? Yra paliekama tik pora orlaidžių, pro kurias sunkiasi tas pats karštas oras, žmonės autobusuose ne tik kad prakaituoja kaip pragaro gelmėse, bet ir alpsta.

Man atrodo, reiktų užtikrinti saugias keleivių vežimo sąlygas bent jau minimaliai (…). Nejaugi priemonių bus imtasi tik tuomet, kai įvyks tragedija? Kai žmogus nuo perkaitimo autobuse turės būti išneštas kojomis į priekį? Kadangi elitas, politikai ir kitos didžios ir nežemiškos asmenybės autobusais nevažinėja, tai problemos tarsi nėra... Tačiau paprastiems, mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms ar tiesiog gamtą saugantiems piliečiams geresni laikai „nesišviečia“.

Gaila, kad žmonėms, atsakingiems už piliečių gerovę, šios problemos nė motais. Tikiuosi šiandien išgyventi dar vieną dieną, dar vieną kelionę namo...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją pakomentavo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas:

„Iš šiuo metu įmonės eksploatuojamų 400 autobusų, tik 110 jų (2003 metais pirkti MB Citaro, 2004-2006 metais pirkti VOLVO ir keletas kitų markių autobusų) turi oro kondicionavimo sistemas. Iš 251 eksploatuojamų troleibusų kondicionavimo sistemas turi tik 45 (2004-2006 metais pirkti Solaris) troleibusai. Kondicionavimo sistemoms, kaip ir patys autobusai yra 9-12 metų senumo, dažnai genda, o jų remontui bendrovė per vasaros sezoną išleidžia apie 100-120 tūkst. Eur. Bendrovė stengiasi, kad esant karštiems orams, mieste dirbtų kuo daugiau autobusų ir troleibusų su veikiančiais kondicionieriais, kad žmonėms būtų lengviau, bet kasdien 2 – 3 transporto priemonės su kondicionieriais dėl jų arba kitų agregatų gedimų, remontuojamos.

Tačiau autobusų/troleibusų kondicionavimo sistema nepajėgi palaikyti nustatytos temperatūros, nes tarp miesto centrinėje dalyje esančių stotelių vidutinis atstumas yra apie 300–400 metrų,autobusai/troleibusai jose sustoja kas 1, 2 minutes ir, atidarius duris, į transporto priemonių vidų iš lauko plūsteli šiltas oras.

Būna, kad darbo metu kondicionieriai sugenda. Tokiu atveju vairuotojai yra įpareigoti vėdinti autobusų/troleibusų saloną: atidaryti orlaides, stoglangius, ir dirbti toliau iki darbo pabaigos, nes tai nėra gedimas, dėl kurio reikėtų nutraukti reisą ir grįžti į parką.

Esant karščiams, neleidžiame į miestą tokių autobusų, kur yra mažai orlaidžių ir stoglangių, ar kur neatsidaro elektra atidaromi stoglangiai.

Per radiją ir televiziją dažnai transliuojami specialistų patarimai, kaip saugotis nuo karščių, todėl reikėtų laikytis tų rekomendacijų: jei yra galimybės, planuoti keliones rytais, kol oras nepasiekė piko ar vakarais, kai jis jau atlėgęs, gerti daugiau vandens ir t.t.

Tokie karščiai Lietuvoje yra neįprasti, sakytume, kad tai stichinė nelaimė, todėl tai iššūkis visiems – ir mums, bendrovės darbuotojams, ir keleiviams. Supraskime vieni kitus.“