Ką jie veikė? Kokias ribas jie „peršoko“? Šio projekto tikslas – naudojant neformalius ugdymo metodus supažindinti moksleivius su įvairiomis smurto artimoje aplinkoje apraiškomis, jo padariniais, teisinėmis pasekmėmis bei atsakomybėmis.

Projekto „16 dienų už ribų“ metu mokiniai, atlikdami komandinę kūrybinę užduotį, mokėsi pastebėti smurto, t.y. sąmoningo jėgos taikymo siekiant sužeisti ar įžeisti kitą asmenį apraiškas juos supančioje aplinkoje ir dirbdami su vaizdo redagavimo programomis sukūrė išskirtinius filmukus.

„Iš tikrųjų nesitikėjome, kad mokyklos bendruomenė taip stipriai įsitrauks į šį projektą. Tad labai apsidžiaugėme, kai pamatėme, kad jau pirmosiomis „16 dienų už ribų“ vykdymo dienomis mokykla tiesiog gyveno projektu: žiūrėjo filmukus pamokų metų, visai pamiršo informacinių technologijų pamokų planą... Tai buvo kažkas neįtikėto ir mūsų komandai, ir mokyklos bendruomenei“, – teigė organizatoriai.

Projekto dalyviai pasiskirstė į komandas ir peržiūrėjo jiems paskirtus animacinius filmus, iš kurių iškirpo dalis su smurto, patyčių apraiškomis ir iš iškarpų sumontavo savo filmuką. Kiekvienos komandos tikslas buvo surasti kuo daugiau smurto apraiškų. Moksleivių darbus vertino kompetentinga komisija, kurią sudarė Vilniaus jaunimo informacijos centro ir Vilniaus m. Jaunimo reikalų skyriaus atstovė Greta Kugelevičiūtė, pagalbos vaikams skyriaus vyr. specialistė Veronika Rakauskaitė, svetainių dizaino, banerių kūrimo ir SEO optimizavimo įmonės direktorius Vytautas Tauginas, Vilniaus „Versmės“ katalikiškosios gimnazijos socialinė pedagogė Laura Pociūtė, sveikatos priežiūros specialistė, sielovadininkė s. Jolanta Laučiūtė, Vilniaus apskrities VPK Prevencijos poskyrio vyr. specialistė Vaida Bratcher ir projekto „Atrask save“ jaunimo garantijų koordinatorės Indrė Maršantaitė ir Anastasija Olenkovič.

Baigiamasis projekto renginys, įvykęs gruodžio antrąją savaitę, buvo ypatingas ir labai linksmas. „Info Studium“ savanoriai, siekdami kuo įdomiau pateikti informaciją apie smurto apraiškas, organizavo diskusijas, moksleiviai kartu su komisijos nariais išnagrinėjo begalę temų.

Šis renginys buvo puiki proga atvirai bei nuoširdžiai pakalbėti apie smurtą, jo padarinius, teisines pasekmes bei atsakomybes. Taip pat kiekvienas dalyvis galėjo prisidėti prie konflikto išsprendimo, sudalyvaudamas „Forumo“ teatro pasirodyme. Renginio metu buvo atskleisti filmukų kūrimo konkurso nugalėtojai (I vieta atiteko 6-os klasės berniukų komandą; II-ą vietą iškovojo šaunieji penktokai ir trečią vietą laimėjo – 9-os klasės mokiniai). Pirmos vietos laimėtojai buvo apdovanoti bilietais į kino teatrą. Norisi tikėtis, kad po tokio projekto Vilniaus r. Zujūnų vidurinės mokyklos moksleiviai į smurtą pažvelgė kitu kampu ir bus sąmoningesni Lietuvos piliečiai.

„Šio projekto metu tikrai buvo jauku darbuotis. Būtų labai džiugu, jei Lietuvoje būtų daugiau tokių jaunatviškų, atvirų mokymo įstaigų. Sakome, didelį ačiū vertinimo komisijos nariams, Vilniaus r. Zujūnų vidurinei mokyklai už nuoširdų bendradarbiavimą“, – pridūrė organizatoriai.

Projektas buvo finansuojamas Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

„Info Studium“ – tai nuo 2016 metų pavasario veikianti jaunimo iniciatyva, kurios tikslas yra informuoti jaunus žmones (14-29 m.) apie mobilumo galimybes, pasitelkiant veiklas. Pagrindiniai iniciatyvos partneriai – Vilniaus miesto savivaldybė ir „Eurodesk Lietuva“ tinklas.