Esu 18 metų moksleivė. Tarpmiestinis 150 autobusas, kuriuo važiuoju į gimnaziją yra priklausantis UAB „Merula“. Jį dažniausiai renkuosi, dėl gerai susiderinamo autobuso grafiko su pamokomis. Ne retai tenka vėluoti į pamokas, nes autobusas „mėgsta“ vėluoti geras 10 minučių, kas labai piktina visus jo laukiančius. Mano gimnazija yra sąraše, pagal kurį man turi būt teikiama nuolaida.

150 autobusu reikėjo pavažiuoti vieną stotelę iš pirmosios Karmėlavos į Margavą 16:03 laiku. Prieš įlipant į autobusą iškart turėjau įtarimų, kad kažkas yra negerai su vairuotojų. Jo akys buvo raudonos. Oda taip pat. Galbūt buvo apsvaigęs nuo alkoholinių gėrimų? Iškart pasijaučiau labai nejaukiai.

Trumpai ir aiškiai pasakiau vairuotojai kur važiuoju, su kokia nuolaida, bet jis nesureagavo. Padaviau jam du eurus ir pažymėjimą, kurį man jis „sugrūdo“ atgal, o grąžos neatgavau. Paklaususi, kodėl negavau grąžos, staiga vairuotojas sureagavo ir pradėjo klykti ant manęs per visą autobusą. Pradėjo aiškinti, kad nėra jokių sąrašų. Pasak jo, nuolaidos neturiu gauti, nors visada ją gaudavau. Taip pat vairuotojas nepagailėjo žargonų tokių kaip: „N****“, „P****“.

Jaučiaus stipriai pažeminta, negaliu iki šiol suvokti, kas vertė vairuotoją taip nepagarbiai, necivilizuotai elgtis.

Bandžiau prisiskambinti į įmonę ir pranešti apie tikėtinai girtą vairuotoją ir jo elgesį, tačiau dvi valandas nieks neatsiliepė. Taip pat bandžiau pranešti policijai, kad vairuotojo blaivumas būtų patikrintas, tačiau tam jau buvo per vėlu. Padariau klaidą, kad nereagavau iškart pranešdama pagalbos numeriu.

Pasidomėjau šiek tiek „Merula”. Reitingai bei atsiliepimai labai prasti: autobusai nuolatos vėluoja, vairuotojai rėkia ant keleivių, skundžiamasi labai prastu aptarnavimu.

Nesuprantu, kodėl nieks nesikeičia? Kodėl dirba tie patys pikti darbuotojai? Kodėl su keleiviais bendraujama kaip su gyvuliais?

Ar mūsų visuomenėje toks aptarnavimas jau tampa standartu? Neduok Dieve, jei jis buvo girtas, tai galėjau būti ir negyva.

Tikiuos, kad esu ne vienintelė taip nukentėjusi ir atsiras daugiau žmonių, kurie padės išviešint šios įmonės šlykštų elgesį su keleiviais.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentuoja UAB „Merula” atstovai:

Skundo autorės laiške minimas vairuotojas, baigęs darbą maršrute, buvo apklaustas dėl incidento aplinkybių. Jis patvirtino, kad paprašė moksleivės pateikti dokumentą, patvirtinantį teisę į transporto lengvatą, važiuojant priemiestiniais vietinio susisiekimo autobusų maršrutais.

Pasak jo, moksleivė pateikė gimnazijos išduotą mokinio pažymėjimą, tačiau jis neįsidėmėjo kokia tai gimnazija. Tikėtina, kad moksleivė lanko kurią nors iš gimnazijų (jų sąrašą pridedame), priskiriamų prie vykdančių specializuoto ugdymo programas, ir kurių moksleiviams Transporto lengvatų įstatyme numatyta teisė į 50 proc. lengvatą važiuojant vietinio priemiestinio susisiekimo autobusų maršrutais, kai kitų, bendrojo ugdymo įstaigų mokiniams tokia lengvata nesuteikiama (jiems taikomas važiavimo išlaidų kompensavimas savivaldybių nustatyta tvarka).

Vairuotojas pripažino nežinojęs, kurios ugdymo įstaigos priskiriamos prie vykdančių specializuoto ugdymo programas, tačiau kategoriškai paneigė, kad su moksleive bendravo nemandagiai ar naudojo necenzūrinę leksiką. Tiek minimas vairuotojas, tiek ir visi kiti įmonės vairuotojai papildomai instruktuoti dėl lengvatų taikymo ypatybių vežant keleivius vietinio priemiestinio susisiekimo autobusų maršrutais.

Dėl kilusio incidento apgailestaujame.

P. S. Vairuotojo blaivumas buvo patikrintas alkotesteriu, kaip kad tikrinama ir išleidžiant vairuotojus į darbą maršrute.