Į DELFI skaitytojas kreipėsi po to, kai spręsdamas įmonės „ARS leidiniai“ sudarytus teorinių klausimų testus aptiko klausimą, kuris, jo manymu, nebuvo susijęs su vairavimo.

Klausime teiraujamasi, kokios yra sąlygos, įpareigojančios užsienietį išvykti iš Lietuvos respublikos, ir yra pateikti 3 atsakymų variantai: 1) Baigėsi vizos galiojimas ir panaikintas viza 2) Panaikintas leidimas laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje 3) Visos įvardintos sąlygos.

„Mokantis toliau laukiu, gal išdygs klausimėlis, kaip reiktų pabėgėlius Lietuvoje integruoti?“ – klausimu stebėjosi DELFI skaitytojas.

DELFI kreipėsi į kelių eismo taisyklių ir saugaus eismo pagrindų nuotolinio mokymosi programą rengiančią įmonę „ARS leidiniai“, kurios atstovai nurodė, kad skaitytojo atsiųstas klausimas iš tiesų yra įtrauktas į klausimyną tiems, kurie tikrina savo žinias aukštų kategorijų (C1, C, C1E, CE) teorijoje. Juo siekiama patikrinti vairuotojų kompetenciją.

„Nurodytas klausimas yra patalpintas Kelių eismo taisyklių testų skyriuje, kurį sprendžia asmenys tikrinantys savo žinias aukštų kategorijų (C1, C, C1E, CE) teorijoje. Sprendžiant testus pateikiami klausimai iš Kelių eismo taisyklių, Saugaus eismo įstatymo, automobilių sandaros ir kompetencijų vertinimo. Minėtas klausimas yra vienas iš kompetencijų vertinimo klausimų. Klausimas yra susijęs su užsieniečiais iš trečiųjų šalių, kurie atvyksta į Lietuvą dirbti mūsų šalyje (tai dažniausiai užsieniečiai, ketinantys dirbti tolimųjų reisų vairuotojais). Asmenys, turintys aukštas kategorijas (C1, C, C1E, CE) ir norintys vežti krovinius komerciniais tikslais, o ne savo poreikiams, turi atitinkamose įmonėse įgyti vairuotojų pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius komerciniais tikslais (95 kodo 265084056 programa). Įmonės, kurios egzaminuoja vairuotojus, siekiančius įgyti vairuotojų pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius, tokį klausimą yra įtraukusios į savo egzaminavimo testus (pvz. čia (269 klausimas)). Atsižvelgiant į tai, šis klausimas taip pat buvo įtrauktas ir į aukštų kategorijų (C1, C, C1E, CE) kompetencijų vertinimo klausimyno testą, kad asmenys (tame tarpe ir užsieniečiai) galėtų tinkamai pasiruošti ir profesinės kvalifikacijos teorijos egzaminams“, – paaiškinama komentare.

Kaip nurodoma, skaitytojas iš tiesų teisingai pastebėjo, kad nei klausime, nei atsakymuose nėra minimas vairavimas. Vis dėlto, pateiktos klausimo ir atsakymų formuluotės paremtos sąvokomis, vartojamomis įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ bei Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos, kuri organizuoja ir vykdo kompetencijų vertinimą asmenų, baigusių motorinių transporto priemonių vairuotojų formaliojo profesinio mokymo programas ir siekiančių įgyti vairuotojo pradinę profesinę kvalifikaciją vežti keleivius arba krovinius komerciniais tikslais, pateiktais klausimais čia (269 klausimas).

Pasak „ARS leidinių“ atstovų, jei sprendžiant Kelių eismo taisyklių testus žmonėms iškyla tam tikrų neaiškumų, asmenys tiesiogiai susisiekia su įmonę ir kiekvienam yra atsakoma į iškilusius klausimus, o tais atvejais, jei pastebėti neatitikimai ar kažkokios klaidelės, testuose padaroma korekcija.

Norite pasidalyti patirtimi, kaip jums sekėsi mokytis vairuoti? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (286)