Paskubomis atsikeliu iš lovos. Puolu prie šaldytuvo, kadangi negaliu likti nevalgius, pagriebiu jogurtą ir tik atidariusi jį pajuntu švelniai rūgtelėjusių braškių aromatą. Bet juk jogurtą pirkau tik vakar. Hmm... Gal priverstinė dieta ir nepakenks...

Nuskubu į dušą. Vos atsukus dušą pasigirsta grėsmingas riaumojimas ir nuvarva keli lašai skaisčiai rusvos spalvos skysčio su neaiškiomis aliejaus priemaišomis. Ir vėl nėra vandens... na bet juk išgyvesiu ir be dušo...

Suvokusi, kad šį kartą ramiu pasivaikščiojimu į darbą neteks pasidžiaugti, išsikviečiu taksi. Maloniai atsiliepusi operatorė praneša, kad taksi atvyks už 2 minučių. Lauke šalta. Nekantraudama laukiu 1, 3 minutės... 5 minutes... 7 minutes... Pamatau išganiningą automobilį ir vos atidariusi durelės pajuntu dar „išganingesnį“ rūkalų aromatą. Pasakau adresą. Vairuotojas be perstojo kažką pasakoja. Aš bandau peržvelgti šios dienos darbus. Pakėlusi galvą pastebiu, kad posūkį, vedantį mano darbo link, jau senokai pravažiavome. Pasiteirauju vairuotojo, ar teisingai suprato adresą. Teišgirstu piktą repliką „žinau, kur važiuoju“ ir rieboką rusišką keiksmažodį ir tik atvažiavus į darbą pamatau, kad taksometras rodo beveik dvigubai didesnį skaičių nei įprasta.

Įlėkiu į darbą. Tikėdamasi, kad nieks nepastebės mano vėlavimo įsmeigiu akis į kompiuterį lyg jau gerą pusvalandį bučiau ten sėdėjusi. Prieš akis išsoka elektroninis laiškas, perspėjantis, kad perkeltas mano už 3 dienų turėjęs vykti skrydis. Ką gi – viena problema daugiau ar mažiau, jau nesvarbu.

Ir kas man galėtų kompesuoti šį sugadintą rytą...

Turbūt kiekvienas esame išgyvenę panašią dieną ir patyrę ne vieną panašų įvykį, sugadinantį nuotaiką, sukeliantį nepatogumų ir nuostolių – nesėkminga diena, bet ar iš tikrųjų tik tai? Visi esame vartotojai, girdėję magišką žodžių derinį „vartotojų teisės“, bet vis dar dažnai nežinantys kaip tuo „burtažodžiu“ naudotis. Buvimas sąmoningu vartotoju, nereiškia mokėjimo skųstis, tai yra mokėjimasi apginti savo teisės, reikalauti kokybiškos prekės, paslaugos, teisingos informacijos; tai yra žinojimas, kokias atvejais ir kur kreiptis susidūrus su varotojų teisių pažeidimas.

Tikiuosi vieną dieną ir aš tapsiu sąmoninga vartotoja, nes kol kas tesu pasimetusi informacijos džiuglėse ir laiko, savo teisėms apginti, vis pritrūkstanti vartotoja.

--
„Europos istorijų parkas“ ir DELFI skelbia konkursą „Geriausios Europos istorijos“. Visi rašantys, fotografuojantys ir filmuojantys kviečiami siųsti savo istorijas ir laimėti puikius prizus. Galimos darbų temos: „Modernus kaimas“, „Vartotojų teisės“, „Ekologiška ekonomika“, „Mokslo ir kultūros šviesuliai“.

Darbus siųskite el. paštu: pilieciai@delfi.lt iki 2012 m. sausio 31 d. Į konkursą galima siųsti tik dar jokiose kitose žiniasklaidos priemonėse nepublikuotus darbus.

Atrinkti darbai taip pat bus publikuojami DELFI Piliečio rubrikoje ir atviroje informacinėje platformoje www.europosistorijos.lt .

Visi atsiųsti Jūsų darbai dalyvaus Geriausių istorijų rinkimuose, kurie vyks DELFI portale vasario 6 – 10 d. Balsavimo metu bus išrinkti keturių geriausių darbų autoriai, kurie vėliau bus apdovanoti nešiojamaisiais kompiuteriais.