Vis skalambija, kad gydytojai per daug išrašo popierinių receptų ir turi daugiau išrašyti elektroninių. Užsirašiau pas gydytoją iš anksto prieš tris savaites, kad pratęsčiau vaistų receptus, nes jie išduodami trims mėnesiams.

Ateina mano eilė pas gydytoją, bando vieną kartą išrašyti elektroninį receptą, antrą kartą... Stringa sistema – nieko negali padaryti.

Sako, išsiimkite registratūroje popierinę receptų knygelę, gal taip išrašysim. Registratūroje bando užregistruoti receptų knygelę ar pasijungti, kad ją užregistruotų. Tačiau vėl viskas stringa.

Taip prasėdėjau tuščiai poliklinikoje keletą valandų laukdamas vien tik recepto, kurio negavau dėl to, kad sistemos stringa.

Vienintelis gydytojo patarimas buvo nusipirkti be kompensacijos vaistų mėnesiui, jei parduos vaistinėje (nes receptiniai) ir užsirašyti iš naujo pas jį vaistų pratęsimui, o visi žinome, kad vieta priėmimui pas gydytoją bus tik po 3-4 savaičių ir, jei parduos vaistus, bus be kompensacijos, t.y. pilna kaina.

Taigi, norėčiau užduoti klausimą, kas iš tos elektroninės vaistų išrašymo sistemos, jei ji neveikia normaliai ir dabar mėnesį turėsiu vėl laukti, kad gal po mėnesio pavyks užsirašyti pas gydytoją ir gal tada pavyks išsirašyti receptą...

O moralas paprastas, kol laukiau sistemos sutvarkymo (taip ir nieko nepadarė), ėjusiam po manęs žmogui pasisekė labiau, jis turėjo popierinę receptų knygelę, jam išrašė receptą ir nereikėjo laukti porą valandų, kad pasakytų sistema neveikia ir nereiks vėl po trijų savaičių eiti vėl pas gydytoją recepto, o tuo metu man teks pirkti vaistus be kompensacijos dėl neveikiančios sistemos ir vėl laukti pas gydytoją iš naujo ir tikėtis, kad tada sistema vėl nestrigs.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentuoja E. sveikatos koordinavimo ir įgyvendinimo skyriaus vyr. specialistė Vilma Telyčėnienė:

Sunku įvertinti, kodėl gydytojas negalėjo išrašyti e. recepto, ar dėl lokalios sistemos, kuria naudojasi gydytojas, ar dėl centrinės e. sveikatos sistemos veikimo. Tuo atveju, jei gydytojas dėl sistemos trikdžių negali išrašyti e. recepto, pacientui turi būti išrašomas popierinis receptas.

Pažymėtina, kad pagrindinis būdas elektroniniams sveikatos įrašams, įskaitant ir e. receptus, teikti į centrinę e. sveikatos sistemą (ESPBI IS) yra iš vidinių (lokalių) gydymo įstaigų sistemų. Pasitaiko, kad tam tikrose gydymo įstaigose pacientai patiria nepatogumų dėl laikinų vidinių įstaigos sistemų nesklandumų, taip pat buvo pavienių atvejų, kai e. recepto trikdžiai kilo iš centrinės e. sveikatos sistemos, tačiau bendradarbiaujant su gydymo įstqaigomis ir vaistinėmis jie nustatomi ir operatyviai pašalinami. Vaistinės mato ir išduoda vaistus pagal e. receptus. Atvejai, kai vaistinės nemato arba negali išduoti išrašytų e. receptų yra labai reti, jie dažniausiai sąlygoti vietinių techninių trikdžių.

Kaip ir visos Lietuvos E. sveikatos sistemos naudojimas, taip ir e. recepto išrašymas, intensyvėja. 2017 m. rugsėjo 29 d. duomenimis yra išrašyta virš 1.700.000 elektroninių receptų.

Išrašomų e. receptų skaičiaus didėjimą sąlygoja pačių sveikatos priežiūros specialistų teigiamas e. recepto vertinimas, nes e. recepto išrašymas yra greitesnis, patogesnis lyginant su popieriniu receptu. Gydytojams nebereikia vartyti popierinių žinynų ar katalogų išrašant receptus, sistemoje galima atlikti vaisto paiešką tiek pagal vaistinės medžiagos bendrinį pavadinimą, tiek pagal konkretų vaisto pavadinimą. Dauguma e. recepto laukų užsipildo automatiškai, gydytojui tereikia parinkti diagnozę, parinkti vaistą ir nurodyti kaip vartoti. Įgudusiam vartotojui e. recepto išrašymas užima nuo pusės iki pusantros minutės. Taip pat palengvintas pakartotinis vaisto ir medicinos pagalbos priemonės skyrimas ankstesnio skyrimo pagrindu.