Kaip pavyzdį paimu Vilniaus miesto savivaldybės registravimo į darželius sistemą. Pavyzdys - mano paties banalus atvejis.

Metų pradžioje buvo duoti dviejų vaikų dokumentai į darželį. Savivaldybei perėmus registravimo į darželius funkcijas, šie duomenys buvo perduoti savivaldybei. Prisijungęs prie registravimo į darželius sistemos randu tik vieno vaiko duomenis. Auginame tris vaikus, todėl nustembu pamatęs, kad antras vaikas, kuris registracijos metu buvo eilėje 19, atsidūrė sąrašo pabaigoje. Nedarau iš to problemos, galėjo įsivelti klaida, tačiau natūralu, kad kilo klausimų.

Bandau susisiekti su Savivaldybe nurodytais telefonais - 2112074, 2112510, 2112161. Nė vienu iš šių telefonų nepavyko prisiskambinti per tris dienas. Manau, kad tikrai nesu vienintelis, kuriam nepavyko prisiskambinti. Netekęs kantrybės bandau skambinti Švietimo departamento direktoriaus telefonu 2112362 ir jo padėjėjos telefonu 2112615. Nors darbo metas, šiais telefonais niekas neatsako.

Paskambinus ir paties mero nurodytu telefonu 2112889 - tyla, niekas neatsako. Susidaro įspūdis, kad telefonai nurodyti tik dėl akių, tačiau niekas jais neatsakinėja. Savaime suprantama, kad pats meras neatsakinėja į skambučius, tačiau jei jau nurodyti telefonai, tai jais turėtų kažkas atsiliepti.

Kaip buvo nurodyta Savivaldybės tinklapyje, rašau elektroninį laišką adresu darzeliai@vilnius.lt. Detaliai aprašau savo klausimus ir gaunu atsakymą „Laba diena, vaikų eilė yra kintanti, jei kyla neaiškumų, siūlyčiau atvykti į savivaldybę, čia Jums suteiksime pilną informaciją“.

Visos galimybės išnaudotos, lieka tik vienintelis būdas vykti į savivaldybę ir su kitais žmonėmis stumdytis prie priėmimo langelio. Kada ateini prie Vilniaus savivaldybės dangoraižio ir supranti, kad jis nepasiekiamas jokiomis komunikacijos priemonėmis, o vienintelė vieta, kur vyksta konkretus darbas, yra priėmimo langelis, pasidaro gėda ir apmaudu.

Galima kalbėti apie miesto plėtros planus ir vizijas, tačiau jei savivaldybė nesusidoroja su paprasčiausia užduotimi, tai akivaizdu, kad šie planai yra tik svaičiojimai, o savivaldybė yra ta vieta, kur meras su savo pavaduotojais yra pilnai užimti savais reikalais ir jiems nerūpi vilniečių problemos. Ar galima daryti tokius apibendrinimus iš pavienio atvejo. Deja, tai ne pavienis atvejis, o sisteminis reiškinys, kuriam pavyzdžių yra begalė.

Vilniaus kultūros sostinės aferos, elektroninis viešojo transporto bilietas. Iškyla klausimas: tai kodėl žmonės taikosi su problemomis, kurios visiems bado akis. Todėl, kad tai yra eilinių vilniečių problemos, kurie nepriklauso finansinėms grupuotėms ar klanams. Kad niekas nereaguoja į jų problemas, kad Vilniaus savivaldybės dangoraižis neturi ryšio su išoriniu pasauliu, išskyrus tą, kiek tai susiję su asmeniniais dangoraižio gyventojų interesais.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!