Siūlo apmokėti sąskaitas per 1 dieną

Informacinių technologijų grupei „Visma“ priklausanti akcinė bendrovė „Visma finance“ apčiuopė svarbias mažų įmonių problemas – sudėtingus reguliacinius bankų apribojimus, rankinius procesus, aukštas mažų klientų aptarnavimo išlaidas bei ilgus sąskaitų faktūrų apmokėjimo terminus Švedijoje. Šie faktoriai paskatino programuotojus sukurti neobanką, padedantį operatyviai spręsti opią skandinavų problemą.

„Skandinavijoje sąskaitos faktūros yra dažniausiai apmokamos prieš pat paskutinę dieną, nurodytą sąskaitoje – kartais nustatytas terminas yra 30, 60 ar net 90 dienų. Taip verslai dažnai susiduria su pinigų srautų problema. Todėl mes siūlome atsisakyti pinigų „užšaldymo“ ir pagreitinti procesą už simbolinį mokestį. Teikiame paslaugą „faktoringą“ – tai tarsi maža „paskola“, kuri apima sąskaitos faktūros nupirkimą iš įmonės ir jos apmokėjimą dar sekančią darbo dieną, perleidžiant visą atsakomybę mums“, – pasakoja „Visma finance“ produkto vadovas Lietuvoje Šarūnas Leonas.

Mašininiu mokymusi paremtas klientų vertinimas

Kaip pagrindinius konkurencinius pranašumus prieš įprastų bankų siūlomas paslaugas Š. Leonas įvardina kelis: vidinių išteklių naudojimą, integruotus sprendimus ir duomenis realiu laiku. „Visma Finance“ finansavimo paslaugas siūlo jau egzistuojantiems klientams kadangi turi tarpusavyje kuriamų transakcijų duomenis. Šis mašininiu mokymusi paremtas klientų vertinimas per itin trumpą laiką leidžia nustatyti finansinės rizikos įvertį, kai tuo tarpu įprastiems bankams duomenis reikia pirkti iš kitų sistemų.

„Mūsų sistema kiekvieną naktį iš naujo pervertina visas įmones ir perskaičiuoja jų kreditingumo lygį, tad ryte jau žinome ar galime nupirkti ir apmokėti šio kliento sąskaitą. Nupirkus sąskaitą, ją apmokame per vieną darbo dieną“, – sako pašnekovas.

Be duomenimis paremto procesų automatizavimo, kitas svarbus niuansas – turimi vidiniai ištekliai: „Kadangi turime pakankamai finansinių resursų įmonės viduje – sąskaitų finansavimui mums nereikia skolintis iš trečiųjų šalių, taip galime pasiūlyti patrauklią kainodarą savo klientams”, – komentuoja Š. Leonas.

Rinkoje – patrauklus darbdavys

Vardindamas didžiausius skirtumus nuo tradicinės bankininkystės Š. Leonas įvardina ne tik konkurencinius pranašumus, bet ir kuriamų sistemų modernumą bei šiuolaikiškumą: „Tradicinės bankinės sistemos dažniausiai yra kuriamos ne vienerius metus ir jų kūrimo pradžioje naudotos tuometinės technologijos bei programavimo kalbos dažnu atveju nėra labiausiai paplitusios šiandieninėje rinkoje. Tad norint visą bankinę sistemą perprogramuoti pagal šiuolaikinius standartus, tai yra sunkiai įgyvendinama misija”, – teigia Š. Leonas.

„Visma finance“ sistemų inžinierius Lietuvoje Martynas Žuravliovas atskleidžia, kad jų visas programinis kodas yra sukurtas nuo nulio, o naudojamos technologijos yra naujausia, kas yra šiuo metu rinkoje.

„Vietoje vieno didelio programinio kodo monolito, mes kuriame mikroservisus. Tai tarsi ekosistema, tarpusavyje sąveikaujančių atskirų vienetų. Juos galima atskirai naujinti ir tobulinti, sukeliant mažai rizikos, jog visas produktas nustos veikti. Tai pritraukia naujus ir kompetentingus šalies specialistus“, – pasakoja M. Žuravliovas.

Pašnekovas teigia, kad dažnai naujus darbuotojus tiek pati „Visma Lietuva“, tiek jų komanda pritraukia vidiniu klimatu – čia nėra nusistovėjusių griežtų taisyklių, hierarchijos, biurokratijos ar išorinių kontroliuojančių institucijų priežiūros, o sprendimai tiek valdymo, tiek technologiniai yra priimami operatyviai ir greitai.

„Visma finance“ komanda yra maža, tačiau jauna, dinamiška ir intensyviai besiplečianti, o šiuo metu kompanija ieško patyrusių duomenų inžinierių ir „Java“ programuotojų. Komandos viduje dalinamasi geriausia praktika, žiniomis, patarimais ir kompleksiniais sprendimais. Įprastai, dirbant su panašiomis sistemomis, norint kažką padaryti, kas nėra numatyta ar įsidiegti naują technologiją, reikia praeiti nemažai patikrų ir patvirtinimų, o pas mus viskas daug paprasčiau ir greičiau. Sprendimus priimame čia ir dabar. Tai ypač aktualu greitai besikeičiančioje ir modernėjančioje IT sferoje“, – pasakoja M. Žuravliovas.

Pandemijos metu – rekordiniai pardavimai

Anot Š. Leono, paslaugos pardavimų kreivė stipriai šoko COVID-19 krizės metu. Keičiantis realybei ir darbo rinkai „Visma Finance“ pristatė naują produktą „Contract Factoring“, kuria klientams, sudariusiems ilgalaikes sutartis, visos jų sąskaitos tvarkomos už mažesnę kainą.

„Todėl nepaisant pandemijos, mes turėjome rekordinius pardavimus, nes klientams buvo svarbiau saugiai ir greitai gaunami pinigai, nei mokestis, kurį jie turi mums už tai sumokėti“, – sako Š. Leonas.

Ateities planai: produkto tiražavimas ir B2B paskola

Pasak Š. Leono, artimiausias planas – efektyviai integruoti paslaugas į kitas sistemas. Šiuo metu per mėnesį apmokama sąskaitų už daugiau nei 4 mln. eurų, o ateityje planuojama plėstis ir didinti šią sumą kelis ar net keliasdešimt kartų. Numatyta, kad artimiausiu metu produktas aprėps dvi Skandinavijos šalis ir toliau plėsis į kitas rinkas.

Pašnekovas atskleidžia, kad planuose yra ir verslo paskolos. Naujos paslaugos pristatymą kiek pristabdė rizikinga pandeminė situacija, tačiau susigyvenus su pasikeitusia realybe ši paslauga bus atnaujinta ir pristatyta klientams. Įdiegiami papildomi sprendimai praplečia „Visma finance“ paslaugų spektrą – įmonės gali rinktis ne iš vieno produkto, o iš viso paketo paslaugų, pagal savo poreikius ir galimybes.

„Bandysime pristatyti klientams ir kreditavimo galimybę, kai sąskaitą galima sumokėti dalimis – per 3 ar 6 mėnesius – priklausomai nuo sumos. Kitas planas – sąskaitos pardavimas be jokio papildomo mokesčio – perleidžiant mums visus proceso administravimo niuansus. Tai pilnavertės paslaugos paketas, kuris leis klientui niekuo nesirūpinti, o viską patikėti mums“, – apie išplėstą paslaugą pasakoja Š. Leonas.