Penktadienį sugalvojau pasitikslinti iš kur ta permoka. Paskambinau klientų aptarnavimo telefonu, manęs paklausė mokėtojo kodo, vardo, pavardės, adreso, susakiau, nes turiu atsiskaitymo knygelę.

Paskutinis klausimas buvo kokie yra mokėtojo asmens kodo paskutiniai trys skaičiai, atsiskaitymo knygelėje tokių duomenų nėra, atsakyti negalėjau. Dėl to man atsisakė pateikti informaciją apie atsiradusią permoką.

Taip ir nesupratau, kurie gi tie duomenys yra „apsaugoti“: skaitliuko parodymai, dujų kaina?! Kodėl visus asmens duomenis aš turėjau pateikti, o duomenų apie susidariusią permoką teikti negalima?!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausioji specialistė Raminta Sinkevičiūtė – Šečkuvienė

Šiuo atveju skaitytojas kreipėsi dėl asmens duomenų pateikimo, t. y. informacijos apie jo močiutei susidariusios permokos. Svarbu atkreipti dėmesį, kad asmens duomenys yra labai plati sąvoka, t. y. asmens duomenys yra ne tik asmens vardas, pavardė, gimimo data ar gyvenamosios vietos adresas, bet taip pat ir tokia informacija kaip darbo užmokestis, turimos skolos, paskaičiuoti mokėjimai už tam tikras paslaugas ir pan.

Įmonės, tvarkančios asmens duomenis, yra įpareigotos užtikrinti, kad asmens duomenys būtų tvarkomi teisėtai ir saugiai. Jeigu asmens duomenys yra teikiami telefonu, duomenų valdytojas privalo identifikuoti asmenį, kuriam atskleidžiami asmens duomenys, kad duomenys nebūtų atskleisti tokios teisės neturinčiam asmeniui. Manytume, kad šiuo atveju tai ir buvo siekiama padaryti.

Remiantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR), duomenų subjekto prašymu informacija gali būti suteikta žodžiu tik tuomet, jeigu duomenų subjekto tapatybė yra įrodoma. Kalbant apie Jūsų atvejį, skaitytoja senelės asmens duomenis galėjo gauti iš įmonės tik tuo atveju, jeigu ji buvo senelės įgaliota tokią informaciją gauti.

Jūsų paklausime nurodytu atveju tokie reikalavimai yra numatyti ne tik BDAR, tačiau jie buvo įtvirtinti ir ankstesniame asmens duomenų apsaugos teisiniame reguliavime – Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, tačiau tikėtina, kad, atsižvelgiant į BDAR reikšmingai pasikeitusias baudas už asmens duomenų tvarkymo pažeidimus, įmonės, tvarkančios asmens duomenis, ėmė atsakingiau žiūrėti į asmens duomenų tvarkymo taisyklių laikymąsi.