Priežastis likvidacijai

Suprantama, kad žiūrint biurokratiškai, pagal 2006 metais Seimo patvirtintą Policijos sistemos plėtros programą, nuspręsta, kad iki 2012 metų policija privalo atsisakyti komercinės apsaugos funkcijos kaip jai nebūdingos, todėl programą reikia nedelsiant įgyvendinti. Pagal ją, pirmieji rinktinės „Vytis“ asmenys turi būti atleisti nuo kovo 1 d. Tačiau, ar dabar valdžioje esant kitiems žmonėms, ši programa turi būti aklai įgyvendinama, nepasveriant jokių argumentų už ir prieš?

Nauda verslui

Privačiame sektoriuje veikiančios kompanijos neabejotinai trynė rankas iš džiaugsmo dar 2006 m. pasirodžius šiam sprendimui. Tačiau šiuo metu, dar nepraėjus galutinėms finansų ir ekonomikos krizės „pagirioms“, ši dovanėlė dar malonesnė ir aktualesnė. Nes vargu ar Vakarų šalyse rastum tokį atvejį, kuomet dešimčių milijonų verta rinkos dalis tiesiog atiduodama be konkurencinės kovos, kaip artėjančių Velykų dovanėlė.

Ekonominė „nauda“ valstybei

Šios programos įgyvendinimo rezultatas - bus atleisti daugiau kaip 400 žmonių. Iš valstybės biudžeto išleisti 4,5 mln. Lt išeitinėms kompensacijoms. Tuo tarpu kai pati veikla praėjusiais 2010 m. buvo pelninga ir buvo gauta 26,61 mln. Lt pajamų bei į valstybės biudžetą sumokėta 2,95 mln. Lt mokesčių. Dar po likvidacijos iš biudžeto teks surasti maždaug 5 mln. Lt policijos funkcijoms finansuoti, kurias teks vykdyti papildomai likvidavus šią rinktinę. Policijos departamento skaičiavimu, šiemet jiems reiks papildomų 10 mln. Lt šiai reorganizacijai ir jos rezultatams spręsti. Dar galėtume pridėti „Sodros“ mokesčių sumažėjimą, Darbo biržos nedarbo išmokų lėšas, kurios bus skirtos ir gausime kokius 15 mln. Lt nuostolį vien per šiuos metus.

Politinis palaikymas

Nepritarimą reorganizacijai paskelbė tiek Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija, tiek Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija kartu su Vidaus reikalų sistemos pareigūnų respublikine profesinė sąjunga, o Vasario 9 d. Tėvynės Sąjungos - Lietuvos Krikščionių demokratų frakcijos posėdyje nuspręsta siūlyti Vyriausybei atidėti minėto sprendimo įgyvendinimą dvejiems – trejiems metams.

Alternatyvus pasiūlymas

Veikiant ekonomiškai protinu būdu, valstybės vyrai turėtų persvarstyti šį sprendimą ir pakeisti seną netobulą sprendimą geresniu. Siūlomas sprendimas būtų sutvarkyti šią veiklą pagal verslui priimtiniausią modelį ir parduoti aukcione privačioms įmonėms, ar ieškoti naujo investuotojo užsienio rinkose.

Neabejoju, kad toks modelis išsaugotų daugumos iš planuojamų atleisti 400 žmonių darbo vietas, apsaugotų daugelio šių žmonių šeimas nuo sunkumų, valstybė pigiausiu būdu atsisakytų šių paslaugų teikimo.

Didelė tikimybė, kad valstybė gautų didesnę pinigų sumą parduodama, tad būtų galimybė dar ir uždirbti iš šios reformos. Tačiau kokį variantą mes pasirinksime - ūkišką ar neūkišką, o gal remdamiesi šiuo modeliu, eisime siūlyti kuriam nors vienam iš didžiųjų prekybos centrų, vardan mažesnės konkurencijos, tiesiog uždaryti savo parduotuves ir nutraukti veiklą?

Kam naudinga tęsti šią reformą ir kokia tiesioginė - netiesioginė nauda bus gauta šių suinteresuotų asmenų?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!