Merginas į priekį išvedė joms konkurse akomponavusi prof. Dr. Raminta Lampsatis. Amerikoje gimusi, fortepijoną bei vokiečių literatūrą ten studijavusi profesorė, vėliau studijas tęsė Mocarteume, Zalcbuge; taip pat studijavo anglų bei prancūzų literatūrą, ir Berlyne įgijo muzikologijos daktaro laipsnį. Profesorė dėsto Hamburge.

Ernesta Juškaitė, vos prieš mėnesį Maritim dainavimo konkurse Liubeke laimėjusi Hamel fondo įsteigtą pirmąją vietą, jau yra koncertavusi Turkijoje, Ispanijoje, Japonijoje.

Kilusi iš Panevėžio Milda Tubelytė jau gali pasigirti darbo patirtimi Kielio (Vokietija) operos teatre, Mozarto Requiem alto solo partija Singapūro filharmonijoje kartu su Singapūro simfoniniu orkestru ir net dviem koncertiniais turais Japonijoje. Neritos Pokvytytės koncertinių turų žemėlapis taip pat gana įspūdingas. Ji taip pat yra dalyvavusi Bohemiečių pasirodymuose bei dainavusi Nacionaliniame Operos ir Baleto Teatre. Visos merginos yra dažnai kviečiamos dainuoti Vokietijoje taip mėgstamuose Operos arijų vakaruose.

Nors spaudoje girdima įvairiausių atgarsių apie emigraciją, norint pasiekti gerų rezultatų tokioje siauroje profesinėje srityje, kaip operos dainavimas, dažnai tai – būtinas žingsnis. Mat Lietuva nėra garsi savo tradicija šioje srityje, o ir operos teatras yra tik vienas (lyginant su Vokietijoje esančiais bemaž šimtu operos teatrų).

Kalbant iš savo asmeninės patirties (šiemet baigiu operos dainavimo magistro kursą Hamburge), esu dėkingas daugeliui žmonių čia, Vokietijoje, patikėjusiems manimi, suteikusiems galimybę studijuoti, gauti finansinę paramą iš įvairių stipendijų fondų ir taip pilnai koncentruotis tik į savo tikslo siekimą. Drąsiai galiu teigti tą patį visų mūsų, studijuojančių čia, vardu. Juk kad įstotum į šią studijų programą (operos dainavimo magistro kursas) turi praeiti aršią konkurenciją - paraiškų skaičius viršija du šimtus! Į perklausą pakviečiami apie aštuonesdešimt geriausių dainininkų, o po dviejų turų konkurso į studijas priimami tik šeši. Studijuojančius čia tikrai galima vadinti išrinktaisiais.

Vokietijos visuomenės akyse operos dainininko/klasikinės muzikos atlikėjo specialybę turintis žmogus yra vertas didelės pagarbos. Mat tai ne tik ilgų studijų (dažnai nuo pat vaikystės) reikalaujanti specialybė, bet ir ypatingo talento. O visuomenės, santvarkos uždavinys yra leisti tiems talentams atsiskleisti ir juos vystyti.

Merginos jau sėkmingai dalyvauja perklausose į įvairius operos teatrus, kurių rezultatui mus visus netrukus džiugins (nuotraukoje iš kairės į dešinę: antrosios vietos nugalėtojos Milda Tubelytė, Nerita Pokvytytė, Prof. Dr. Raminta Lampsatis, Prof. Vilija Mozuraitis, pirmosios vietos laimėtoja Ernesta Juškaitė, bei praeitų metų antrosios vietos nugalėtojas Romanas Kudriašovas).