Į DELFI kreipėsi ne vienas, įtariama, sukčių taikinių tapęs skaitytojas. Pavyzdžiui, Andrius, įtartiną žinutę gavo trečiadienio vakarą, 20.57 val.

„Vakar gavau SMS žinutę - „Paskambink man, prašome, tai labai svarbu 0025270300586, - pasakojo jis. - „Pasigooglinau”, nes visi, ačiu Dievui, namie ir sveiki buvo. Pasirodo, tai Somalio šalies kodas +252. Šiandien darbe dar kartą pažiūrėjau, ir pasirodo, jau yra atsiliepimų internete, daug kam vakar buvo skambinta”.

Panašią žinutę gavo ir Lyda. „Gavau šiandien į darbo telefoną tokią žinute, aišku, neskambinau, bet įdomu kas „plauna“ pinigus“, - pasakojo ji, nurodžiusi tą patį, Somalio šalies kodą turintį numerį.

Primename, kad skambinantys iš Lietuvos į Somalį mobiliuoju telefonu, už pokalbio minutę turės sumokėti apie 3-6 Lt. Tiesa, skambinant nurodytų numeriu, kaina už minutę gali būti ir žymiai didesnė. Numerio savininkas ją gali būti parinkęs pats, ir nepaisant padidinto tarifo, skambinusiems teks ją apmokėti.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) nurodė, kad tokiomis žinutėmis piktavaliai siekia išprovokuoti jas gavusius žmones skambinti į padidinto tarifo telefono numerius. „Siekiant išvengti didelių sąskaitų, rekomenduojame ignoruoti, ar tiesiog trinti iš nežinomų asmenų gautas žinutes, įsitikinti ar siuntėjo prašomi veiksmai nesukels papildomų kaštų. Apie gautas žinutes galima informuoti savo mobiliojo ryšio paslaugos teikėjus“, - nurodoma komentare.

Telekomunikacijų bendrovė perspėja

Apie apgaulingas žinutes įspėja ir telekomunikacijų bendrovė „Tele2“. Bendrovė išplatino pranešimą, kuriame perspėja klientus apie plintančias trumpąsias žinutes su prašymu paskambinti nurodytu užsienio operatoriaus numeriu.

„Tele2“ įspėja, kad tokios SMS žinutės, įtariama, yra nauja telefoninių sukčių apgaulė. Bendrovės specialistų vertinimu, žinutėje pateikiami padidinto tarifo numeriai su Somalio kodu. Paskambinus nurodytu numeriu, vartotojams bus taikomas tarptautinių pokalbių į Somalį arba kitas padidintas tarifas.

„Tele2“ ragina klientus būti budrius. Gavę įtartino turinio žinutę, vartotojai turi neskubėti skambinti nurodytu telefonu, o apie siuntėjo numerį nedelsiant informuoti bendrovės „Tele2“ darbuotojus. Tai galima padaryti nemokamu klientų aptarnavimo telefonu 117.

Atsižvelgdama į klientams kylantį pavojų, bendrovė įtartinus numerius blokuoja.