Deja, prieš kurį laiką analogiško laiško sulaukė ir mano garbaus amžiaus tėvas A. U. Jam eina 81-mi metai.

Š. m. kovo 19 d. „Swedbank“ atsiuntė laišką, adresuotą mano AtA Mamai, Z. U., kuri mirusi beveik prieš 21-erius metus (1997-11-25).

Būtumėt matę senuko nuostabą – juk gyvename XXI amžiuje – kompiuterių eroje, juk visi žino viską vieni apie kitus, gal net ir dar daugiau...

Tiesiog skaudu skaityti, kiek reikia praeiti procedūrų ir sugaišti savo brangaus laiko, kad bent išsiaiškintum, kiek bankininkai nuo turėtos sąskaitos per 21-erius metus pinigėlių nusiskaičiavo (už sąskaitos aptarnavimą...) ir ar dar kas nors ten liko...

Mano giliu įsitikinimu, tai nėra rūpestis klientais, o dar vienas būdas gudriai pasipinigauti, renkant niekingus pinigėlius už informaciją – juk visiems turbūt smalsu sužinoti, kiek likę, ar išvis likę ir t.t.

Kyla daugybė klausimų, kur žiūri prižiūrinčios institucijos, jeigu „neprikerpa sparnų“ tokio pobūdžio pasipinigavimui iš komercinių bankų pusės. Neadekvačiai atrodo ir paslaugų kainų skirtumas – bankas gali gauti informaciją iš institucijų, neišleisdamas net 1 euro, o savo informaciją įvertina veik 15 eurų suma.

Tikrai, gėda už „Swedbank“, jei po jiems patiems to belieka prisidenginėti kompiuterinių programų netikslumais, siunčiant tokius laiškus, prieš 21-erius metus mirusiems klientams.

Bankas jokio atsiprašymo už tokius laiškus mirusiesiems nepersiuntė.

Teiginiai, kad bankas nežinojo apie kliento mirtį, taip pat skamba nerimtai – juk tuos pačius nuvertėjusius rublinius indėlius mano tėvas A. U. tiek savo, tiek mirusios savo žmonos, tvarkėsi būtent tame banke. Pagaliau, jau daugiau nei 20 metų nebuvo jokio judesio mano mirusios Motinos sąskaitoje...

P. S. Į „Swedbank“-ą dėl laiško, adresuoto prieš 21-erius metus mirusiai mano Motinai, aš kreiptis ir ieškoti „palikimo“ neketinu – tai daugiau principo reikalas.

Keista komercinių bankų politika, o dar keistesnė Lietuvos Banko laikysena, jog tai yra komercinių bankų vidaus reikalas. Juk ir saugomų Kliento indėlių palūkanos tais laikais buvo tikrai ne neigiamos...

Kol yra sąskaitoje pinigėlių, juk labai patogu imti užmokestį už „sąskaitos administravimą“, bet ką ten administruoti, jei sąskaita jau daugiau nei 20 metų neveiksni...

Galbūt, praėjus dar kokiems 10-čiai metų, bankas pakartotinai kreipsis?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Atsidūrėte panašioje situacijoje? Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Bankas teisinasi, kad tokia tvarka

Banko „Swedbank“ komentaras:

Visada vertiname klientų nuomonę ir atsiliepimus, į kuriuos stengiamės atsižvelgti ir pagerinti savo paslaugų kokybę. Esame priėmę sprendimą, kad tokiais atvejais gyventojams nebus taikomas standartinis pažymos notarui apie mirusį asmenį mokestis (14,48 eur). Tai reiškia, kad gyventojai, kurie mirusių artimųjų ar giminaičių vardu gavo laišką dėl asmens duomenų atnaujinimo ir kreipiasi į banką dėl pažymos notarui apie jų sąskaitas ir sąskaitų likučius, tokią pažymą „Swedbank“ išimties tvarka klientai gali gauti nemokamai. Kitais su paveldėjimu susijusiais atvejais taikomas standartinis pažymos notarui mokestis, kuris siekia 14,48 eur.

Prašydamas klientų atnaujinti savo asmens duomenis, bankas negali brėžti kažkokios amžiaus ribos ir daryti prielaidos, jog peržengęs tą ribą klientas gali būti jau miręs. Be to, kokia ta riba turėtų būti, ir kas turėtų juridinių galių ją nustatyti? Registrų centro duomenimis, 2017 metais Lietuvoje gyveno beveik 300 žmonių, vyresnių nei 100 metų. Ir visi jie turėjo teisę turėti sąskaitą banke, nepaisant savo garbaus amžiaus.

Sieksime gerinti duomenų apsikeitimo tvarkas ir ieškoti sprendimų dėl duomenų gavimo iš valstybės institucijų ir registrų. Visgi pagal šiuo metu galiojančią tvarką, kliento mirties faktas turi būti patvirtintas konkrečiais dokumentais, ir ši prievolė yra mirusio kliento artimųjų ir giminių atsakomybė, kaip ir visi kiti su paveldėjimu susiję dalykai. Jei tokių dokumentų ar informacijos apie kliento mirtį bankas nėra gavęs ir jei jo artimieji nėra pateikę prašymo uždaryti sąskaitą, bankas šių klientų sąskaitas privalo laikyti ir administruoti bendrąja tvarka.

Verta paminėti, kad apie kliento mirties faktą bankui pranešus po ilgesnio laiko, bankas visada svarsto galimybę kompensuoti tuo laikotarpiu patirtas sąskaitos administravimo išlaidas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)