„Kaip žinia, Kaune veikia elektroninio bilieto maršrutiniame transporte sistema. Viskas iš pirmo žvilgsnio gražu. Tačiau dabar tampu auka ir Kauno viešojo transporto bendrovės pasipelnymo šaltiniu prieš savo valią. Prieš keletą metų vos tik įvedus elektroninį bilietą, gavau nemokamą elektroninio bilieto kortelę. Viskas puikiai veikė iki šiol. Tačiau ne per seniausiai sužinojau, jog nuo sausio 1 d. Kauno viešo transporto pirmieji (su kitokiu paveiksliuku) elektroniniai bilietai, kurį kaip tik turiu ir aš, nebegalios, nes „neatitinka“ reikalavimų (nors viskas veikia kuo puikiausiai ir pats bilietas atrodo kaip naujas), todėl būtina įsigyti naują elektroninio bilieto kortelę, kuri kainuoja nei daug, nei mažai - 8 Lt“, - rašo kaunietis.

Pasak jo, už tą sumą kaip studentas jis gali važinėti dvi savaites nusipirkęs mėnesinį bilietą, todėl tai jam yra tikrai nemaža suma. Jis piktinasi, kad iš pradžių ta kortelė buvo nemokama, prieš porą metų kainavo 2 Lt, vėliau 5 Lt, dabar - 8 Lt.

„Kaip man paaiškino, nauja kortelė niekuo nesiskirs nuo senosios, tik paveiksliuku. Aš suprantu, jog periodiškai galbūt jos ir turėtų būti atnaujinamos, tačiau ar vartotojas už tai turėtų mokėti kas kartą, kai paslaugas teikianti įmonė sugalvos keisti kortelių dizainą? Ar neturėtų tos kortelės būti pakeičiamos nemokamai (juk pirmą kartą įsigyjantys už jas sumoka), kaip tai yra didžiuosiuose prekybos centruose, vaistinėse ir pan. įstaigose naudojamų nuolaidų kortelių atveju? Kodėl už kortelės pakeitimą yra imamas mokestis? Juk net ir bankai, pakeisdami debetines mokėjimo korteles naujomis neima jokio mokesčio. Nes peršasi mintis, kad už elektroninio bilieto kortelės turėjimą tenka mokėti abonentinį mokestį. Ir kas garantuos, kad „naujo dizaino“ elektroninio bilieto kortelės vėl neturės būti pakeistos „inovatyvesnėmis“ po kurio laiko? Juk tai papildomas pasipelnymo šaltinis maršrutinio transporto bendrovėms“, - piktinasi skaitytojas.

Savivaldybės atstovai: dėl senos kortelės gedimo gali nukentėti keleivis

Kaip DELFI komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, elektroninio bilieto kortelė, kaip ir bet kuris elektroninis įrenginys, turi tam tikrą patikimo veikimo terminą. Šios kortelės galiojimo terminas yra nurodytas kortelės apatiniame kairiajame kampe.

„Kiek žinau, tokia pat tvarka yra taikoma ir kitoms mokėjimo kortelėms. Elektroninio bilieto kortelės negalima lyginti su prekybos tinklų nuolaidų kortelėmis, kurių veikimo principas, patikimumas bei savikaina yra visiškai kitokia“, - atsakyme DELFI rašė P. Keras.

Anot jo, šiuo metu baigiasi galiojimo laikas nuo 2007 iki 2009 metų platintų kortelių. Naudojant minėtas korteles ilgiau nei gamintojo rekomenduojamas terminas, kyla grėsmė, jog dėl kortelės gedimo keleivis gali prarasti pinigus ar turėti nepatogumų kontrolės metu.

Projekto įgyvendinimo pradžioje, siekiant paskatinti elektroninių kortelių naudojimą, Kauno viešojo transporto įmonės platino el. bilieto korteles pigiau nei Jų tikroji kaina, kainų skirtumą dengdamos iš savo lėšų. Šiuo metu nustatyta kortelės kaina padengia tik jų įsigijimo bei platinimo kaštus.

„Be to, reikėtų atkreipti dėmesį, kad terminuotųjų popierinių bilietų gamyba, paskirstymas bei platinimas taip pat kainavo. Šios sąnaudos buvo įskaičiuotos į popierinių bilietų kainą, todėl popieriniai mėnesiniai bilietai kainavo 3 Lt brangiau nei elektroniniai. Nuo 2009 m. rugpjūčio popieriniai terminuotieji bilietai yra panaikinti, tačiau elektroninių bilietų kaina ir toliau išliko 3 Lt mažesnė nei buvusi popierinių bilietų kaina, todėl naudodamiesi pilnos kainos terminuotaisiais bilietais keleiviai per vienerius metus sutaupo 36 Lt, naudodamiesi 50 proc. lengvata - 18 Lt, netgi naudojantis 80 proc. lengvata per metus keleiviai sutaupo 7,2 Lt“, - rašė Kauno miesto savivaldybės atstovas.

Pasak jo, elektroninio bilieto kortelė Kaune galioja daugiau nei 3 metus nuo jos įsigijimo, todėl naudotis elektroniniais bilietais yra gerokai pigiau nei popieriniais. Jei gyventojas itin retai naudojasi viešuoju transportu ir elektroninio bilieto kortelės įsigyti neketina - keleiviai visada turi galimybę iš vairuotojo įsigyti vienkartinį bilietą.

Dėkojame DELFI skaitytojui už informaciją!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)