Nuo gruodžio mėn. vidurio prasidėjo skambučiai iš nežinomo numerio (numeris buvo slepiamas/ nerodomas) į mano telefoną: atsiliepus girdisi specifinis traškėjimas, niekas nekalba, skambinama dažniausiai naktimis, paryčiais, taip pat ir kitu paros metu.

Skambučiai vykdomi serijomis iki maždaug 5 skambučių, nesvarbu, ar atsiliepiama, ar atmetamas įeinantis skambutis. Skambinimo dažnumas – maždaug kas savaitę. Vasario pradžioje skambintojas atsiskleidė – telefono ekrane buvo parodytas numeris (redakcijai žinomas – DELFI), kad tai tas pats skambintojas išduoda tas pats specifinis traškėjimas ir būdas, kuriuo skambinama.

Internetinė paieška parodė, kad nesu toks vienintelis kenčiantis nuo skambučių, kaip rodo internetiniame puslapyje susirašinėjimas.

Nedelsdamas paskambinau „Bitei“, kurios abonentu yra nurodytas numeris, išsamiai pristačiau problemą, tačiau iš operatorės sužinojau, kad iš tiesų skambinama masiškai. Galų gale, po savaitės laukimo gavau problemos „sprendimą“: pasiūlymą užsiblokuoti skambinantį numerį. Bet ką daryti, jei vėl skambinėtojas ims slėpti savo numerį? Kodėl problema nesprendžiama iš esmės, juk kenčia dėl to ne vienas vartotojas?

Beje, ir mano operatorius paminėjo, kad tai jau ne pirmas nusikundimas dėl skambinimo iš šio numerio, kreipsiuosi į Ryšių reguliavimo tarnybą, policija. Įdomu, ar yra Lietuvoje galimybės teisinėmis priemonėmis apsiginti, o gal padės problemos paviešinimas, galbūt į šią problemą atsilieps daugybė žmonių?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro, kaip elgtis vartotojui, pasiteiravo bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovų. Situaciją sutiko pakomentuoti „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadove Žana Jakevičienė:

„Gali būti, kad nepageidaujamų skambučių atakas patiriančio žmogaus telefono numeris atsirado kurios nors svetainės duomenų bazėje. Taip kartais atsitinka, sąmoningai ar per klaidą apsilankant erotinio turinio, e. prekybą imituojančiose ar kitose įtartino turinio svetainėse, kurios automatiškai fiksuoja telefono numerį ir vėliau naudoja savo tikslais.

Paminėtoje situacijoje rekomenduojame imtis tokių veiksmų:

- Užblokuoti įeinančių skambučių priėmimą iš konkrečių numerių (jei reikia pakonsultuoti vartotoją, kaip tai padaryti, mielai patarsime);
- Kreiptis į policiją;
- Pasikeisti telefono numerį;
- Atidžiai naršyti internete, vengti abejotino turinio svetainių;
- Stebėti, ar Jūsų telefonu fiziškai nesinaudoja kiti (kad galėtumėte tiksliai žinoti, kuriose svetainėse lankomasi naudojantis konkrečiu telefonu).“