„Lietuvos žmonės tikriausiai ne kartą prekybos centruose, koncertų salėse ir kitose gausiai lankomose vietose yra kalbinti „Bauer“ firmos agentų, kurie siūlė užpildyti lapelius pateikiant tam tikrą informaciją apie save. Užpildžiau Kauno Akropolyje tokį lapelį ir aš.

Po poros savaičių paskambino firmos Kauno klientų aptarnavimo padalinio agentė ir pakvietė atvykti į Kauno padalinio biurą ir pranešė, kad aš esu išlošęs prizą. Pasiulė ateinant atsivesti draugų, pažįstamų.

Nuėjau su žmona. Biure mandagiai priėmė ir džiaugsmingu balsu pranešė, kad išlošiau kelionę, kuriai „Bauer“ firma man suteikia maždaug 1000 Lt nuolaidą, būsime apgyvendinami geruose 4 žvaigždučių viešbučiuose ir įteikė aplanką su kelionių aprašymais. Rinktis galėjau kelionę į Maltą, Turkiją arba Italiją. Pasirinkau Italiją. Agentė pasiteravo, ar esame bendravę su firma „Bauer“ ir sužinojusi, kad esame kai ką pirkę, dar su didesniu džiaugsmu įteikė antrą aplanką žmonai, irgi pažadėjusi 1000 Lt nuolaidą. Tada pravedė reklaminį seansą apie firmos siūlomas prekes.

Sumokėjau 1000 Lt avansą. Juk kelionės aprašyme nurodyta, kad pabūsime Rimini kurorte, aplankysime Veneciją, Romą, Florenciją, gyvensime Toskanos kalnų kurorte Chianciano Terme, aplankysime Rossini gimtinę – Pesaro miestelį. Džiaugėmės BAUER firmos dovana.  

Likus 30 dienų iki kelionės pradžios, nuėjome sumokėti likusią kelionės kainos dalį. Nustebome, kad reikia mokėti pilną kaininike nurodytą 1580 Lt sumą už vieną žmogų. Skambiname į Vilniaus centrinį biurą ir klausiame, kur dingo nuolaida. Biuro darbuotoja Rimutė paaiškino, kad čia mokestis už skrydį, viešbutį ir pusryčius su vakariene. O firma „Bauer“ mums dovanoja ekskursinio aptarnavimo išlaidas kelionėje.

Pagalvojome, kad ir tai gerai, vis kažkiek pigiau. Sumokėjome bendroje sumoje tuos 1580 Lt už žmogų ir tik tada gavome informaciją raštu apie teikiamas paslaugas. Atkreipėme dėmesį, kad paslaugų aprašyme be skrydžio, viešbučių, maitinimo įtraukta ir paslauga „pervežimai pagal numatytą ekskursinę programą“. Patikėjome nemokamu ekskursiniu aptarnavimu.

Likus vienai dienai iki išskridimo, paskambino darbuotoja iš Vilniaus centrinio biuro, pasiteiravo ar pasiruošę kelionei ir pranešė, kad  pasiimtume bent po 139 eurus žmogui papildomoms ekskursijoms apmokėti.  Brangoka! Bet, pagalvojome, gal galėsime ne į visas ekskursijas važiuoti, o gal bus tikrai unikalios papildomos ekskursijos su brangiais bilietais ar išvykomis?

Kaip nustebome, kai nuskridus turėjome užpildyti ekskursijų užsakymo lapus, kuriuose kelionės aprašyme nurodyti 3 miestai jau tapo siūlomomis papildomomis ekskursijomis, kurių kiekviena kainuoja po 60 eurų ir dar dvi papildomos ekskursijos po 35 eurus. Prie sumokėto mokesčio reikia pridėti mažiausiai 480 Lt.

Pasiteiravus, už ką toks mokestis, sužinojome: Venecijoje - bus nupirktas 10 eurų kainos bilietas į laivą, mokestis gidui už 1,5 valandos ekskursiją pėsčiomis po Veneciją, likusi suma - už atvežimą į Veneciją. Romoje – mokestis gidui už 2 val. ekskursiją, likusi suma - už atvežimą į Romą. Florencijoje – mokestis gidui už 2 val. ekskursiją pėsčiomis po miestą, likusi suma - už atvežimą į Florenciją, nors ji yra pakeliui į numatytą nakvynės vietą.

Kilo nepasitenkinimas! Juk mums žadėjo nemokamą ekskursinį aptarnavimą, pervežimai įtraukti į teikiamas apmokėtas paslaugas! Tada firmos gidai pareiškė: nuvešime iki nurodytų miestų, išleisime priemiestyje ir žinokitės. Juk parašyta, kad prisijungti galite prie mokamos ekskursijos. Sakome - galime sumokėti papildomai gidui už ekskursiją, bet ne už atvežimą. Atsakė - ne, taip negalima. Kurie nemokėjo po 60 eurų, buvo išlaipinti priemiestyje ir palikti be vadovo, nemokant kalbos.

Rimini kurorte pirmas tris naktis vietoje žadėto viešbučio, esančio 50 m. nuo pliažo, buvome apgyvendinti 350 m. nuo pliažo esančiame prastokame viešbutyje. O apie Rosini gimtinę gidai pareiškė nieko negirdėję.

Pagaliau kelionėje sužinojome, kad kiti grupės ekskursantai, pirkę kelionę be jokių „išlošimų“, mokėjo tiek pat, kaip ir „išlošusieji“ „Bauer“ firmos nuolaidas. Tai kur gi tos žadėtos 1000 Lt ar bent kokios nuolaidos? Paaiškėjo, kad buvome žiauriai apgaudinėjami vien tam, kad firma prisiviliotų daugiau turistų. Pilną informaciją gaudavome tada, kai pakeisti savo apsisprendimo jau nebegalėdavome“, - rašo skaitytojas.

Nuolaidos kelionėms neteikiamos

Tuo metu „Bauer International“ direktoriaus pavaduotoja Rasa Almantienė DELFI sakė, kad kelionėms 1000 Lt nuolaidų nebūna.

„Šis žmogus neturi net kupono, neturi net raštiškos jokios priemonės, kad galėtų pagrįsti, kad jam kažkas tai kažkur tai davė nuolaidą. Šita kelionė buvo išskirtinai mūsų klientams. Klientai, kurie užsisako mūsų „Bauer“ firmos prekes, skrenda į Italiją. Nebuvo išspausdinti jokie lankstinukai, nes tik mūsų klientams buvo duodama. Paprašykite, kad parodytų, kur ta nuolaida yra, ar jis ją turi. Jis mums parašė, mes tiesiog kalbėjome su juo, jisai sakė: „aš nepykstu, bet iš principo labai noriu parašyti“, na negali žmogui drausti rašyti“, - sako R. Almantienė.

Jos teigimu, jeigu žmogus gauna kažkokią nuolaidą, jis turėtų turėti ir raštišką patvirtinimą. Ji sako, kad pati skrido į šią kelionę ir šiuo metu turi apie vienuoliką padėkos raštų.

Paklausta, kodėl turistai neužsuko į Rosini gimtinę, R. Almantienė paaiškino, kad toks buvo pačių keleivių noras. „Žmonės paklausė, ar važiuojame į Rosinio kelionę ir pasakė, kad ne, nevažiuokime, nes nubalsuojame visi, kad nevažiuojame, norime laiko apsipirkimui“, - aiškina R. Almantienė.

DELFI skaitytojas Vytautas patvirtina, kad rašytinio pažado nuolaidoms tikrai nebuvo - buvo pažadėta tik žodžiu.

„Atkreipiu dėmesį - kad tai „Bauer“ darbuotojų taktika - informaciją teikti telefonu. Pabandykite atsidaryti jų svetainę ir paieškoti informacijos apie keliones. Nėra nei kainų, nei kiek kainuos papildomos ekskursijos. Turkijoje kelionė į Pamukalę visų kitų firmų yra mokama, nes tai didelė ekskursija. „Bauer“ apie tai nieko nerašo, ir labai nustebčiau, jei už tą kelionę nebūtų pareikalauta sumokėti papildomai. Jei nesusiprotėsite reikalauti ko nors raštiškai, tai ir gausite informaciją žodžiu. O po to lengva sakyti, kad mes taip nesakėme“, - sako Vytautas.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė 4 skundų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas viešiesiems ryšiams Vitas Ūsas DELFI sakė, kad tarnyba pradėjo tyrimą dėl galimų „Bauer International“ Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų: analizuojamos vartotojų skunduose nurodytos aplinkybės, bendrovės paaiškinimai, kiti įrodymai.

„Tyrimas pradėtas 4 skundų pagrindu. Vartotojai skundėsi ne dėl nesąžiningų veiksmų sudarant sutartį, o dėl kitų aplinkybių. Jei atlikusi tyrimą tarnyba konstatuos pažeidimą, bendrovei gali būti taikomos įstatymu nustatytos ekonominės sankcijos. Kol vyksta tyrimas daugiau komentarų pateikti negalime.

Pažymėtina, jog tarnybai kreipusis į bendrovę dėl pareiškėjų (vartotojų) teisių pažeidimų ir siūlant kilusius ginčus spręsti taikiai, daugumą pagrįstų skundų „Bauer international“ patenkino, t.y., dauguma ginčų buvo išspręsta taikiai“, - sakė V. Ūsas.