Paaiškinimai apie padangas kelia šypseną

DELFI kalbintas Šarūnas Gustainis pasakojo pirmą kartą esant tokioms oro sąlygoms su automobiliu taip slydęs gatvėse. Nepadėjo nei tai, kad padangos naujos, pats automobilis – apynaujis, o gatvės danga esant 10 laipsnių šilumos nebuvo padengta nei ledu, nei sniegu.

„Vakar, lapkričio 20 d., nemažai važinėjau po miestą automobiliu ir važiuodamas į savo kontorą dienos metu Žalgirio ir Linkmenų g. sankryžoje ganėtinai smarkiai paslydau. Visa laimė, kad priešais nebuvo mašinos – jeigu būtų buvusi, tikrai būčiau įvažiavęs. Padangos yra visiškai naujos, prieš savaitę pirkau – tikrai geras, žiemines, automobilis irgi apynaujis. Aš pats dvidešimt metų automobilių, susisiekimo sferoje darbuojuosi, tikrai nesu pastebėjęs to anksčiau“, - stebėjosi jis.

Į girdėtus pasisakymus, kad gatvėmis slystama dėl žieminių padangų, jis reagavo su šypsena.

„Yra taip, kad esant 7 laipsniams šilumos žieminės padangos pradeda geriau sukibti negu vasarinės, tačiau jeigu yra 9-10 laipsniai šilumos, tai - labai netoli 7 laipsnių. Gali būti slidžiau, bet tikrai ne iki tokio lygio, kad užsikerta stabdžiai, suveikia ABS ir mašina čiuožia netgi keisdama kryptį. Lygiai tas pats jausmas yra žiemą, kai vienos pusės ratai užvažiuoja ant leduko, o kiti ratai – ant dangos su geresniu sukibimu. Skirtumas tas, kad dabar buvo 10 laipsnių šilumos ir jokio ledo“, - pasakojo Š. Gustainis.

DELFI pašnekovas sakė panašių nusiskundimų girdėjęs ne iš vieno vilniečio – specialiai nuvažiavęs į Žirmūnų g., vadinamąjį Minsko žiedą, kur buvo girdėjęs, kad danga slidi, jis darsyk pasakojo pajutęs, kad gatvėse neįprastai slidu.

Š. Gustainis sakė, kad sankryžoje, kurioje dėl slidžios dangos vos nepadarė avarijos, asfalto spalva buvo truputį tamsesnė. „Jis buvo drėgnas, bet ne šlapias, jokio smėlio ar žvyro, kas irgi galėjo sukelti slydimą, nebuvo“, - sakė jis.

DELFI pašnekovo manymu, gatvės tapo slidesnės nuo kokios nors ant jų išpurkštos chemijos. „Galimai nuo to mišinio, kuri galėtų purkšti „Grinda“ naktį ar kelias naktis prieš tai, kai sinoptikai buvo pažadėję sniegą. Bet kokiu atveju tai labai pavojinga“, - sakė jis. Š. Gustainis siūlė gatves bent nuplauti vandeniu, nes, pasak jo, vairuotojai tokioms vairavimo sąlygoms paprasčiausiai nepasiruošę.

Skaitytojai sako tokių gatvių nematę 30 metų

DELFI susilaukė ne vieno skaitytojo skundo dėl slidžių sostinės gatvių. Julius rašė, kad jo vairavimo stažas siekia 30 m., automobilis – geras, o padangos apynaujės, bet taip slidinėti gatvėse dar neteko. „Toks vaizdas, kad važiuoji plikledžiu plikomis padangomis. Gal ekspertai žino, kodėl? Šiandien ryte mane švystelėjo prie Pedagoginio žiedo, vakar vakare - Galvės gatvėje ant posūkio“, - rašė jis.

Panašiai teigė ir Pavelas. „Vairuoju jau 8-erius metus. Tokia situacija per tiek metu pasitaikė pirmą kartą - kai kelio danga yra slidi, kai lauke 10 laipsnių šilumos, žolė sausa, pėsčiųjų šaligatviai - taip pat. Pats dar nepatingėjau ir išlipau pasitikrinti. Su žieminėmis padangomis šiemet važinėju nuo spalio 24 d. Iki lapkričio 15 d. Vilniaus mieste nebuvo jokio slidumo, nors ir buvo žemesnė temperatūra, o ką ir sakyti, kai dar lapkričio nebuvo, ir buvo šilta. Nuo lapkričio 15 d. kažkas tikrai pabarstyta. Kelio danga, pasakyčiau, tarsi apipilta riebalais. Gamta daro išdaigas, tačiau kodėl išdaiga - tik ant asfalto?“, - stebėjosi jis.

Vienas DELFI skaitytojų jį nustebinusį reiškinį pažymėjo ir nuotraukoje. „Perskaičiau straipsnius kelis, kur rašoma, kad niekas nebuvo daryta ir kad „ant dangos tiesiog kaupiasi drėgmė“. Štai Ukmergės gatvė, kuri tikrai judri ir vien dėl trinties jėgos turėtų atsirasti „sausos provėžos“, aikštelė, kur mašinos važinėja - kur mašinų atnešta „drėgmė“ matosi,o kur mašinų stovima ir nevažinėjama - „drėgmės“ nėra. Šaligatviai – sausi. Tai kaip čia išeina? Lijo ir drėgmė laikosi tik gatvėse? Visuose komentaruose, kiek skaičiau, skundžiamasi, kad slidu. Man pačiam stabdant nuo 40 km/h greičio retkarčiais suveikia ABS. Padangos žieminės, be spyglių... Tiesiog pasigendu atvirumo, kokios medžiagos buvo panaudotos „padengti“ kelius, ir įspėjamųjų ženklų dėl slidaus kelio ir atsargumo“, - rašė nuotraukoje savo pastabų pažymėti nepatingėjęs skaitytojas.

Savivaldybė: kalbos apie chemines medžiagas - gandas

Savivaldybės įmonė dėsto, jog informacija, kad keliai buvo apdoroti chemine medžiaga, yra gandas, paskleistas socialiniuose tinkluose.

Savivaldybės įmonės „Grinda“ vadovas Algimantas Vilūnas teigia, kad problemų vairuotojams sukelia žieminės padangos. „Kai už lango artėja žiemos sezonas drėgmė kitaip „bendrauja“ su asfaltu, todėl žieminės padangos ne taip sukimba su danga. Atsiranda slydimas. Dygliuotos padangos ypatingai slidžios važiuojant asfaltu, nes jos skirtos ledui ir sniegui. Visgi, dėmesį reikėtų atkreipti ir į vairavimą – ypač tokiu metu reikėtų susilaikyti nuo akceleratoriaus stipraus spaudimo, o tiems, kurie važiuoja su „plikomis“ padangomis jas pasikeisti. Oro temperatūra lauke plius 5, todėl jokio ledo negali būti“, - komentavo jis.

Lapkričio 21 d. A. Vilūnas sakė važiavęs Geležinio Vilko gatve, Laisvės prospektu, Panoramos žiedu ir kitomis sostinės gatvėmis, tačiau jokio slydimo šiose vietose nebuvo. „Apie tokius atvejus neinformavo ir policijos pareigūnai. Gatvės kaip ir kasmet, artėjant žiemai, tvarkingos, vieną kartą jau ir barstytos druska“, - dėstė A. Vilūnas.

Tiesa, viename eismo įvykyje dirbę pareigūnai DELFI teigė, kad jau kelias dienas Vilniaus gatvės slidžios, nors oro temperatūra teigiama.

„Vilniuje gatvės tikrai niekur nėra plaunamos. Vakuuminės mašinos surenka smėlį kelkraščiuose, tai planiniai darbai – kiekvieną mėnesį magistralinėse gatvėse jie atliekami 11 kartų. Gatvių kraštai yra šviesesni, nes ten susirenka smėliukas, dulkės, nuo tų vietų, kuriuose vyksta eismas jis yra nustumiamas", - dėstė įmonės „Grinda“ vadovas Algimantas Vilūnas.

VGTU Kelių tyrimų instituto direktorius Audrius Vaitkus sakė manąs, kad automobiliai slysta dėl žieminių padangų. „Yra apie 8-9 laipsnius šilumos, o kaip žinia šiandien jau lapkričio antroji pusė ir visi važinėja jau su žieminėmis padangomis. O žieminės padangos ženkliai minkštesnės gumos negu vasarinės ir stabdymo bei posūkio trajektorija, sukibimas yra visiškai kitoks. Jos yra pritaikytos žemoms temperatūroms, o kadangi už lango turime beveik 10 laipsnių šilumos, jos funkcionuoja visai kitaip, nei vasarinės. Tai galėtų būti viena iš priežasčių“, - sakė A. Vaitkus.

Tamsesnė kelio danga – dėl drėgmės, pridėjo ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas. Pasak jo, šis reiškinys nėra anomalija, tiesiog šįkart matomas ryškiau. Specialistas pastebėjo, kad slidžios gatvės tikrai nėra šerkšno padarinys, kadangi esant tokiai temperatūrai šalimo procesas nevyksta.

DELFI primena, kad lapkričio 21-osios parą nuo 00 iki 13.01 val. Vilniaus aps. registruoti 29 techniniai ir 3 įskaitiniai eismo įvykiai. Ryte nuo 6 iki 8 val. registruoti 8 įvykiai.

Lapkričio 20 d. iš viso apskrityje: 22 techniniai (18 mieste ir 4 apskrityje) ir 2 įskaitiniai eismo įvykiai, 3 žmonės sužaloti.

Lapkričio 19 d. iš viso: 17 techninių įvykių visoje apskrityje (16 mieste ir 1 apskrityje) ir 2 įskaitiniai, 2 žmonės sužaloti.

Vis tik, ši statistika ne visiškai atspindi realybę, kadangi fiksuojami tik tie atvejai, kai vairuotojai negali susitarti tarpusavyje ir kviečia policijos pareigūnus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (887)