Tai tiesiog automobilis. Automobilis, su kuriuo išsirengus į kelionę, jo viduje vietos bus ir seneliams. Sukurtas amerikiečių, patobulintas italų – 2013 m. „Fiat Freemont“.

„Fita Freemont“ gali pasigirti kiek išskirtine savo kilmės istorija. Dar 2008-aisiais šis automobilis dominavo JAV ir buvo sutinkamas „Dodge Journey“ pavadimu. Tačiau tais pačiais 2008-aisiais smogusi ekonominė krizė įbruko „Chrysler“ koncerną į kampą. Bandymas išvengti bankroto virto 62 proc. akcijų paketo pardavimu „Fiat“. Po šių įvykių Europos rinkai skirtą automobilių gamą papildė keletas europiečiams nematytų modelių. Vienu iš jų tapo ir „Fiat Freemont“.

Šioks toks kėbulo „facelift’as“ (liet. atnaujintas modelis), naujas salono dizainas ir automobilį puošiantis „Fiat“ ženkliukas. Kaip galėtume įvardinti šiuos „Freemont“ pasikeitimus? Amerikos italas! Į Europą atvykęs nurungti jau įsitvirtinusius šiame žemyne šeimyninius automobilius, tokius kaip „Ford C-Max“.

„Freemont“ kėbulas dailus. Labiau įsižiūrėjus, galima įžvelgti ir kruopelę agresijos. Neiššaukiančios agresijos, tad tai nėra blogai. Tai tik suteikia automobiliui galimybę būti pastebėtam ir įvertintam lydinčių vienišų žvilgsnių.

Automobilio salonas galbūt kiek ir tuštokas, tačiau gyvybės į jį įneša priekinėje panelėje integruotas 8,4 colio „touch screen“ (liet. jautrus prisilietimams) ekranas bei modernus prietaisų skydelis. Taip pat salone dominuoja esanti erdvė. Paminėsiu, „Freemont“ gali pasigirti turintis 5+2 sėdimas vietas, tačiau vairuotojui šūktelėjus papildomose vietose sėdintiems keleiviams, iškyla reali grėsmė būti neišgirstam, galbūt ir neišklausytam. Vis dėlto, automobilio ilgis siekia beveik 5 metrus. Bet kam tai rūpi…?

Jums nebūtina turėti pulko vaikų, kuriuos kaskart be didelio vargo susodinsite į šį automobilį. Net jeigu ir esate gyvūnų mylėtojas, namuose laikote didelį senbernarą ir penkis Jorkšyro terjerus, jie be vargo ras sau patogią vietelę įsikurti kelionėje pas veterinarą vienoje iš 25 daiktadėžių. Na, žinoma, senbernarui teks paaukoti bagažinę. Ar tai didelė problema? Nepasakyčiau.

„Fiat Freemont“ kelyje elgiasi paklusniai. Mechaninė, šešių pavarų greičių dėžė veikia puikiai, o ir po variklio dangčiu esantis 2.0 litro dyzelinis „Multijet“ variklis, išvystantis 170 arklio galių (125kW), automobiliui suteikia gyvybiškumo. Asfaltą pakeitęs žvyrkelis taip pat neišgąsdins „Freemont“ šeimininko.

Tik patarčiau neeksperimentuoti su sunkiai įveikiamomis kelio atkarpomis. Mano testuojamas „Freemont“ turėjo tik priekiniais ratais varomą sistemą. Tačiau neišsigąskite! Į „Fiat Freemont“ su automatinėmis pavarų dėžėmis yra diegiamos visų varomųjų ratų sistemos. Galbūt tai kiek ir diskriminuoja mechaninės dėžės gerbėjus, tačiau priimkime šį gamintojų sprendimą tokį, koks jis yra.

Mieste nesužavėjęs savo kuro sąnaudomis, kurios siekė beveik 9 l/100km, užmiestyje „Freemont“ tiesiog pribloškė! 5,5 l/100km! Tai yra tas skaičius, kurį savo borto kompiuterio rodmenyse norėtų matyti kiekvienas tokio tipo automobilio šeimininkas!

Ką gi, dvi dienos praleistos už „Fiat Freemont“ vairo... Įspūdingų ar įsimintinų akimirkų su šiuo automobiliu nepatyriau, bet minėtos kelios dienos prabėgo nepastebėtai. Jis patogus, patikimas, erdvus ir kokybiškas… Apžvalgos pradžioje minėjau, kad teks įsikūnyti į paklusnaus tėtušio vaidmenį, tačiau neteko. Supratau, kad tai ne baltais chalatais vilkinčių „Prius“ inžinierių darbas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!