Testo klausimai jau įprasti, todėl didelių diskusijų nesukėlė, išskyrus 24 (klausimas: Kuri iš šių organizacijų sovietinės okupacijos metais buvo įkurta užsienyje? A) Lietuvos Helsinkio grupė. B)Lietuvos laisvės kovos sąjūdis. C) Lietuvos laisvės lyga. D) Vyriausiasis Lietuvos išlaisvinimo komitetas), nes daugumos nuomone teisingas atsakymas Lietuvos Helsinkio grupė (pasirašyta Maskvoje), nors galima ginčytis, kad Maskva tuo metu nebuvo užsienis.

Daug labiau nuvylė darbas su šaltiniais. Kyla klausimas, kam reikalinga programa, mokymasis pagal ją, jei egzamine pateikiami vien šaltiniai, iš kurių reikia išrašyti tam tikrą informaciją? Ar norint patikrinti žinias nereiktų ieškoti kitokių būdų, juk ne veltui laikančiųjų istoriją yra labai daug, nes išlaikyti gan paprasta.

Mes turime išmokti daugybę datų, o šaltiniuose prireikė tik vienos (1251m. Mindaugo krikštas), tai kam mokytis visa tai, jei už tai prarandi tik vieną tašką? Kaip ir dauguma, tikėjausi bent vienos užduoties, susijusios su karu, net nesvarbu, Pirmasis Pasaulinis, Antrasis, Šaltasis, ar Žalgirio, vis dėlto, teko nusivilti, nieko panašaus nebuvo. Pasirodė, kad buvo daug daugiau politologijos klausimų nei anksčiau. Asmeniškai tai nebuvo itin sunku, nes istorijos egzaminui ruošiausi ilgai, ir tikiuosi išlaikyti gerai. Tačiau remtis šaltiniais, suvokti jų pateikiamą informaciją yra sudėtinga.

Pagal NEC reikalavimus mūsų formuluotės turi atitikti nurodymus, jeigu ne, taškų negauname. Iš to kyla klausimas, kodėl norima formuoti vienodai mąstančių jaunų žmonių visuomenę? Galbūt reikia labiau remtis programa, pateikti klausimus iš jos, tuomet atsakymai nesukeltų tiek diskusijų (nes su faktais nepasiginčysi, priešingai nei su teksto suvokimu).

Taip pat sukti pasirodė 41 ir 48 šaltinių klausimai, juose buvo prašoma įvertinti reikšmę šiomis dienomis. Kokia gali būti doktrinų reikšmė šiandien: kad komunizmas blogai, o liberalizmas gerai? Mano nuomone trūksta konkretumo klausimuose, jų formulavime. Galima būtų rasti ir daugiau minusų šiame egzamine, tačiau viską reiktų įvertinti atslūgus emocijoms ir dar kartą paskaičius klausimus. Tačiau viena aišku: vertinant turi būti atsižvelgiama ne vien į NEC atsakymus, bet ir į mokinių. Juk mes esame mokyti skirtingų mokytojų, kurie informaciją perduoda skirtingai, kitais žodžiais, tačiau esmė lieka ta pati.

Būtų daug naudingiau, jei egzamine reikėtų atsakinėti ne vien apie politiką. Trūksta patriotizmo šaltinių: partizanai, disidentai, tautinis atgimimas? Šios temos mano nuomone, būtų daug naudingesnės šiandienos egzaminui.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Pasidalinkite mintimis, kas Jums buvo sunkiausia, o kurios užduotys patiko. Kokios rezultato tikitės? Kviečiame apie egzamino užduotis pasisakyti ir mokytojus – jei nenorite savo minčių skelbti viešai, kviečiame jomis pasidalyti anonimiškai.

Jūsų minčių laukiame el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „12“.