Generalinė repeticija

Tradicinės, jau šeštosios varžybos „Šermukšniukas“ šiemet tapo generaline repeticija prieš rugsėjo pabaigoje vyksiantį paskutinį Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezono etapą. Lemiamos varžybos bus surengtos toje pačioje trasoje, kur sekmadienį vyko „Šermukšniuko“ renginys.

Dalyviams tai buvo puiki proga ne tik prisiminti trasą, jos dangą, bet ir paskutinį kartą išbandyti savo automobilius prieš lemiamą sezono mūšį. Deja, tačiau kai kuriems sportininkams po šių varžybų teks gerokai paplušėti garažuose tam, kad jų technika į paskutinį etapą apskritai išvažiuotų. Tačiau apie tai – vėliau.

Tarp lyderių jaunimo klasėje – ir mergina

Jaunimo gretose, šiose draugiškose varžybose Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezono lyderiai nepasirodė. Tiesa, Erikas Narbutas į „Šermukšniuką“ atvyko, tačiau ne kaip dalyvis, o kaip teisėjų brigados narys.

Aršiausia kova dėl prizinių vietų Jaunimo klasėje virė tarp Domo Meilaus, Justo Lapašinsko ir vaikinams niekuo nenusileidžiančios Eglės Strumskytės. Dar vienam šios klasės dalyviui Mantui Laskovui abu įskaitiniai važiavimai buvo itin nesėkmingi. Du kartus jo „Civic“ trasoje sustojo. Vis dėlto Mantui pavyko užkopti ant prizininkų pakylos po to, kai teisėjai priėmė sprendimą anuliuoti Domo Meilaus rezultatą. Taigi, Mantas Laskovas pakilo į trečią vietą.

Antroje vietoje įsitvirtino lenktynininkė Eglė Strumskytė, kuri apdovanojimų ceremonijos metu buvo gausiai pavaišinta šampanu. Pirmas tądien buvo Justas Lapašinskas. Nors aštriu vairavimo stiliumi ir, kaip gali atrodyti iš šalies, noru apversti savo automobilį garsėjantis lenktynininkas finale šiek tiek persistengė ir apsisuko, tačiau tai jam netrukdė pavyti konkurentų ir finale iškovoti aukščiausią apdovanojimą.

Net ir draugiškose varžybose lyderis pozicijų neapleidžia

Šios klasės finalinis važiavimas buvo itin atkaklus ir pilnas sportinių aistrų. Į varžybas atvažiavęs Egidijus Nevulis šį kartą sulaukė kiek didesnio pasipriešinimo, nes „Šermukšniuko“ šventei savo „VW Golf“ užkūrė ir Arnas Grabauskas bei itin kovingai nusiteikęs atvyko ir Nerijus Mišenis su „Seat Toledo“.

Egidijui Nevuliui spaudimą atlaikyti ir vėl pavyko. Jis finišavo pirmas, už savęs palikdamas Arną Grabauską. Trečias finišavo Artūras Potapovas. Beje, jau minėtas Nerijus Mišenis varžybas baigė žemyn galva. Viename iš finalinių ratų jo automobilio priekinis stiklas taip stipriai pasidengė purvu, kad sportininkas, nebematydamas kur važiuoti, kliudė trasos sankasą ir vertėsi ant stogo.

Negana to, iš paskos važiavo ir dar vienas, matomumu per priekinį stiklą pasigirti negalėjęs dalyvis, kuris įsirėžė į aukštyn ratais gulintį Nerijaus „Seat“. Abu sportininkai nenukentėjo, automobiliams irgi kliuvo ne per daugiausiai, tačiau mintis apie gerą rezultatą šiems teko palaidoti.

Nesėkminga diena

M-2000 klasėje nesėkmės nuo pat pirmųjų apšilimo ratų persekiojo Dalių Varžinską, vairuojantį „Opel Astra“. Jau apšilimo rate, dulkių kupinoje trasoje šis sportininkas vertėsi, tačiau incidento metu automobilis rimtai nenukentėjo. Bent jau taip atrodė iš šalies, kai sportininkas po „stogo“ sava eiga grįžo į serviso zoną. Deja, bet dalyvis buvo priverstas netrukus sustoti, kai dar nepasiekęs finalinių važiavimų trasoje sulaužė savo automobilio važiuoklę. Ir sulaužė taip, kad vietoje atlikti remonto nebepavyko. Kaip sakė sportininkas – ratas išlūžo „su viskuo“.

Panevėžietį Žilviną Kaunecką iš varžybų taip pat eliminavo gedimas. Iki finišo likus vos keliems ratams nustojo veikto jo automobilio kuro siurblys. Kalbant apie prizininkus derėtų įvardyti ne tik tai, kad pirmąją vietą užėmė Darius Blažys, bet paminėti ir jo stabilų bei užtikrintą važiavimą, leidusį jam žengti ant prizininkų pakylos.

Jo pergalę „Šermukšniuke“ galima pavadinti daugiau nei užtikrinta. Gimimo dienos proga sau dovaną pasidovanojo antros vietos prizininkas Audrius Povilonis su „Opel Corsa“. Jis į viršų kėlė ne tik antros vietos taurę, bet ir sulaukė kitų, papildomų dovanų gimtadienio proga. Galiausiai šalia trasos suskambėjo ir tradicinė daina „Su gimimo diena“. Trečioji vieta M-2000 klasėje atiteko namų trasoje važiavusiam rokiškėnui Eitvidui Bačiuliui.

Variklio bloke atsirado skylė

Priešingai nei M-2000 klasėje, OPEN dalyvių gretose dalyviai nemalonumų dėl technikos ar avarijų turėjo mažiau. Čia didžiausia netektimi galima pavadinti Donato Stašiūno – Žvėries automobilio gedimą. Kvalifikacijoje pademonstravęs absoliučiai geriausią laiką, Žvėris patyrė fiasko.

Bevažiuojant pirmuosius ratus jo „Opel“ variklio bloke atsirado skylė ir, kaip sako sportininkai, „išlindo švaistiklis“. Favorito netektimi pasinaudojo kiti šios klasės dalyviai. Su finalinio važiavimo konkurentais geriausiai susitvarkė Marius Žiukelis, kuriam ir atiteko garbingiausia pirmos vietos taurė ir kalnas prizų. Antras buvo jam ant kulnų nuolat mynęs Saulius Deksnys, o trečios vietos prizininku tituluotas Aidas Kandroška.

Pramogavo ir žiūrovai

Visi, susirinkę į Bajorų trasą, neliko pasyviais autokroso stebėtojais. Organizatoriai jiems pasiūlė taip pat įsitraukti į „Šermukšniuko“ renginius ir pasivaržyti trasose. Tiesa, čia ir trasos, ir užduotys buvo kiek kitokios. Dalyviai turėjo ridenti sunkiasvorio transporto padangą, nešti merginą ant nugaros ar kuo greičiau perbėgti padangomis. Geriausiai pasirodę žiūrovai buvo apdovanoti vertingais prizais. Šis sumanymas puikiai užpildydavo pertraukėles tarp važiavimų.

Artėja kulminacija

Taigi „Šermukšniukas“ buvo tarsi repeticija prieš lemiamą Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezono etapą. Šeštasis raundas taip pat bus surengtas Bajorų trasoje. Organizatoriai jau apsisprendė, kad finalinės varžybos vyks rugsėjo 22-ą dieną ir sutaps su Rokiškio miesto gimtadieniu.

Iki paskutinio etapo liko nei daug, nei mažai - beveik mėnuo. Tiek laiko sutvarkyti apgadintus automobilius tikrai pakaks, nes, kaip rodo patirtis, automobilį paruošti varžyboms pavyksta ir per vieną naktį.

Visas nuotraukas iš šeštųjų „Šermukšniuko“ varžybų galite rasti socialiniame tinklapyje „Facebook“, „Markelevicius Automoto Photography“ paskyroje.