Visų pirma, bilietas. Savaime suprantama, lėktuvo bilietus įsigyti geriausiai iš anksto, kol jie dar nepradeda brangti. Jeigu neplanuojate savo atostogų keliais mėnesiais į priekį, tuomet optimalus variantas yra užsisakyti bilietus prieš mėnesį-pusantro. Londoną aptarnauja 5 tarptautiniai oro uostai, Hitrou – didžiausias pagal skrydžių ir keleivių skaičių oro uostas pasaulyje. Jis nuo miesto centro yra nutolęs mažiausiai, bet jeigu esate linkę taupyti, skrendant iš Lietuvos geriausia rinktis mažesnius: Stanstedo arba Liutono oro uostus.

Jeigu skrendate žiemą, skristi į/iš pastarųjų yra patikimiau ir dėl to, kad žmonių srautas bei skrydžių krūvis juose yra mažesnis, todėl net esant prastoms oro sąlygoms skrydžiai paprastai nėra perkeliami ar atšaukiami. Tuo tarpu Hitrou, pavyzdžiui, sausio pabaigoje, dėl gausaus sniego per dieną buvo atšaukiama nuo 100 iki 300 skrydžių.

Kadangi istorinis Londono centras yra Londono Sitis, daugiausia turistų atrakcijų yra būtent čia. Tačiau apsistoti pačiame Londono centre – malonumas ne iš pigiųjų, todėl geriausia būtų įsikurti kur nors 3-4 zonose (Londonas yra padalintas į 6 zonas iš kurių 1-oji-centrinė, o kitos atitinkamai tolsta nuo miesto centro). Anglijos sostinės viešojo transporto tinklas yra vienas iš labiausiai išplėtotų pasaulyje, todėl judėti mieste iš esmės yra labai paprasta. Svarbiausia – išsirinkti labiausiai tinkantį variantą.

Turistams patogiausias, ko gero, yra metro, kadangi daugelis stotelių yra prie pat lankytinų vietų, o ir jų pavadinimai dažniausiai sutampa. Visgi svarbu atminti, kad viešojo transporto paslaugos Londone nėra labai pigios. Pavyzdžiui, apie pusantros valandos trunkanti kelionė metro atsieis apie 5-6 svarus. Be to, iš anksto apmąstykite, kokiu būdu iš oro uosto nusigausite iki vietos, kurioje apsistosite. Tuo atveju, jeigu keliaujate keliese, pigesnis variantas galėtų būti taksi: apie 40 km atstumas vienam asmeniui su lagaminu kainuoja apie 35 svarus, tokį patį atstumą įveikiant viešuoju transportu – metro ir autobusu – tektų sumokėti apie 20 svarų. Beje, nepamirškite įsigyti išankstinio kelionės apmokėjimo kortelės – Oyster.

Londono plotas yra daugiau pusantro tūkstančio kvadratinių kilometrų, Londono Sičio – virš pustrečio kilometro. Norint pamatyti kuo daugiau, ekskursijų tempas turėtų būti pakankamai intensyvus. Visas lankytinas vietas, informaciją apie jas ir miesto bei viešojo transporto stotelių žemėlapius galima susirasti internete. Pasirinkimų begalė: turistiniai paketai, ekskursijos turistiniais autobusais ir daugybė kitų, viskas priklauso tik nuo to, kiek esate pasiruošę išleisti.

Londonas
Vis dėlto turistai daugeliui ekskursijų organizatorių yra puikus pasipelnymo šaltinis, todėl išlikite budrūs ir nevenkite atsisakyti to, ką siūlo gidai. Pavyzdžiui, taip giriamas Madam Tiuso muziejus, mano nuomone, nėra vertas 25 svarų. Užuot apžiūrinėjus vaško figūras, turiningiau laiką galima būtų praleisti Britų muziejuje, Nacionalinėje galerijoje arba istorijos ir mokslo muziejuose, kur, beje, įėjimas yra nemokamas. Dar viena populiari Londono atrakcija – Londono akis. Nuo šių metų vasario mėnesio – dar ir „Shard“ bokštas. Įspūdžiai, žinoma, nemenki, bet vėlgi, kainos – nuo 17 iki 25 svarų.

Puiki alternatyva pamatyti Londoną iš aukštai – „Emirates Greenwich Peninsula“ keltuvai. 3-5 minučių kelionė ore vienam suaugusiajam kainuoja apie 5 svarus, mokant Oyster kortele – šiek tiek daugiau kaip 3 svarai. Beje, kad netektų nusivilti vaizdu iš viršaus, sulaukite labai giedros dienos, kad netrukdytų joks rūkas ir smogas. O jeigu ne – naktinis vaizdas neturėtų apvilti bet kuriuo atveju.

Taip pat vertėtų paieškoti pramogų ir už 1-2 Londono zonų. Pavyzdžiui, 3-ioje zonoje esantys Alexandra rūmai – aukščiausias Londono taškas. Be to, pačiuose rūmuose veikia ledo čiuožykla.

Prieš iškeliaujant, visada geriausia pasiklausti pažįstamų, jau buvusių Londone arba prisiminti senus draugus, gyvenančius anglų sostinės apylinkėse – jų patarimai bus kur kas vertingesni, negu turistinių internetinių puslapių. Vis dėlto, internete informacijos labai gausu (svarbiausia – atrinkti, kas yra reikalinga ir vertinga, o kas – tik reklamos triukas).