Rugpjūčio 23 d. dvi Kybartų gaisrinės mašinos sugedo praktiškai vienu metu: viena vykstant į iškvietimą, o kita – būtent tada, kai ketino tempti jau sugedusią gaisrinės mašiną. Vaizdas išties šokiravo ne tik pravažiuojančius, bet, matyt, ir pačius gaisrininkus, kuriems tokios situacijos įprastos, tačiau vis labiau varančios į neviltį. Pasirodo, ugniagesiams gelbėtojams tenka ne tik atlikti įvairias gelbėjimo operacijas, gesinti gaisrus, bet ir patiems susitvarkyti tarnybinius automobilius, kuriems, pasak skaitytojo, vieta skirta ne keliuose, bet muziejuje. Kas jie – ugniagesiai gelbėtojai, ar tarnybinių mašinų mechanikai? Atsakymas tikriausiai paprastas: ugniagesiams tenka „matuotis“ devynis amatus, už kuriuos, deja, papildomų pinigų tikrai niekas nemoka.

Neneigiu – situacija taip papiktino, tad drąsiai nufotografavau dviejų sugedusių gaisrinių mašinų vaizdą, kad pagaliau kažkas susimąstytų, jog vienu metu dvi sugedusios gaisrinės mašinos – tikras pasityčiojimas, nes kilus gaisrui Kybartuose ar kuriame nors aplinkiniame kaime į iškvietimą neišvyktų nė viena mašina. Ar ne per daug drąsu rizikuoti siunčiant senas gaisrinės mašinas į iškvietimus, jeigu jos vos pajuda, o pastaruoju metu ir dažniau genda? Čia juk ne tas pats, kaip, pavyzdžiui, laiku į autobusų stotį neatvažiavęs autobusas. Juk čia gaisrinės mašinos, kurios turėtų tarnauti, o ne gesti kai žmonės laukia pagalbos.

Kyla klausimus, kaip turėtų tokią situaciją paaiškinti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) vadovai, kai į įvykio vietą neatvyksta ne viena, o „net“ visos dvi gaisrinės mašinos? Nors gyventojų saugumas ir priešgaisrinė sauga turėtų būti viena svarbiausių valstybės ir savivaldybės funkcijų, tačiau kaimuose esanti situacija „piešia“ visai kitą vaizdą. Labiausiai šioje situacijoje tinka niekada nepabostantis posakis: „Skęstančiųjų gelbėjimas yra pačių skęstančiųjų reikalas“.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Situaciją DELFI pakomentavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus pavaduotojas Vygandas Kurkulis:

„Šių metų rugpjūčio 23 d. buvo gautas pranešimas į Bendrąjį pagalbos centrą Alytaus skyrių, jog Šeimenos sen., Patunkiškių k. dega pieva. Į įvykio vietą buvo išsiųstos trys automobilinės cisternos. Vilkaviškio priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos Kybartų komandos gaisrinis automobilis ZIL 131 markės (27 metų) vykdamas į įvykį sugedo. Jam partempti buvo pasitelkta rezervinė automobilinė cisterna. Dėl aukštos oro temperatūros ir papildomo svorio apkrovos, betempiant gaisrinį automobilį buvo kelis kartus sustota, norint išvengti tempiančio automobilio variklio perkaitimo. Partemptas gaisrinis automobilis dėl variklio gedimo remontuojamas. Rezervinis automobilis buvo kovinėje parengtyje, taip užtikrinant reagavimą į įvykius.

Marijampolės apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos padalinių gaisrinių automobilių parkas nuolat atnaujinamas. 2015 metais atlikti viešieji pirkimai „Dėl gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilių nuomos“ ketinama išsinuomoti sunkiosios klasės gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilis su dviguba kabina ir sunkiosios klasės gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobilis su galingu siurbliu.

2015 metų pradžioje Valstybinėje priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje (VPGT) buvo eksploatuojamos 411 pagrindinės transporto priemonės: automobilinės cisternos, automobilinės kopėčios, siurblinės storys, žarnų automobiliai ir kiti. Tarp šių pagrindinių transporto priemonių net 165 automobiliai arba apie 40 proc. visų minimų transporto priemonių yra pagamintos buvusioje Sovietų Sąjungoje ar NVS šalyse. Minimas sugedęs automobilis – automobilinė cisterna yra 27 metų senumo. VPGT eksploatuojamų automobilinių cisternų bendras vidurkis siekia beveik 17 metų. Vidutiniškai vieno naujo gaisrinio automobilio su įranga įsigijimo kainą priklausomai nuo modifikacijos svyruoja nuo 240 000 eurų iki 290 000 eurų.

Deja, iš valstybės biudžeto lėšų skiriamų asignavimų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas kasmet išgali įsigyti nuo 4 iki 8 automobilinių cisternų, kurios pakeičia seną sovietmečiu gamintų automobilinių cisternų parką. Ieškant būdų susidariusiai situacijai spręsti, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas nuo sekančių metų pradės nuomoti naujas 25 automobilinės cisternas.“

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!