Pirmiausia, savivaldybė deklaruoja, kad mieste gerinamas susisiekimas, tobulinama ir plečiama infrastruktūra. Tačiau šios gražios deklaracijos toli gražu neatitinka realių darbų. Miesto centre apmokestinta dar daugiau vietų, kur būtų galima pastatyti automobilį. Todėl noriu paklausti mero, jo administracijos, žmonių, kurie sprendžia su susisiekimu Vilniuje susijusius klausimus. Kaip man dabar spėti į paskaitas?

Esu dirbantis žmogus, dirbu pačiame Vilniaus centre, Gedimino prospekte. Ilgą laiką naudojausi viešuoju transportu, nes kursavau maršrutu darbas – namai ir atvirkščiai. Turėjau ir automobilį, tačiau juo nesinaudojau, nes mano biuras neturi stovėjimo aikštelės automobiliams, kur būtų galima laikyti jį nemokamai. Tačiau situacija man tiko, nors kartais kildavo nepatogumų: jei po darbo reikėdavo nuvažiuoti, pavyzdžiui, į Pilaitę, kelionė labai užtrukdavo, nes tekdavo vykti per Žvėryną iki stotelės, kur važiuoja 4G autobusas (jis veža į Pilaitę), kuris nuolat vėluodavo, tad vėluodavau ir aš. O ką jau kalbėti apie spūstis...

Nuo rugsėjo pradėjau mokytis MRU, tad kiekvieną dieną po darbo tenka važiuoti į Baltupius, Ateities gatvę. Į pagalbą pasitelkiau automobilį, nes iš Gedimino prospekto (šalia Seimo) nėra nė vieno tiesioginio autobuso, važiuojančio į ateities gatvę. Taip, galima paeiti iki artimiausios stotelės ir važiuoti iki kitos, kad galėtum persėsti į kitą autobusą, tačiau per spūstis šis malonumas trunka bemaž pusantros valandos. Jeigu darbą baigiu 17.30, o paskaitoje turiu būti 18 val., vadinasi, į ją vėluoju valandą. Su automobiliu taip pat vėluoju, tačiau nereikia gaišti laiko persėdimams į keletą autobusų, važiuoju tiesiai Geležinio vilko gatve ir paskaitoje būnu maždaug 18.10.

Dabar gi, klausiu mūsų mero, kaip man nuvažiuoti į paskaitas, jei apmokestinote dar daugiau vietų miesto centre, kur buvo galima laikyti automobilį? Kartoju: įmonė aikštelės neturi, tad jei noriu statyti automobilį vietoje, kurios kaina yra 2.50 Eur, nenoriu net skaičiuoti, kiek man tai kainuos per mėnesį.

Žinau, ką sakysite: važiuokite city bee. O kur ją man dėti po paskaitų? Važiuokite dviračiu. Ne, ačiū, per skęstantį Vilnių tikrai nesiirsiu.

Jei jau taip esate nusiteikę prieš automobilius ir žmones, kurie yra veiklūs ir kuriems automobilis vienintelis būdas visur suspėti, tai bent sutvarkykite viešojo transporto trasas, įveskite papildomus tolimus, tiesioginius maršrutus, kad žmonės į paskaitas nereikėtų vėluoti valandą...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja „Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus

Vilniaus miesto, kaip ir daugelio kitų užsienio didžiųjų miestų, automobilių stovėjimo politikos tikslas yra mažinti asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus, efektyviau išnaudoti stovėjimo vietas, gerinti gyvenamąją aplinką ir gyvenimo kokybę.

Vilniaus miesto patirtis rodo, kad esant nemokamam transporto priemonių stovėjimui automobiliai statomi chaotiškai, o aikštelių ar gatvių užpildymas viršija 100 proc. Tokiose vietose pradėjus rinkti vietinę rinkliavą užimtumas sumažėja iki tokio lygmens, kad tiek gyventojai, tiek ir kiti vairuotojai be didesnių sunkumų ir greičiau randa laisvą vietą savo automobiliui.

Tiek Vilniuje atlikti stebėjimai, tiek ir kitų užsienio miestų duomenys atskleidžia, kad stovėjimo vietų užimtumui viršijant 85 proc. stovėjimo vietos tampa nebeefektyvios, nebeatlieka savo funkcijos, o vairuotojai priversti gaišti laiką ieškant laisvos vietos. Pernelyg didelis stovėjimo vietų užimtumas taip pat skatina netvarkingai palikti automobilius, sudaryti eismo spūstis, avarines situacijas ir didinti aplinkos taršą, triukšmo lygį.