Tiesa, šiandieniniai moksleiviai – arba vadinamoji „Z karta“ – mokymąsi suvokia kiek kitaip negu jų tėvai ir vargu ar jie noriai dienas leistų viešojoje bibliotekoje.

Apie tai, kodėl pasiruošimą egzaminams reikėtų padaryti interaktyvesnį, kaip nugalėti neišvengiamą stresą ir kodėl svarbu gerai išsimiegoti prieš sunkiausią laikotarpį moksleivių gyvenime – interviu su A. Mikalausku.

– Laikas prieš egzaminus abiturientams – vienas sudėtingiausių gyvenime. Kada abiturientai jau susizgrimba ir pradeda intensyviai jiems ruoštis? Kada, tavo manymu, derėtų sėsti prie knygų, jei moksleivis tikisi gerą ateitį užtikrinsiančių rezultatų?

– Iš tiesų moksleiviai pradeda apie egzaminus rimčiau galvoti jau sausio–vasario mėnesiais, kadangi tuomet paaiškėja įskaitų potemės. Po jų dar kiek laiko skiriama atsipūsti, tačiau jau nuo gegužės prasideda intensyviausias ruošimasis ir kartojimas.

Nėra tikslaus laiko, kada reikėtų pradėti „zubrinti“. Kasdienis ir atsakingas klasės ir namų darbų ruošimas, savarankiškas ir nuoseklus mokymasis yra puiki išeitis, siekiant to išvengti. Bet užpildyti žinių spragas ir tinkamai ruoštis egzaminams derėtų jau nuo 11 klasės.

– Kaip įprastai moksleiviai ruošiasi egzaminams? Kokias priemones naudoja? Kaip ruošeisi pats? Gal turėjai kokį ypatingą metodą?

– Prieš egzaminus moksleiviai nevengia nei savarankiško darbo su asmenine medžiaga (pratybos, vadovėliai, konspektai, buvę projektiniai darbai, konsultacijos su mokytoju, savarankiško mokymosi knygos ir pan.), nei grupinio, kai mokomasi kartu su bendraklasiais ir dalijamasi asmenine medžiaga tarpusavyje.

Kadangi pats neturėjau egzaminų baimės, mokymosi procesas vyko natūraliai ir niekuo nesiskyrė nuo įprastos mokymosi dienos. Efektyviausias mokymosi būdas man buvo konspektų kartojimas bei domėjimasis mylimiausia sritimi – istorija. Papildomos žinios ne tik leido pasiruošti egzaminams, bet ir patenkino mano smalsumą.

– Kodėl, tavo manymu, svarbu adaptuotis prie vadinamosios Z kartos ir ieškoti priemonių, kurios mokymosi turinį padaro interaktyvesnį, įdomesnį?

– Interaktyvumas leidžia į mokymosi procesą pažvelgti kitu kampu bei patenkinti mokinių smalsumą. Tokios priemonės padeda geriau susipažinti su pateikiama informacija mokyklose, pagilinti žinias pasirinktoje srityje. Adaptacija yra neišvengiama, kadangi moksleiviai jau turi kitokį požiūrį tiek į mokyklą, tiek ir mokymosi turinį.

Ar galėtum paprognozuoti, kuria kryptimi suks mokymas(is) ateityje? Viskas, veikiausiai, bus dar labiau siejama su technologijomis, interaktyvumu ir inovatyviu pateikimu?

– Nors interaktyvumas bei inovatyvios priemonės padeda siekti geriausių rezultatų, šios mokymosi priemonės neturėtų išstumti ir mokyklos vaidmens. Nuolatinis „šaltas“ mokymasis prieš ekraną nepakeis mokymosi suole. Tačiau, net neabejoju tuo, kad vis daugiau inovatyvių priemonių bus moksleivių rankose.

– Galiausiai, kokių dar patarimų turi besiruošiantiems abiturientams – kalbant tiek apie miegą, mitybą ir fizinį aktyvumą?

– Pravartu nepamiršti gerai išsimiegoti ne tik prieš egzaminą, bet ir kiekvieną mokymosi dieną. Nuovargis niekada nepadeda geriau įsisavinti žinių. Reikia nepamiršti ir sveikos gyvensenos – tinkamos ir visavertės mitybos bei judėjimo. Fizinis aktyvumas padeda ne tik prasimankštinti, bet ir atsipalaiduoti, pailsėti nuo mokymosi proceso. Tam užtenka pasivaikščiojimo ar pasivažinėjimo dviračiu.

Kad ir kaip banaliai tai skambėtų, tačiau svarbiausia suprasti, jog ne rezultatai yra esmė ir kad egzaminai – ne pasaulio pabaiga. Tai suvokus, ruošimasis įskaitoms, testams bei egzaminams tampa netoks baisus.

– Prieš porą savaičių leidykla „Šviesa“ pristatė nemokamą mobiliąją programėlę „Prieš egzaminą“. Ar tau teko ją išmėginti?

– Išbandžiau šią programėlę pats ir man ji pasirodė iš tiesų patogi mokymosi priemonė, padedanti pasiruošti egzaminams. Gaila, kad man laikant egzaminus tokios nebuvo.

Vienas iš didžiausių jos privalumų ir yra patogumas, kadangi programėlė telefone leidžia mokytis bei ruoštis egzaminams bet kurioje vietoje. Taip pat ji apima populiariausius mokymosi dalykus, tad nereikia naudoti skirtingų priemonių. Paprastumas, patogumas ir nevaržomas prieinamumas – tai yra programėlės išskirtinumai .

DELFI jau rašė apie tai, kad moksleiviams ruoštis egzaminams gali padėti ir programėlės. Tokias pat paslaugas siūlo ir DELFI jau aprašyta jaunuolių iniciatyva „GoHisto“. Du draugai nusprendė sukurti istorijos korepetitorių internete po to, kai vienas iš jų nesėkmingai išlaikė istorijos egzaminą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją