Nors apyrankių aprašyme skelbiama, jog papuošalai turėtų „tobulinti dvasinę pusiausvyrą“, Viktorijai apyrankės sukėlė tik pyktį. Birželio 2 dieną nusipirkusi prekę iš masinių apsipirkimų portalo kasdienpoakcija.lt, Viktorija ją gavo liepos 23 dieną. Skelbta, kad apyrankės pirkėjus pasiekia per dešimt darbo dienų.

Nerimstančią pirkėją ramino pažadais

„Perkant apyrankę nusiunčiau duomenis pateiktu elektroniniu paštu. Praėjus terminui, prekė dar nebuvo atkeliavusi. Birželio 18 dieną išsiunčiau laišką su priminimu, jog negavau prekės. Niekam neatsakius, bandžiau skambinti akcijoje nurodytu telefonu, tačiau jis buvo išjungtas.

Tuomet kreipiausi į kasdienpoakcija.lt prašydama patikslinti pardavėjo kontaktus arba priminti jų įsipareigojimą. Po keleto dienų gavau atsakymą iš pardavėjo – prekė turinti mane pasiekti kitos savaitės pradžioje ir palinkėjo gero savaitgalio“, – pasakojo pirkėja.

Merginos teigimu, žadėta savaitė atėjo ir praėjo, o apyrankės ji taip ir neišvydo. Tuomet kaunietė vėl išsiuntė laišką, prašydama patikslinti siuntinio buvimo vietą. Buvo atsakyta, jog prekė bus kitą savaitę. Tačiau ir tuomet gražioji apyrankė nepasirodė.

Ieškojo neegzistavusio siuntinio?

„Tuomet vėl skundžiausi, jog vis dar nieko negavau. Didelei nuostabai, atsakymą gavau tą pačią dieną. Pardavėjas informavo, kad siuntinys jau laukia pašto skyriuje. Nuvykus paaiškėjo, kad jokio siuntinio nebuvo. Siuntinių skyriuje darbuotoja pusvalandį tikrino duomenis nuo birželio 1 dienos. Kadangi pardavėjas nenurodė siuntinio numerio, paštininkė atidžiai peržvelgė kiekvieną registracijos žurnalo puslapį ir siuntinių gavėjų pavardes. Iš karto parašiau pardavėjui, jog nurodytų siuntinio numerį. Praėjo savaitė – tyla“, – prekybininkų išsisukinėjimais piktinosi Viktorija.

Kaunietė abejoja ir „Swarovski“ kristalų originalumu, kuriais papuošta apyrankė. Pardavėjų įvardyta kaip „diskretiškai prabangi ir prašmatni“, Viktorijai ji pasirodė lyg plastmasinė bižuterija. „Shambala“ apyrankę mergina jau yra pirkusi iš kitų tiekėjų. Palyginimui ji atsiuntė nuotrauką kurioje šalia sudėtos dvi apyrankės. Prekybininkų teigimu, tikroji apyrankės vertė – 139 litai, tačiau akcijos metu jai taikyta 100 litų nuolaida.

„Atidarius siuntinį radau ne tai, ką užsisakiau. Užsakydama, tiksliai nurodžiau numerį, pagal kurį man turėjo atsiųsti juodų „Swarovski“ kristalų apyrankę. Atsiuntė baltą. Tačiau blogiau tai, kad tie balti „svarovskiai“ yra paprasčiausi spalvoti plastmasiniai žėručiai. Turi dvi apyrankes pirktas iš kitų tiekėjų, tai skirtumas akivaizdus“, – teigė pirkiniu nepatenkinta pirkėja.

Patyrusi daug neigiamų emocijų, Viktorija pataria: „Aklai nepasitikėkite akcijomis kurios yra „ant bangos“. Neskubėkite pirkti – patikrinkite pardavėjo duomenis internete“.

Vėlavo, nes trūko apyrankių

Kalbinta portalo kasdienpoakcija.lt darbuotoja teigė, jog už siuntinį atsako pardavėjai, todėl priekaištus reikia adresuoti ne tarpininko vaidmenį atliekančiam portalui, o jų partneriams: „Už prekių pristatymą yra atsakingas partneris. Partneriui pervedami pinigai ir jeigu yra kokie nors nesusipratimai, jis turi grąžinti pinigus. Tačiau dažniausiai siuntinys vėluoja, nes būna blogai užrašytas adresas“.

„Shamballa“ apyrankėmis prekiaujančios įmonės vadovas Donatas Naigeris DELFI teigė, jog atvejų, kai apyrankės vėluoja klientams, beveik nepasitaiko. D. Naigerio teigimu, klientei buvo pranešta, jog apyrankės vėlavo dėl jų trūkumo.

Taip pat jis kratėsi įtarimų, jog apyrankės gali būti papuoštos netikrais kristalais: „Mes buvome informavę, kad trūko apyrankių, vėliau gavome papildymą ir išsiuntėme. Taip pat turime visus dokumentus, jog „Swarovski“ kristalai yra tikri. Galima atvykti ir tuo įsitikinti“.

Siūlo rašyti skundus

„Prekę užsakytą internetu, jeigu sutartis nenumato nieko kito, vartotojai turi teisę gauti per 30 dienų nuo užsakymo dienos. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gauna vartotojų prašymų dėl elektroninės prekybos srityje kylančių ginčų. Jie susiję su internetu įsigytų kuponų panaudojimu, užsakytų prekių nepristatymu ar vėlavimu jas pristatyti, netinkamu, neišsamiu informacijos suteikimu ir pan. Tarp vartotojų skundžiamų grupinių pardavimų portalų nurodomas ir portalas kasdienpoakcija.lt“, – teigė VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė.

Pašnekovės teigimu, jeigu vartotojo manymu paslaugų teikėjas pažeidė jo teises, pirmiausia jis turi kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir raštu išdėstyti savo reikalavimus: „Pažymėtina, jog pardavėjui įstatymai suteikia 10 dienų laikotarpį vartotojo prašymo išnagrinėjimui bei atsakymo pateikimui. Tuo atveju, jeigu pardavėjas nesutiktų su vartotojo pareikštais reikalavimais, arba per minėtą laikotarpį nepateiktų atsakymo, vartotojas turi galimybę kreiptis į atitinkamas institucijas – Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos dėl galimai vartotojo pažeistų teisių ir teisėtų interesų gynimo“.

Anot R. Pupienienės, grupinių pardavimų portalų valdytojai, kaip tarpininkai, turėtų įvertinti kokiomis sąlygomis vykdoma prekyba internetu, kokius įsipareigojimus jie prisiima vartotojų atžvilgiu, taip pat turėtų stebėti ar vartotojai tinkamai supažindinami su minėta informacija.

„Tik visapusiškai įvertinus konkrečios situacijos aplinkybes, surinkus įrodymų, galima priimti tinkamą sprendimą dėl vartotojo skunde nurodomų aplinkybių ir identifikuoti už galimus vartotojo teisių ir teisėtų interesų pažeidimus atsakingą asmenį“, – sakė R. Pupienienė.

„Skundai dažniausi būdai tradiciniai: žmonės sumoka avansą, ar visą sumą, o prekių negauna. Arba sumoka pinigus, o gauna nekokybiškas prekes. Prieš perkant reiktų pasidomėti, kas tai per portalas, pasiieškoti informacijos apie jį ir neskubėti pervedinėti pinigų iš anksto“, - sakė Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.

Pareigūnas pridūrė, jog dažniausiai skundžiamasi užsienio šalių portalais.

Dėkojame DELFI skaitytojai už informaciją!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (73)