Per pastaruosius 20 metų internetinė prekyba augo tokiais tempais, kad šiai dienai apsipirkimas internete tapo niekieno nestebinančiu, patogiu būdu įsigyti norimą prekę ar paslaugą. Tačiau ne visos e. prekybos sritys yra pasiekusios tokį lygį ir funkcionalumą, kokį šiuo metu matome įprastoje e. komercijoje – „verslas klientui“ (angl. B2C).

Revoliucionierius mūsų regione

Po truputį, tačiau užtikrinai į rinką žengia ir nusistovėjusias normas bando keisti internetinės platformos, skirtos ne komercinei, bet tarpusavio įmonių prekybai ir bendradarbiavimui. Viena tokių platformų mūsų regione – „Merxu“. Kaip pasakoja šios platformos rinkos vadovas Lietuvoje Nerijus Grybė, naudojantis „Merxu“, įmonės gali vykdyti e. prekybą be jokių tarpininkų net iš 5 skirtingų šalių, taip pat ir Lietuvos.

„Tai sprendimas, paremtas principu „verslas verslui“ (angl. B2B). Tai reiškia, kad platformoje dalyvauja tik juridiniai asmenys ir ji nėra skirta įprastai e. komercijai, kai prekes ir paslaugas gali pirkti bei parduoti privatūs asmenys. Šiuo metu „Merxu“ apjungia Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją, Čekiją ir Slovakiją. Artimiausiu metu ja pradės naudotis ir Rumunijos bei Vengrijos įmonės, o netrukus turėtų prisijungti ir Vokietija“, – pasakoja N. Grybė ir priduria, kad startuolio įkūrėjai nėra naujokai e. prekyboje. Vienas „Merxu“ iniciatorių ir vadovų yra buvęs didžiausios Lenkijoje internetinės parduotuvės „Allegro“ generalinis direktorius.

Pagrindinis „Merxu“ platformos tikslas – bendradarbiavimui suvesti du verslus, tuo pačiu taupant pirkėjo ir pardavėjo laiką.

„Per šia platformą yra suvedamos dvi įmonės: viena – platina, gamina, parduota, kita – nori įsigyti konkrečią prekę. Naudojantis šia platforma, įmonėms sutrumpėja tiekimo grandinė. Tai reiškia, kad pavyzdžiui Europoje veikiančios įmonės, kurios perka produkciją iš Kinijos, gali ieškoti alternatyvių tiekėjų būtent savame regione, – pasakoja pašnekovas. – Tam, kad tiekėjų nereikėtų ieškoti skirtingose šalyje ar samdyti skirtingomis kalbomis kalbančių vadybininkų, platformoje galima labai paprastai gimtąja kalba pateikti užklausą apie ieškomą prekę, o potencialus tiekėjas, kuris taip pat yra platformos dalyvis, matys automatiškai išverstą pranešimą ir esant poreikiui galės užmegzti ryšį su užklausos autoriumi.“

Tiek smulkiam, tiek stambiai verslui

Ne kiekvienas verslas turi galimybių atsidaryti savo internetinę parduotuvę, todėl „Merxu“ platforma taip pat gali pasitarnauti ir kaip alternatyva e. prekybos vykdymui, neinvestuojant į nuosavą e. parduotuvę.

„Merxu“ rinkos vadovas Lietuvoje Nerijus Grybė

„Tai net tik labai naudinga smulkiam verslui, kuris negali skirti didelių finansų e. parduotuvės sukūrimui, bet ir toms įmonėms, kurios turi internetines parduotuves, tačiau šios yra lokalios ir skirtos tik vietiniams klientams. Naudojantis „Merxu“, potencialių klientų ratas gerokai išauga net ir kitose šalyse, o tiekėjų paieškos procesas pagreitėja net keletą kartų“, – teigia N. Grybė.

Pasak pašnekovo, net jei įmonė turi gerą tiekėją, pasitelkus „Merxu“, visada pravartu patikrinti, ar rinkoje nėra dar geresnių pasiūlymų.

„Rinka niekada nestovi vietoje: kuriasi verslai, atsiranda naujos prekės, paslaugos, todėl net jei įmonės gauna geras sąlygas iš savo tiekėjų, visuomet verta pasižvalgyti, kokius galimus variantus, alternatyvas siūlo kiti. Pavyzdžiui, Lietuvoje šiuo metu itin išaugęs kondicionierių poreikis, tad jų vargiai rastume. Tuo tarpu Čekijoje, kur orai ne tokie karšti, pasiūla išties nemenka“, – sako pašnekovas.

Visiškai nemokama

Įkelti savo produktus į „Merxu“ ir vykdyti prekybą su kitomis įmonėmis nieko nekainuoja, o užsiregistruoti ir tapti šios platformos vartotoju galima greitai ir nesudėtingai.

„Platforma yra nemokama tiek pardavėjams, tiek ir pirkėjams. Jokių įkėlimo, transakcijų ar kitokių mokesčių. Norint tapti „Merxu“ dalimi, platformoje tereikia užregistruoti įmonės rekvizitus, duomenis ir atstovą. Tam, kad užtikrintume platformos reputaciją ir patikimumą, mūsų specialistai patikrina įmonę ir įvertina, ar ši atitinka pagrindinius kriterijus, t. y. neturi didelių įsiskolinimų, prieš ją nėra pradėti jokie teisiniai procesai ir panašiai. Jei nieko panašaus nėra randama, įmonė tampa visaverte platformos dalyve – gali kelti savo produktus arba ieškoti jai reikiamų prekių“, – aiškina N. Grybė.

Siekiant palengvinti procesus, „Merxu“ platformoje sukurta ištobulinta prekių įkėlimo bei paieškos sistema. Norintieji prekes gali kelti po vieną arba atlikti masinį prekių įkėlimą, pasinaudodami tam tikrais importo failais. Prekių paiešką taip pat galima atlikti skirtingais būdais: ieškoti pagal kategorijas arba pateikiant užklausą, kurią mato potencialūs tiekėjai.

Šiai dienai „Merxu“ platforma naudojasi daugiau 10 tūkstančių įmonių, o joje galima rasti virš 1 mln. skirtingų produktų. Kaip teigia platformos Lietuvoje rinkos vadovas, alternatyvių ir tokio lygio sprendimų regione, kurį apima šis startuolis, kol kas tiesiog nėra.

„Konkurencijos šiai dienai neturime. Egzistuoja platformos, kurios užsiima viešaisiais pirkimais, tačiau nevykdo komercinių pirkimų. Tad šiuo atveju „Merxu“ yra tikrai unikali galimybė visiškai nemokamai ir neįdedant didelių pastangų praplėsti savo pirkėjų ir pardavėjų ratą, sutrumpinti tiekimo grandinę ir natūraliai auginti verslą“, – neabejoja N. Grybė.

Užsakymo nr.: PT_87732879