„Šiuolaikinės mokymo(si) aplinkos“ klasės projektą Lietuvos mokykloms bendromis pajėgomis sukūrė „Teo“, „TAMO grupė“, „Microsoft Lietuva“ ir BMK. Vieną klasę sudaro išmanioji lenta, 30 planšetinių „Hewlett-Packard“ (HP) kompiuterių su klasės valdymo programine įranga, „Microsoft“ programinė įranga, „TAMO grupės“ elektroninis mokymo(si) turinys ir e.dienynas bei visa tai apjungiantis spartus belaidis „Teo“ internetas.

Naujos „Šiuolaikinės mokymo(si) aplinkos“ klasės 5-6 klasių moksleiviams šiemet įdiegtos Kauno Kazio Griniaus, Vinco Kudirkos, Tado Ivanausko, Žaliakalnio, Kauno technologijos universiteto Vaižganto, Jurgio Dobkevičiaus ir Simono Daukanto progimnazijose, Juozo Urbšio katalikiškoje vidurinėje mokykloje, Kauno humanitarinė pagrindinėje mokykloje bei Jono ir Petro Vileišių mokykloje-daugiafunkciniame centre.

„Šią klasę sukūrėme kaip modelį Lietuvos mokykloms, norinčioms įtraukti šiuolaikines technologijas į vaikų ugdymą. Kaune ir Klaipėdoje atidarytos eksperimentinės „Šiuolaikinės mokymo(si) aplinkos“ klasės parodė, kad technologijos tikrai gerina vaikų rezultatus ir jų motyvaciją. Be to, mokykloje gaunami informacinių technologijų įgūdžiai padės moksleiviams saugiai naudotis išmaniosiomis technologijomis ir namuose“, – kalbėjo „Teo“ ir „Omnitel“ technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius.

Kauno miesto mero patarėjas Dainius Pavalkis pažymi, kad pernai Kauno Milikonių vidurinėje mokykloje įrengta pirmoji Lietuvoje „Šiuolaikinės mokymo(si) aplinkos“ klasė tapo pavyzdžiu ir paskatino miesto savivaldybę investuoti į kokybiškesnį vaikų švietimą. „Pokyčiai akivaizdūs – lietuvių kalbos rezultatai pagerėjo 8 proc., gamtos ir žmogaus dalykuose – 10 proc., o matematikos dalyko – 2 proc.. Tačiau dar svarbiau nei geresni moksleivių balai yra per pusę išaugusi jų motyvacija“, – apie Kauno Milikonių vidurinės mokyklos patirtį kalbėjo D. Pavalkis. Kauno savivaldybė skyrė lėšų 3 metų trukmės išmaniųjų klasių programos plėtrai, ją planuojama tęsti ir toliau.

Pasak „Microsoft Lietuva“ atstovės Ingridos Stankevičienės, kuo modernesnes mokymo priemones suteiksime vaikams šiandien, tuo ateityje jiems bus lengviau. „Jau dabar „Office“ išmanymas yra antras pagal populiarumą reikalavimas darbo skelbimuose. Tyrimų duomenimis, leidžiant klasėje naudoti planšetinius kompiuterius su skaitmeniniais pieštukais, vaikai net 56 proc. dažniau piešia diagramas, įvairius simbolius, o tai padeda jiems pagerinti mokymosi rezultatus net iki 40 procentų“, – sakė ji.

„Naujausi švietimo dokumentai akcentuoja personalizuotą ugdymą, kai mokytojas puikiai pažįsta kiekvieną mokinį ir mokymosi procese atsižvelgia į jo individualias savybes. Vaikai yra labai skirtingi ir šiuolaikinės ugdymo įstaigos tikslas mokymą(-si) organizuoti taip, kad kiekvienas mokinys dirbtų pagal savo žinių ir gebėjimų lygį bei patirtų mokymosi sėkmę. Tai nėra paprasta, nes jau vien paruošti tokią mokomąją medžiagą arba ją surasti, adaptuoti, pateikti tam tikrame elektroniniame įrenginyje iš mokytojo reikalauja didelių laiko sąnaudų. Šioms problemoms spręsti ir sukurtos elektroninės pratybos,“ – sako „TAMO grupės“ E. mokyklos ugdymo turinio vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.