Noriu pasidalinti ir su Jumis savo mintimis.

Dažnai tenka lankytis Palangoje ir, deja, nuolat apgailestauti grįžus į Vilnių, kad Palanga su kiekvienais metais tik geryn, o Vilnius vis vietoje ar net blogyn...

Ir štai kodėl:

Į šiuo metu vykstančius Palangos įvažiavimo rekonstrukcijos darbus gražu žiūrėti – viskas keičiama iš pagrindų, įrengiami praplatinimai, statomi natūralaus akmens kelio bortai, daromi akmens intarpai ir t. t.

Jaučiasi, kad daroma ilgam ir priešingai nei Vilniuje, kur, praėjus vos keliems metams po aplinkkelių atidarymo, jau „lipdomi“ praplatinimai, aplinkkelio kelkraščiai miesto teritorijoje be kelio bortų, todėl šalia auganti žolė beveik visur išvažinėta iki duobių lygio, o palijus visur telkšo balos. Deja, ir esami betoniniai kelio bortai jau ištrupėję, ypač ant viadukų. Ir tai yra „paradinis“ įvažiavimas į sostinę...

Visoje Palangoje sistemingai klojami nauji šaligatviai, įsk. skiriamąsias juostas akliesiems, tiesiami nauji arba renovuojami esantys dviračių takai, renovuojamos asfalto dangos, keičiami apšvietimo stulpai. Ir tai vyksta ne tik pagrindinėse gatvėse, bet visame mieste.

Deja, Vilniuje šie darbai vyksta tik fragmentiškai – „pamėtant, kur labiausiai dega“ – jokios sistemos. Žinoma, „topas“ yra šaligatvis Lazdynų mikrorajone Žėručio g., kur „dėl lėšų stygiaus“ atnaujino tik vieną išilginę pusę šaligatvio, o kitą šalia paliko duobėtą, t. y. vieną koją dedi ant naujos plytelės, o kitą – į duobę. Tokio „cirko“ dar niekur neteko matyti.

Apie jau daugelį metų neužbaigtus ir į nežinia kur nuvedančius Vilniaus dviračių takus nesinori net kalbėti. O kur dar „įžymiosios“ „Statyk ir važiuok“ aikštelės...

Liepos 6 dieną į Palangą privažiavo tikrai daug poilsiautojų, ir, žinoma, atsirado tokių, kurie galvojo, kad šventės proga automobilius galima statyti ir neleistinose vietose. Teigiamai visų nuostabai, Palangos Viešosios tvarkos pareigūnai dirbo ir švenčių dienomis, todėl visi pažeidėjai buvo iš karto nubausti, o Palangos miesto biudžetas pasipildė. Teko jau ne kartą stebėti panašią situaciją ir prie Palangos daugiabučių, kai ne vietoje arba ant žolės parkuotų automobilių savininkai buvo iš karto sudrausminti arba nubausti Viešosios tvarkos pareigūnų. Visur jauti, kad tvarka yra prižiūrima, o ne tik viešai deklaruojama.

Vėlgi, deja, Vilniuje teko susidurti su situacija, kai prie naujai pastatyto daugiabučio nuolat parkuojama keliolika automobilių ant žalios vejos po ženklu „Sustoti draudžiama“, net nesivarginant pavažiuoti iki tuščių parkavimo vietų, o kai bendruomenė kreipėsi į Viešosios tvarkos skyrių nusiunčiant akivaizdžias pažeidimo ir gadinamo kelkraščio/vejos nuotraukas, valdininkai pasiūlė kviesti policiją – toks jausmas, kad policija neturi rimtesnių iškvietimų ir Vilniaus savivaldybėje yra toks lėšų perteklius, kad net lengvai surenkamų baudų iš nuolatinių pažeidėjų nereikia... Tai kam tas Viešosios tvarkos skyrius reikalingas, jeigu jo darbą turi atlikti policija?

O kur dar Vilniuje beveik visuose mikrorajonuose su savivaldybės palaiminimu formuojami nauji „Perkūnkiemiai“, vietoje to, kad būtų renovuojami esami senų daugiabučių rajonai kaip tai daroma Palangoje arba formuojami bent jau kotedžų kvartalai, kad gyventojams būtų suteikiamas bent kažkoks šeimininkiškumo jausmas. O kur dar žaliųjų plotų naikinimai Vilniaus mieste – kad tik kuo daugiau naujų daugiabučių pastatytų...

Tad kaip bebūtų gaila, panašu, kad ne tik Kaunas Vilnių „uodegoje“ palieka, bet ir Palangos miestelis su savo 15.000 gyventojų biudžetu sostinę tuoj „apdės“ visomis prasmėmis.

Gal ir gerai...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.