Kai šiuo šūkiu savo laidų reklamas užbaigdavo, sakykime, Beata Nicholson, šviesa bent jau tunelio gale matėsi - galbūt šį sezoną TV3 bent šiek tiek pakeis veidą - galbūt vos išgirdus šios televizijos pavadinimą nekils asociacijų su manipuliatyvia žurnalistika?

Tačiau šiuos lūkesčius kaipmat sužlugdė eteryje pasirodžiusios laidų „Kodėl?“ ir „Akistata“ reklamos.

Pradėkime nuo pirmosios, kurioje girdima frazė „Smagios ir aistringos diskusijos apie tai, kas jums svarbiausia“. Suvokiu, kad tokia frazė ką nors galbūt ir pakeri, tačiau bent man asmeniškai kelia ironišką šypseną, kadangi tai - atviras pasityčiojimas iš žiūrovo, kaip piliečio, visuomenės nario.

Kokia dar šviesa gali atsispindėti nuo smagių bei aistringų diskusijų aktualiomis temomis? Tai - žemo lygio pramoga patiems, kaip mėgsta sakyti vyresnioji karta, „tamsiausiems“ žmonėms. Smagios ir aistringos diskusijos, sakykime, apie įvairius ekonominius reikalus ir pan., kurie tikrai patenka tarp aktualių dalykų ir apie kuriuos matėme nemažai praėjusio sezono „Kodėl?“ laidų - pasityčiojimas iš žurnalistikos ir visko, kam ji galėtų tarnauti. Tokios diskusijos turėtų būti objektyvios, argumentuotos, profesionalios, teikiančios mums informaciją bei nesistengiančios mumis manipuliuoti ir tendencingai formuoti viešąją nuomonę, tad diskusijų apie rimtus dalykus smagumas ir aistringumas - žemiausio lygio bulvaras žemiausio lygio žiūrovų ratui.

Dar „smagesnė“ reklamos pabaiga - kompetentinga žurnaliste besidedanti Rūta Janutienė, kažkuriuo momentu, greičiausiai susidėjusi su K. Krivicku, praradusi ribų tarp rimtosios ir bulvarinės žurnalistikos suvokimą, mosuodama rankomis it sparnais, nuskrieja gatve motociklu. Ar tai primena normalią žurnalistę? Pavyzdžiui, ar įsivaizduojate taip „skriejančią“, sakykime, Gražiną Sviderskytę?

Tuo tarpu „Akistatos“ reklamoje baltu ir juodu kostiumais pasidabinęs Kristupas Krivickas mums žada padėti skirti gėrį nuo blogio bei juoda nuo balta - suprask - viską už mus sukramtyti, kitaip tariant, formuoti tendencingą viešąją nuomonę bei bent kuriam laikui atitolinti tautiečių suvokimą, jog kone viskas tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje yra pilka.

Kartais pagalvoji - negi šie laidų kūrėjai išties yra paskutiniai idiotai? Tačiau labai greitai supranti, jog minėtieji žmonės - gudrūs ir apsukrūs verslininkai, iš esmės nejaučiantys atsakomybės visuomenei - juk iš esmės šie ir ne tik šie žurnalistai (tarp bulvaro ir rimtosios žurnalistikos ribų nejaučiančių žiniasklaidos atstovų Lietuvoje tikrai daug) tik pateikia visuomenei joje paklausą turintį produktą - prasidės naujas televizijos sezonas, ir minėtos laidos mėgausis gan neprastais reitingais.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!