Laidyti panašius epitetus ir klijuoti pasityčiojančias etiketes Lietuvoje – normalu. „Ai, tas budulis, nes vairuoja BMW, ana kiaunė, nes blondinė. O jei dar ir į filmą kartu nuėjo...“. Nors užsienyje už tokias recenzijas, atsiprašant, rankas kapotų, bet mūsų šalies standartais viskas normalu. Nes jei leidi sau vairuoti geresnį automobilį, nei žurnalistas (ar kas tas žmogus būtų), esi budulis ir marozas, ir jau taikaisi „nunešti dar vieną stotelę Vilniuje“. Gaila, bet tokia „profesionali“ man pasirodė recenziją parašiusio žmogaus nuomonė.

Tuojau po šių eilučių pradės komentatoriai ūžti – už žodžio laisvę, už kritiką, už nuomonę! Taip, aš irgi už tai, bet ne už tuos, kurie nemokyti etiketo, kritikos (ne patyčių ar pašaipų, o kritikos) tampa rašytojais. Išsilavinęs žmogus neleistų sau įžeidinėti kito nei dėl „laikų“, nei dėl „klikų“, nei dėl to, kad pasireklamuotų. Tačiau jie rašo ir, likimo ironija, rašo tiems patiems, iš kurių dergiasi.

Pasižiūrėjusi naują lietuvišką filmą staiga, atrodo, tapau nurašyta visomis prasmėmis ir, anot gerbiamo recenzento, greičiausiai ne viso proto. Pirmiausiai todėl, kad gerai praleidau laiką ir kartu su pilnai prigrūsta Kauno „Akropolio“ sale kvatojau. Tikriausiai turiu jaustis kalta (o dar neužmirškime, kad esu kiaunė!), nes man ir mano vyrui buvo smagu. Tikriausiai turėčiau jausti ir gėdą, nes esu tundra be humoro jausmo. Panašu, kad autoriaus manymu, taip turi jaustis visi, salėje sėdėję ir iš džiaugsmo žvygavę žmonės. Nenustebčiau, jei dalis jų po tokios patyčios nedrįs pasakyti, kad juokėsi išvis.

Na, o man... Man nebaisu. Ir bėda ta, kad po filmo didesne kiaune nesijaučiu. Jei atvirai, kiaune nesijaučiu iš viso. Po seanso mes išėjome geros nuotaikos. Nė vienas mūsų po seanso nesijautė mažiau žmogus ir daugiau marozas, kaip mus raiškiai apibūdino straipsnio autorius. Ir, nuvilsiu, mes nesėdome į BMW ir „neišleidome žvėriuko pasiganyti“ po stoteles, kaip tai įprasta Vilniuje. Žodžiu, viskas su mumis po filmo buvo gerai.

O pabaigai, man tik įdomu, kas didesnis marozas: atviru tekstu iš mūsų pasityčiojęs autorius, ar mes?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!