Gyvenu Alytuje, naujai suformuotame privačių namų Panemunės kvartale. Iki miesto centro su automobiliu – penkios minutės ir pas merą prie slenksčio rotušėje stovi. Tačiau kai reikia nuvalyti gatves, tai tu - jau kažkoks kitoks, nes visame gyvenamajame rajone keliai neasfaltuoti. Vasarą su vaiku negali išeiti į lauką, nes dusti nuo dulkių, o žiemą reikia pirkti arklį su rogėmis, nes kelius kažkodėl valo kitaip nei visame mieste.

Pasirodo, jei kelias neasfaltuotas, tai jam netaikomi tie patys standartai kaip asfaltuotam, nesvarbu kad juo eismas intensyvus. Jis valomas, kada nori. Paskambinus atsakingiems žmonėms į savivaldybę, pareiškė, kad jau net du kartus šiais metais kelią valėme, atseit, ko tu nori? Pasakiau, kad kelias labai slidus ir su daug sniego, atsakė, kad negali būti. 

Pasakiau, kad anksčiau ir esant mažiau sniego ant kelio - valydavo, tai sumurmėjo kažką, kad kažkada nuvažiuos ir įvertins būklę ir kad aš apskritai trukdau brangų valdininko penktadienio popietę. Mano manymu, ką ten vertinti, jei miesto keliai jau du kartus po paskutinių sniegų buvo valomi. Tai gal ir ten reikėtų? O gal žvyrkelis pasižymi kokiomis nors antgamtinėmis savybėmis ir tirpdo sniegą?

Vadovaujantis tokia logika, tai geriau kelių visai mieste neasfaltuoti: nei greideriuoti vasarą reikia, nei žiemą valyti. Tiesiog tobulas kelias savivaldybei, jokios priežiūros. O gal aš galėčiau mokamą žemės mokesti savivaldybei mokėti tik už tai, ką padarė? Nereikėtų nei galvos sukti, kiek pervesti pinigų į miesto biudžetą: būtų lygiai nulis. Tačiau kiekvieną dieną žiniasklaida skelbia žinią, kad žemės mokesčiai kils ir jau kyla. Sąžiningai moku mokesčius, tik jų administravimas kelia juoką ir susirūpinimą.

Gaila, kad joks „aukštas“ savivaldybės klerkas negyvena kaimynystėje, tai nereikėtų nei šio straipsnio rašyti. Ir nestebina nuolat po pūgos girdima žinutė: „Alytaus rajone keliai prasčiausi“. Linkiu visiems saugiai vairuoti ir neslidžių kelių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI apie kelių būklę Alytuje pasiteiravo miesto savivaldybės.

Pasak Alytaus miesto mero patarėjo Romo Jankausko, tai, kaip dažnai valomas kelias, lemia eismo intensyvumas.

„Kaip suprantate, visur žiemos metu pirmiausiai valomos tos gatvės ir keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra didžiausiais. Ne išimtis iš šios taisyklės yra ir Alytus. Būtent į eismo intensyvumą atsižvelgiama ir skelbiant konkursus bei sudarant sutartis su miestą valančiomis bendrovėmis, kuriose gatvės pagal eismo intensyvumą suskirstytos į atitinkamus lygius“, - sakė jis.

R. Jankausko teigimu, tai, ar kelias – alfaltuotas, nedaro įtakos. „Galime pasakyti, kad gatvių priežiūros dažnumą lemia anaiptol ne tai, kad vienos gatvės yra asfaltuotos, o kitos – žvyruotos. Tai lemia eismo intensyvumas. O jis, suprantama, dėl gyventojų skaičiaus ir visuomeninės infrastruktūros išsidėstymo visuomet yra mažesnis miesto pakraščiuose negu jo centre. Miesto gatvės, nepriklausomai nuo jų dangos, visuomet yra valomos po didesnio snygio. Šiandien jų būklė mieste yra normali, nors, žinoma, žvyruotos gatvės skiriasi, ir tai natūralu, nuo asfaltu padengtų didesnio eismo intensyvumo gatvių“, - portalui DELFI kalbėjo Alytaus mero patarėjas.

Jis sakė, kad šiemet gyventojų skundų dėl nevalomų kelių nesulaukė. „Tiesiog kartais būna prašymų telefonu dar sningant nuvalyti vieną ar kitą gatvę. Norintiems girdėti ir suprasti stengiamės paaiškinti, kad yra atitinkamas gatvių valymo eiliškumas. Dažniausiai daugelis tai supranta. Taip pat komunalinio ūkio tarnybos darbuotojai nuolat vertina miesto gatvių būklę ir reaguodami į pagrįstus gyventojų prašymus, suderinus su skyriaus vadovu, gali kreiptis į gatves valančias bendroves dėl konkrečios gatvės nuvalymo“, - sakė jis.