Nusprendžiau automobilį draustis privalomuoju draudimu per internetą. Nuėjęs į brokerių kompanijos „Minaris“ svetainę, suvedęs savo duomenis, gavau geriausią pasiūlymą iš kelių draudimo kompanijų. Kadangi aš nenorėjau draustis iš karto visiems metams, per jų svetainę apsidraudžiau tik keturiems mėnesiams. Sumokėjau pinigus, atsiuntė polisą. Viskas kaip ir tvarkoje.

Laikas bėgo ir praėjo tie keturi mėnesiai. Pradėjus ieškotis draudimo, radau tinkamą variantą. Atlikau mokėjimą ir laukiu savo poliso, bet niekaip nesulaukiau. Kreipiausi į draudimo bendrovę „Ergo Lietuva“, jie man atsakė, kad man galioja sena draudimo sutartis, todėl negali išduoti naujosios. Pasirodo, brokeris sudaro sutartį tavęs neinformavęs vieneriems metams, tavo mokėjimus išdėlioja į atitinkamą mėnesių kiekį, nors poliso galiojimo laikas buvo 4 mėn. Tai šituo atveju jie sumą padalino į 3 mokėjimus.

Todėl norėdamas sudaryti kitą sutartį, tu turi vykti ar kreiptis į draudimo bendrovę rašyti prašymą, kad būtų nutraukta pirmoji sutartis, nors tu pirkai draudimą ne visiems metams, ir tu niekur nebuvai informuotas ir nesi pasirašęs. Tai kodėl taip draudžiantis tu turi kėblumų, nemalonumų ne dėl savo kaltės...?

„ERGO Lietuva“ komentaras:

Apgailestaujame, kad klientas klaidingai suprato sutarties ir poliso galiojimo sąlygas. LR Draudimo įstatyme numatyta, jog privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartys gali būti sudaromos tik vienerių metų laikotarpiui. Draudimo galiojimo terminas yra nurodytas sutartyje.

Vadovaujantis įstatymu bei klientų patogumui, draudimo bendrovės suteikia galimybę metinę draudimo įmoką sumokėti per kelis kartus. Taigi, draudimo polisas suteikiamas tokiam laikotarpiui, už kurį yra sumokėta draudimo įmoka. Pavyzdžiui, jeigu sumokama pusė metinės draudimo įmokos, vairuotojui suteikiamas pusę metų galiojantis draudimo polisas, tačiau draudimo sutartis galioja visus metus ir tai reiškia, kad nenutraukęs sutarties vairuotojas po šešių mėnesių turės sumokėti likusią antrą dalį įmokos už antrą pusmetį.

Klientui pageidaujant sutartį nutraukti, jis turi atvykti į draudimo bendrovę ir pasirašyti sutarties nutraukimo prašymą. Tokiu būdu siekiama išvengti nesusipratimų – Lietuvoje įstatymų ir teismų praktika liudija, jog kliento valią nutraukti sutartį įrodo tik jo pasirašytas prašymas.

Norėtume atkreipti dėmesį, kad prieš sudarant draudimo sutartį, būtina atidžiai susipažinti su joje nurodytomis sąlygomis, o kilus neaiškumams – pasikonsultuoti su draudimo bendrovių atstovais. Tik tuomet, kai abi sutarties šalys susitarimo sąlygas supranta vienodai, galima išvengti nesusipratimų.

Audrius Pilčicas

ADB „ERGO Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius