Kiekvienas reikalavimas turi būti logiškai pagrįstas, tačiau minėta inspekcija jokių kitų argumentų, išskyrus nuorodą į Europos Sąjungos direktyvas ( kurias, beje, galima perkelti į Lietuvos teisės aktus, bet galima ir nedaryti to) ir importuojamų automobilių nesaugumą nepateikia...

Karo keliuose tema pastaruoju metu yra tapusi populiari, net išnaudojama savanaudiškais tikslais. Taip, mūsų šalyje kiekvieną dieną įvyksta bent po kelias kraupias avarijas, tačiau ar dėl to kalti mūsų keliais riedantys amerikietiški automobiliai? Kiekvieną dieną avarijose žūsta žmonės, bet tai atsitinka dėl to, kad mes važinėjame senais automobiliais, kuriuose neįmontuotos saugos pagalvės.

Dėl šio liūdno fakto reikia kaltinti beprotišką greitį ir išgėrusius vairuotojus, o ne iš JAV įvežtas mašinas. Ir posūkių žibintų spalva (kurią pakeisti primygtinai reikalaujama prieš įregistruojant amerikietišką automobilį Lietuvoje) nelaimių keliuose skaičiui jokios įtakos neturi. Yra netgi priešingai – saugiausiu automobiliu buvo laikytas „Lincoln Town Car“, kuris kelionėje po Vilnių lydėjo Didžiosios Britanijos karalienę Elžbietą II, nors jo galiniai posūkiai mirksėjo raudonai...

Jungtinių Amerikos Valstijų keliais važinėja daugybė automobilių, kurių žibintams ten niekas pretenzijų neturi nei dėl jų spalvos, nei dėl jų švietimo kokybės. Visi amerikietiškų mašinų vairuotojai mato vieni kitus ir kelią, kuriuo važiuoja. Matyt, kelią mato ir mūsų Krašto apsaugos ministerijai priklausančio „Hummer H2“, ir policijos „Audi A6“, parvežtos iš už Atlanto, vairuotojai. Šie automobiliai nekelia grėsmės eismo saugumui, nors galiniai jų posūkių žibintai mirksi raudonai... Galų gale ir mūsų kariai, važinėdami amerikietiškomis mašinomis, mato, kur važiuoja...

Šuo čia kitur pakastas, o nesuprantantiems paaiškinu: KELIŲ EISMO SAUGUMUI „KENKIA“ IŠ JAV ATGABENTI AUTOMOBILIAI, NES ANT JŲ ŽIBINTŲ NEĮSPAUSTA „E“ RAIDĖ!

Biurokratams nesvarbu, jog naujesnių amerikietiškų automobilių tiek priekiniai, tiek galiniai žibintai šviečia lygiai taip pat gerai kaip ir europiniai. Nesvarbu net tai, kad jie jau irgi geltonos spalvos. Nesvarbu, kad importuojamos mašinos žymiai naujesnės ir pigesnės už iš Europos šalių įvežamas senienas. Nesvarbu, kad naujos mašinos atnaujins Lietuvos automobilių parką ir mūsų keliais riedės saugesnės transporto priemonės.

Svarbu tik tai, kad ant žibintų nėra įspausto „E“ ženklo! Ir dar svarbus faktas, jog iš JAV įvežami automobiliai kenkia kai kieno proteguojamų naujų automobilių pardavėjų verslui...Vis ta konkurencija! O juk turint įtakingų pažįstamų reikiamose įstaigose galima konkurentus gerokai prispausti. Gal ir iš viso jų verslą sužlugdyti. Kas gali paneigti prielaidą, kad būtent to yra siekiama, vis absurdiškesnių dalykų reikalaujant, registruojant iš JAV importuojamas mašinas?

Siekiant pakeisti (ar uždrausti?) importuojamų automobilių registravimą, Valstybinės kelių transporto inspekcijos iniciatyva buvo sukurta darbo grupė, kuri analizavo padėtį ir pateikė pasiūlymus. Deja, šie pasiūlymai niekur nebuvo skelbti, darbo grupės sudėtis –taip pat. Su kokiais socialiniais partneriais galėjo įslaptinta darbo grupė konsultuotis? Ar reikia tad stebėtis vienašališkais ir tik vienai pusei naudingais pasiūlymais? Ar tikrai nepriklausomoje Lietuvoje jos piliečiai nebeturi teisės reikšti savo nuomonę, ginti savo teisėtus interesus, bandyti kažką keisti savo valstybėje? O gal teisūs žmonės, tvirtindami, kad svarbiausius sprendimus visose srityse priima grupės draugų?

Mieli valdžią turintys vyrai, prieš apsunkindami/uždrausdami iš JAV importuojamų automobilių registravimą, gerai pamąstykite, ar nepažeisit Lietuvos Respublikos Konkurencijos įstatymo, kuriame teigiama: „Šio įstatymo tikslas - saugoti sąžiningos konkurencijos laisvę Lietuvos Respublikoje”. Kokią rinką Jūs taip uoliai saugote, kieno interesus ginate? Tik jau ne Lietuvos, kuri pati negamina jokių transporto priemonių!

Įtikdami vieniems, Jūs kenkiate daugeliui. Vardiju: Klaipėdos jūrų uostui; Valstybės biudžetui, mažindami pajamas, patenkančias per Lietuvos muitinę; savo šalies piliečiams, atimdami iš jų galimybę pasirinkti ir įsigyti pigesnę bei saugesnę mašiną; įmones, besiverčiančias automobilių importu, prekyba bei remontu. Galiausiai Jūs trukdote atnaujinti Lietuvos automobilių parką ir taip prisidedate prie karo keliuose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!