Visgi senukai nusprendė ją nutraukti, kadangi dėl sveikatos būklės (teta jau gal ketvirti metai niekur neišeina, retai kada ir televizorių įsijungia) jiems šių paslaugų nebereikia, bet paslaugos tiekėjas reikalauja, kad senoliai atvyktų į kurį nors biurą asmeniškai. Ir tik tada nutrauks sutartį.

Tačiau senukų nieks pavaduoti negali, o jei jie neišeina iš namų, pasak tiekėjų, yra tos šeimos problema, o ne jų. Stebina tai, kad sutartį pratęsti galima ir telefonu, o ją nutraukti gali tik asmeniškai tas, kas ją sudarė.

Nežinau nei kaip jiems padėti. NNejaugi reikės kviestis notarą į namus dėl įgaliojimo, kad nutrauktų sutartį su interneto paslaugų tiekėju, nejau neužtenka pateikti asmens dokumentą ir grąžinti įrangą?! Jaučiamės bjauriai dėl tokio reketo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) komentaras:

Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės, kuriomis privalo vadovautis paslaugų teikėjai, įpareigoja sutartyje, sudaromoje su abonentu raštu aiškiai nurodyti sutarties galiojimo terminą, sutarties pakeitimo ar papildymo bei nutraukimo sąlygas ir tvarką. Taigi, norint pakeisti ar nutraukti su paslaugų teikėju sudarytą paslaugų teikimo sutartį, vartotojas turi galimybę tai padaryti taip, kaip numatyta pasirašytoje sutartyje.

Tad Jūsų minimu atveju patariame vartotojui pasitikslinti sutarties keitimo ir nutraukimo tvarką.

Paprastai sutartyse būna numatyta paprastesnė sutarties keitimo tvarka, kai sutartį pakeisti galima ir konkliudentiniais veiksmais (šiuo atveju, kaip nurodoma situacijoje – telefonu), o sutarties nutraukimui taikoma griežtesnė tvarka.

Dažniausiai paslaugų teikimo sutartyse yra nustatyta, jog prašymas nutraukti sutartį turi būti pateiktas raštu, t. y. vartotojo valia nutraukti sutartį turi būti išreikšta aktyviais veiksmais (pateikiant prašymą nutraukti sutartį raštu).

Sutarčių sudarymo formos reikalavimai taip pat yra nustatyti Civiliniame kodekse (CK), kurio 6.183 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad rašytinė sutartis, kurioje yra išlyga, kad sutartį pakeisti ar papildyti arba ją nutraukti galima tik raštu, negali būti pakeista, papildyta ar nutraukta kitokiu būdu. Todėl rašytinės formos reikalavimus atitinka tokie prašymai, kurie yra pasirašomi fiziniu parašu, o telekomunikacijų galiniais įrenginiais perduoti pasirašyti dokumentai prilyginami rašytinės formos dokumentui, jei yra užtikrinta teksto apsauga ir galima identifikuoti parašą.

Manome, kad tais atvejais, kai nereikia grąžinti pagal sutartį perduotos galinės įrangos paslaugų teikimui, prašymas nutraukti sutartį gali būti pateikiamas ir elektroniniu būdu, kai galima identifikuoti besikreipiančiojo asmens parašą (pvz., pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu dokumentas, nusiųstas paslaugų teikėjo kontaktiniu el. paštu).

Taip pat primename, kad Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 13 punkte nurodyta, kad „Neterminuota Sutartis gali būti nutraukta abonento iniciatyva iš anksto, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, apie tai pranešus Teikėjui“. Tačiau pagal galiojančią tvarką, terminuotos sutarties nutraukimo laikotarpis, per kurį paslaugų teikėjas įsipareigoja nutraukti sutartį, gavus prašymą, yra nustatomas sutartyje, kuris gali būti nustatytas ir 30 dienų.

Jei visgi vartotojui kyla neaiškumų, patariame kreiptis į RRT – mūsų specialistai suteiks atitinkamas konsultacijas.