Tačiau norėčiau pašnekėti apie tai, ką vadinu legalizuotu lupikavimu - techninę automobilio apžiūrą, tai kiekvieno vairuotojo juodoji diena X. Aš tikrai už tai, kad pavojingu automobiliu, kuris gali kelti pavojų sau ir aplinkiniams, važinėti nevalia, tačiau turi egzistuoti protingumo principas tai būklei nustatyti .

Pradėkime nuo mano atvejo, kodėl automobilis nepraėjo techninės apžiūros. Ogi todėl, kad buvo rasti trys neatitikimai – galinėje sėdynėje esančiuose saugos diržuose trūko apdailinės plastmasinės detalės, kuri nėra mechanizmo dalis, todėl, kad ant vairo buvo odinis užvalkalas rankoms, kad rankos neslystų, ir buvo dujų baliono pasibaigusi galioti patikra.

Taigi, už apžiūrą, kuri tęsėsi 7,5 minutes, sumokėjau 77 litus (22,3 eurų). Nesunku paskaičiuoti, kad per valandą vienas darbuotojas gali patikrinti 8 automobilius, taigi, viena darbo vieta sukuria 4928 litus (1427,24 eurų), o per 22 mėnesio darbo dienas - 108 416 litų (31 399, 44 eurų), per metus 1 300 000 litų (376506,02 eurų). Taigi, pasiteiravau, kur galėčiau atlikti dujų baliono patikrą. Pasirodo, Kaune net nėra tokios įstaigos, yra tik įmonė Marijampolėje ir Klaipėdoje, tenka važiuoti. Pasiteiravau, kad patikra kainuos 140 litų (40,55 eurų).

Nuvykus manęs paprašė palaukti priėmime, o ne dirbtuvėse ir štai ką manau: niekas baliono, matyt, nenuiminėjo, dujų neišleidinėjo, slėgio bandymų nedarė, tik pažiūrėjo identifikacijos numerį, bei kompresoriumi nupūtė bagažinėje dulkes, tačiau, kad atrodytų rimčiau, man ir dar vienam varguoliui iš Druskininkų teko laukti po valandą. Galų gale atėjęs meistras konstatavo, kad balionas geras, priėmėjas išrašė 140 litų vertės tai patvirtinantį pažymėjimą. Įsėdau į automobilį (...).

Pakeliui nusipirkau automobilių lauže apdailą saugos diržui ir paskaičiavau, kiek man su valstybės palaiminimu atsiėjo legalus reketas:

1.Techninė apžiūra - 77 Lt (22,3 eurų);

2. Baliono patikra - 140 Lt (40,55 eurų);

3. Kelionė – 60 Lt (17,37 eurų);

4. Detalė diržui - 5 Lt (1,45 eurų);

5. Pakartotina techninė apžiūra - 20 Lt (5,79 eurų);

6. Sugaišta neapmokama darbo diena.

Taigi, už 302 litus (87,47 eurus) gavau leidimą važinėti ir taip techniškai tvarkingu automobiliu. Žmogus, uždirbantis minimalų atlyginimą, turėtų pusantros savaitės dirbti , kad apmokėti paslaugą, kuri, mano galva, saugumo nepridėjo, bet ir atėmė pinigus, kuriuos išties galėčiau investuoti į automobilio techninę būklę.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad „Transekstos“ teigimu, susisiekimo ministerijos nustatyta TA kaina lengviesiems automobiliams Lietuvoje ir toliau išlieka mažiausia Europoje. Latvijoje techninė apžiūra lengvajam automobiliui kainuoja 80 Lt, Estijoje – 110 Lt, Lenkijoje – 83 Lt, Vokietijoje – 211 Lt.