Važinėja miesto gatvėmis seni autobusai, kurie garsiai dirba, kai lyja – per stogą teka vanduo ant keleivių galvų. Kiek tenka važinėti, gatvėse važinėja labai seni 43, 56, 40, 46, 24, 3g autobusai, juose visada nemalonus kvapas, juose važinėja visiškai girti keleiviai...

Vasarą turėtų būti kondicionierius, atsidarinėti langai, o žiemą – šildyti. Be to, autobusų grafikas visiškai nepalankus. Esu labai nepatenkinta tokiu grafiku, kad nei vieno autobuso negalima sulaukti ir normaliai nuvažiuoti į darbą. Koks čia malonumas, kai 15-20 min. nėra jokio transporto. Laikas būtų prisitaikyti prie važiuojančių žmonių, o ne bet kokį grafiką sudaryti.

Savaitgaliais taip pat žmonės dirba, tad šeštadienį, jei reikia 8.30 val. būti darbe, nuo 8 val. taip pat nevažiuoja 20 min. joks autobusas. Jei atsižvelgtų į keleivių norus, jie būtų patenkinti važiuodami viešuoju transportu.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Nori pasidalinti naujiena ar istorija? Rašyk el. p. pilieciai@delfi.lt.

Komentuoja „Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas:

SĮ „Susisiekimo paslaugos“, kaip viešojo transporto eismo organizatorius, siekia užtikrinti kokybiškas, patogias ir saugias viešojo transporto paslaugas.

Netvarkingų asmenų keliamas problemas siekiama išspręsti sistemiškai, įgyvendinant visas numatytas priemones, į pagalbą pasitelkiant ir įvairių institucijų specialistus. Liepos pabaigoje dalyje stotelių keleivius į viešąjį transportą pradėta įlaipinti tik pro priekines duris. Esame nustatę problemines viešojo transporto stoteles, kur dažniausiai sutinkami netvarkingi, didžiausios socialinės rizikos asmenys. Įvertinus šių asmenų tikslines kelionių kryptis, didžiausią koncentraciją maršrutuose, dabartinius keleivių srautus stotelėse, sudarytas probleminių stotelių sąrašas. Į jį patenkančios stotelės yra išskirtinai paženklintos informacinėmis žalios spalvos lentelėmis, o šiose stotelėse įlipimas į viešąjį transportą galimas tik per priekines duris.

Taip siekiame užtikrinti, kad į viešojo transporto priemones nebūtų galimybės įlipti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų, skleidžiantiems aitrų kvapą, apsirengusiems nešvariais drabužiais asmenims, kitokiais veiksmais pažeidžiantiems galiojančias Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus mieste taisykles. Be to, viešojo transporto keleivių kontrolieriai šių stotelių patikrai skiria didesnį dėmesį.

Siekiant užtikrinti tikrai saugias keliones Vilniaus viešuoju transportu, taikomos kompleksinės priemonės: bendradarbiaujant su policijos pareigūnais 1 kartą per savaitę organizuojami tiksliniai viešojo transporto kontrolės reidai dėl asocialių asmenų. Nors šios priemonės pagrindinis tikslas – kontroliuoti asocialių asmenų važiavimą viešuoju transportu, tačiau per šiuos reidus sulaikomi ir policijos ieškomi asmenys; bendradarbiaujame su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ – viešojo transporto vairuotojai yra įpareigoti pastebėjus transporto priemonėje apsvaigusius nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų asmenis, netoleruoti tokių pažeidimų ir apie tai informuoti policijos pareigūnus arba išlaipinti minėtus asmenis iš viešojo transporto priemonių;

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonėse planuoja įrengti vaizdo stebėjimo sistemas, užtikrinsiančias keleivių saugumą. Vilniaus mieste važinėjančiuose naujuose autobusuose jau yra sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros.

Viešasis transportas turi tapti patrauklesniu, o viešojo transporto paslaugos – kokybiškos. Prasidėjęs esminis viešojo transporto parko atnaujinimas yra svarbus žingsnis siekiant pagerinti viešojo transporto paslaugų kokybę. Per artimiausius metus į Vilniaus gatves iš viso išriedės beveik 250 visiškai naujų autobusų. Tokio masto viešojo transporto atnaujinimo sostinėje nebuvo jau gerą dešimtmetį – bus atnaujinta kone 60 proc. visų miesto autobusų. Be to, baigėsi ir naujų troleibusų pirkimo konkursas, todėl jau kitų metų antroje pusėje vilniečiai ir miesto svečiai važiuos 41 nauju troleibusu.

Viešojo transporto eismo tvarkaraščiai sudaromi, o maršrutai – planuojami atsižvelgiant į daugelį veiksnių: darbo vietų koncentraciją, duomenis iš keleivių srautų tyrimų, konkrečiame maršrute dirbančių transporto priemonių skaičių, maršruto ilgį, vairuotojų darbo ypatumus (atstovos ir pan.) ir daugybę kitų. Darbo dienomis keleiviai iš galinių stotelių išvežami ne anksčiau kaip 5.30 val., o vakare – ne vėliau kaip 23.00 val. Tuo tarpu savaitgaliais (kai kurių maršrutų – tik sekmadieniais) autobusų ir troleibusų išleidimas pradedamas nuo 6.30 val. Esant galimybei, kuomet stotelės yra arčiau viešojo transporto parkų, viešasis transportas į jas atvyksta ir anksčiau.

Sudarydami poilsio dienų eismo tvarkaraščius tikrai atsižvelgiame ir į savaitgaliais dirbančių vilniečių poreikius, gautus prašymus iš jų ir pasiūlymus dėl patogesnių eismo tvarkaraščių, ir, įvertinę visas galimybes, juos įgyvendiname.